Közeledés az élmezőnyhöz

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2004.01.12. 22:19
Címkék
Hétfő este a salzburgi repülőtér Red Bullról elnevezett hangárjában bemutatták a Sauber új C23-as négy- kerekűjét, amellyel az idén Giancarlo Fisichella és Felipe Massa indul a Formula1-es világbajnokságon. A svájci kiscsapat az idén nagy terveket szövögethet, hiszen nemcsak két kiváló pilótával indul neki a sorozatnak, hanem vadonatúj Ferrari-motorral és -váltóval is.
Fisichella (jobbra) és Massa (balra) ugyanazt a motort használja majd, mint a világbajnoki címvédô Schumacher és Barrichello
Fisichella (jobbra) és Massa (balra) ugyanazt a motort használja majd, mint a világbajnoki címvédô Schumacher és Barrichello
Fisichella (jobbra) és Massa (balra) ugyanazt a motort használja majd, mint a világbajnoki címvédô Schumacher és Barrichello
Fisichella (jobbra) és Massa (balra) ugyanazt a motort használja majd, mint a világbajnoki címvédô Schumacher és Barrichello
Fisichella (jobbra) és Massa (balra) ugyanazt a motort használja majd, mint a világbajnoki címvédô Schumacher és Barrichello
Fisichella (jobbra) és Massa (balra) ugyanazt a motort használja majd, mint a világbajnoki címvédô Schumacher és Barrichello
A C23-as az első törésteszten megbukott, de még van idő javítani. Az igazi áttörést amúgy is a V10-es hajtómű jelenti majd, hiszen az új szabályok miatt a Ferrari ugyanazokkal az erőforrásokkal látja el a hinwilieket, mint amilyeneket maga használ. Ettől az évadtól kezdve minden pilótának egy motorral kell végigcsinálnia minden egyes versenyhétvégét, azaz az első pénteki szabadedzéstől a verseny végéig ki kell bírnia a hajtóműnek. A Ferrari nem gyárt másik, gyengébb erőforrást a Saubernek, inkább (változatlanul Petronas néven) odaadja neki az újat – a hétsebességes váltója mellé.
"Ebben az évben feljebb tettük a lécet, készen állunk arra, hogy az eddigieknél is eredményesebbek legyünk a hét, gyári csapat elleni harcban. A teljesítményünk nagyban függ attól, mennyi időn belül tudjuk kamatoztatni a pályán az új szélcsatornában elvégzett kísérleteket" – mondta Peter Sauber csapatfőnök, aki decemberben nyitotta meg az új szélcsatornát. A C23-ast még a régi szélcsatornában végzett tesztek alapján építették, de az újabb feljesztések már az új építményben történnek.
Fisichella nem kertelt a bemutatón, elmondta, mi is a célja a 2004-es idényben. "Be kell jutnom valamelyik élcsapatba. Az évad során meg kell mutatnom, mire is vagyok képes valójában, rengeteg pontot kell szereznem. A három nagycsapat közül valamelyiknél tesztlehetőséghez jutok, de még nem tudom, melyiknél" – mondta Fisichella. Massa a Ferrari alkalmazásában áll, a fiatal brazil, aki 2002-ben már végigversenyezte az idényt a Sauberrel, az idén másod(?)állásban a Scuderia tesztpilótája marad. Egyes vélemények szerint a Rubens Barrichellótól esetleg megváló Ferrari a Sauber házi versenyében döntheti el, ki lesz Michael Schumacher csapattársa 2005-től. (A Ferrari egyébként hétfőn hivatalosan megerősítette, hogy január 26-án mutatja be új autóját.)
A Sauber-csapat két új szponzort is bemutatott hétfőn, az egyiptomi Szohna kikötőt, valamint a kínai Taikang Life biztosítótársaságot, amely életbiztosítá-sokra szakosodott. A csapatfőnök szintén gazdasági jellegű bejelentése volt, amely szerint aggódik a dollár romlása miatt. "Az elmúlt évben a dollár tizenhét százalékot romlott az euróhoz képest. A szerződéseink hetven százalékban dollár alapúak, mind ez nem kis problémát jelent" – mondta az idén 100 millió dollárból gazdálkodó Sauber.
A csapat az idén nem kíván élni azzal a lehetőséggel, amely szerint a legjobb négy csapat kivételével mindenki három autót és három pilótát indíthat a versenyek pénteki szabadedzésein. "A harmadik autót a gumitesztelésre használnánk, de a szabály szerint csak olyan pilóta ülhet bele, aki az elmúlt két idényben nem szerepelt ötnél több versenyen. A gumiteszteléshez azonban tapasztalt sofőrök kellenek, így nincs értelme. Ráadásul még spórolnunk is kell" – mondta Sauber.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik