A spanyol Fernando Alonso rajt-cél győzelmet aratva megszerezte első Formula-1-es győzelmét. Mögötte Räikkönen és Montoya ért célba, ezzel a világbajnoki cím minden eddiginél nyitottabbá vált. Baumgartner Zsolt első versenyén a Jordan motorjának meghibásodása miatt a 35. körben kiállni kényszerült, ám teljesítményével mindenki elégedett volt.
A Magyar Nagydíjon a Jordan-Ford egyik autójában: Baumgartner Zsolt!
A Magyar Nagydíjon a Jordan-Ford egyik autójában: Baumgartner Zsolt!
A rajtot a két Renault kapta el legjobban és a két Williams a legrosszabbul. Az első kanyarba tehát Alonso vezetésével érkezett a mezőnyt, mögötte Webber, Barrichello és Trulli következett. Montoya a nyolcadik helyre csúszott vissza Michael Schumacher mögé. Ralf Schumacher a második kanyar után megcsúszott és csak az utolsó előtti helyen tudott csatlakozni a mezőnyhöz. Azért nem utolsóként, mert Cristiano da Matta beragadt a rajtnál és csak a boxutcából tudott elrajtolni. Baumgartner Zsolt a rajttól simán jött el, kikerülte a bennragadt da Mattát és a minardis Nicolas Kiesa előtt autózott. Alonso az élen sorra futotta a leggyorsabb köröket, valószínűleg a szinte üres tanknak köszönhetően. Ezt támasztja alá, hogy Wilsonnal és Verstappennel együtt a 13. körben a spanyol pilóta kezdte a boxkiállásokat, akit ugyanabban a körben Webber követett. Közben Ralf Schumacher a 8. helyre tornászta fel magát. Az első kieső Jacques Villeneuve volt: a Hungaroring kétszeres győztese motorhiba miatt gurult a boxba.. A kerékcserék után az élen Alonso mögött Räikkönen és Webber helyet cserélt, majd Trulli és Barrichello következett. A kerékcseréknek köszönhetően Montoya is előrébb ugrott: éppen Michael Schumacher elé. A 20. körben hajmeresztő pillanatnak lehettünk tanúi: a közvetlenül Montoya előtt, az ötödik helyen haladó Barrichello bal hátsó kereke a célegyenes végén egyszerűen leszakadt, a brazil pilóta pedig egyenesen a gumifalba csapódott,
Magyar Nagydíj. 1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 1:39:01.460 2. Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 16.768 mp. hátrány 3. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 34.537 mp. h. 4. Ralf Schumacher (német, Williams-BMW) 35.620 mp. h. 5. David Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 56.535 mp. h. 6. Mark Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:12.643 p. h. 7. Jarno Trulli (olasz, Renault) 1 kör h. 8. Michael Schumacher (német, Ferrari) 1 kör h. 9. Nick Heidfeld (német, Sauber-Petronas) 1 kör h. 10. Jenson Button (angol, BAR-Honda) 1 kör h. 11. Cristiano da Matta (brazil, Toyota) 2 kör h. 12. Jos Verstappen (holland, Minardi-Cosworth) 3 kör h. 13. Nicolas Kiesa (dán, Minardi-Cosworth) 4 kör h. Baumgartner Zsolt (Jordan-Ford) motorhiba miatt a 35. körben kiállt.
Konstruktôrök: 1. Williams-BMW 129 pont 2. Ferrari 121 3. McLaren-Mercedes 115 4. Renault 78 5. BAR-Honda 15 6. Jaguar-Cosworth 15 7. Toyota 14 8. Jordan-Ford 11 9. Sauber-Petronas 9
de hatalmas szerencséjére sértetlenül szállt ki az autóból. Ekkor a 16. helyen, Verstappen mögött 7 másodperccel autózott Baumgartner Zsolt, de lényegesen nagyobb tempót autózva, mint a holland pilóta. A 25. körben Alonso előnye már 25 másodperc volt az élen Räikkönen előtt. A mezőnyben Montoya Trullit, Ralf Schumacher pedig bátyját támadta a negyedik-ötödik, illetve a hatodik-hetedik helyen. Az öcs pedig épp Baumgartner Zsolt lekörözését kihasználva előzte meg az ötszörös világbajnokot. Ekkor pedig már Zsolt volt az egyetlen Jordan a mezőnyben, mivel Fisichella füstölögve – a szó szoros és átvitt értelmében is – kiállt a versenyből. Sajnos a Jordan Baumgartner Zsolthoz sem volt kegyesebb, mint csapattársához és a célegyenesben a 35. körben látványos füsttel megadta magát. Első Formula-1-es pilótánk a 15. helyről tehát feladni kényszerült a nagydíjat, ám amit vártak tőle, maximálisan teljesítette, ezúttal is remek munkát végzett. A második kerékcserék után – amelyet az élen állók közül David Coulthard hajtotta végre legkésőbb a többiekétől eltérő boxtaktikája miatt - az Alonso, Räikkönen, Montoya, Webber, R. Schumi, Trulli, Coulthard, M. Schumi sorrendben haladt az élmezőny. Webber mellett Ralf Schumacher is elment, és az első kör után utolsó előtti helyen álló pilóta dobogóközelbe került. 22 körrel a vége előtt Alonso harmadszor is a boxba hajtott és magabiztosan az élre állt vissza. 15. körrel a vége előtt DC-n kívül mindenki túlesett harmadik kerékcseréjén, a visszarendeződés után az első nyolc helyen Alonso, Räikkönen, Montoya, R. Schumi, Coulthard, Webber, Trulli, M. Schumi sorrend alakult ki. A spanyol szupertehetség rendületlenül haladt élete első győzelme felé, eközben a 61. körben lekörözte Michael Schumachert. Az állás már nem változott, így Fernando Alonso hihetetlen magabiztossággal, rajt-cél győzelmet aratva nyerte a 18. Magyar Nagydíjat, ezzel a 22 éves spanyol a néhai Bruce McLarent megelőzve vált minden idők legfiatalabb futamgyőztesévé. A világbajnoki cím Montoya és Räikkönen révén még nyitottabbá vált, de számunkra mégis az a legfontosabb, hogy Baumgartner Zsolt mindent tőle telhetőt megtett azért, hogy folytatódhasson megkezdett karrierje a Formula-1-ben.