Megint egy kemény erőpróba

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.07.31. 20:48
Címkék
Négy éve nem volt olyan kiélezett a Formula1-es világbajnokság, mint az idén. Öt versennyel a pontvadászat vége előtt nehezen megjósolható, hogy ki lesz a végső győztes, hiszen Michael Schumacher mögött Kimi Räikkönen hét, Juan Pablo Montoya 14, Ralf Schumacher pedig 16 ponttal van lemaradva. Rubens Barrichello hátránya húsz pont, ami elvileg nem sok, de a Ferrari politikáját ismerve a brazilnak semmi esélye sincs a vb-címvédő ellen.
Formula-1-hírek

A melbourne-i, gyôztes idénynyitót követôen a vártnál sokkal szerényebben szereplô David Coulthard biztos abban, hogy 2004-ben is a McLaren versenyzôje lesz. „Hallottam a spekulációkat és a pletykákat, de csak idô kérdése, hogy a csapat nyilvánosságra hozza a személyemet érintô döntést. Biztos vagyok abban, hogy maradok, és jövôre is jelenlegi csapatom versenyzôje leszek” – mondta a skót klaszszis. Coulthardot az elmúlt futamokon sokat bírálták, még Bernie Ecclestone is úgy véli, hogy jót tenne neki a csapatváltás. A hét elején még az a pletyka is felröppent, hogy Juan Pablo Montoya, a Williams kolumbiai sztárja váltja majd, de ezt többek közöttt Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója is cáfolta. A McLaren-istálló – amelynél Nick Heidfeld és Giancarlo Fisichella neve is felvetôdött – várhatóan a Német Nagydíj alatt hivatalossá teszi a döntését.

Flavio Briatore kizártnak tartja, hogy Jacques Villeneuve a Renault-istállóban, Fernando Alonso vagy Jarno Trulli helyén folytassa pályafutását. A francia team vezetôje alaposan leszedte a keresztvizet az 1997-es világbajnokról, akinek az idény végén lejár a BAR-ral kötött szerzôdése. „Még ingyen sem alkalmaznám Villeneuve-öt. Van két jó pilótám, ôk keményen, alázattal dolgoznak. Nincs szükségem olyan sztárra, aki nem mutat kellô tiszteletet, ráadásul nem is gyors. Mi már a jövôre készülünk, a jövô csillagaival” – jelentette ki Briatore. Villeneuve-nek nagyon nehéz lesz állást találnia, hiszen a BAR-t támogató Honda-gyár Szato Takumát akarja a csapatban Jenson Button mellett. A kanadaiért leginkább csapattársa, Button áll ki, az angol az év eleji nézeteltérések után megkedvelte Villeneuve-öt, akit remek csapattársnak tart.
Formula-1-hírek

A melbourne-i, gyôztes idénynyitót követôen a vártnál sokkal szerényebben szereplô David Coulthard biztos abban, hogy 2004-ben is a McLaren versenyzôje lesz. „Hallottam a spekulációkat és a pletykákat, de csak idô kérdése, hogy a csapat nyilvánosságra hozza a személyemet érintô döntést. Biztos vagyok abban, hogy maradok, és jövôre is jelenlegi csapatom versenyzôje leszek” – mondta a skót klaszszis. Coulthardot az elmúlt futamokon sokat bírálták, még Bernie Ecclestone is úgy véli, hogy jót tenne neki a csapatváltás. A hét elején még az a pletyka is felröppent, hogy Juan Pablo Montoya, a Williams kolumbiai sztárja váltja majd, de ezt többek közöttt Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója is cáfolta. A McLaren-istálló – amelynél Nick Heidfeld és Giancarlo Fisichella neve is felvetôdött – várhatóan a Német Nagydíj alatt hivatalossá teszi a döntését.

Flavio Briatore kizártnak tartja, hogy Jacques Villeneuve a Renault-istállóban, Fernando Alonso vagy Jarno Trulli helyén folytassa pályafutását. A francia team vezetôje alaposan leszedte a keresztvizet az 1997-es világbajnokról, akinek az idény végén lejár a BAR-ral kötött szerzôdése. „Még ingyen sem alkalmaznám Villeneuve-öt. Van két jó pilótám, ôk keményen, alázattal dolgoznak. Nincs szükségem olyan sztárra, aki nem mutat kellô tiszteletet, ráadásul nem is gyors. Mi már a jövôre készülünk, a jövô csillagaival” – jelentette ki Briatore. Villeneuve-nek nagyon nehéz lesz állást találnia, hiszen a BAR-t támogató Honda-gyár Szato Takumát akarja a csapatban Jenson Button mellett. A kanadaiért leginkább csapattársa, Button áll ki, az angol az év eleji nézeteltérések után megkedvelte Villeneuve-öt, akit remek csapattársnak tart.
Érdekes, hogy 1999-ben, Michael Schumacher lábtörését követően is négyen csatáztak a végső győzelemért, de abból a kvartettből – Mika Häkkinen, Eddie Irvine, Heinz-Harald Frentzen és David Coulthard – senki sincs a mostani pályázók között, sőt Häkkinen és Irvine már vissza is vonult. A csatározás következő felvonásának a tavaly felújított Hockenheimring ad otthont. Az új vonalvezetés megosztja a mezőnyt, egyesek szerint a pálya elvesztette sajátos vonásait, hiszen az erdőt átszelő, hosszú egyenesek tették különössé a ringet, amely elszürkült. Mások viszont azt vallják, hogy túl unalmasak voltak a hosszú egyenesek, és veszélyes volt a pálya, és most, az átépítéssel vált biztonságossá.
A tévénézők nem biztos, hogy jól jártak, a helyszínre kilátogatók azonban mindenképpen elégedettek lehetnek, hiszen az erdő kikerülésével átláthatóvá vált a pálya. Tavaly nem volt igazán jó a verseny, a Ferrari egyeduralma miatt szinte a teljes szezon unalomba fulladt. Az idén viszont más a helyzet, nemcsak a vb-pontverseny izgalmas, hanem minden egyes futam is.
Hockenheimben legutóbb Nigel Mansell tudott ismételni, az angol 1991-ben és 1992-ben nyerte meg a Német Nagydíjat, azóta viszont senki sem tudott két egymást követő évben diadalmaskodni. Michael Schumacher a tavalyi győzelme előtt csak egyszer, még 1995-ben nyert itt, a jelenlegi mezőnyből rajta kívül Barrichello (2000) és Ralf Schumacher (2001) állhatott fel a dobogó felső fokára. Ôk hárman ezúttal is esélyesek, de nem lenne meglepő, ha valaki más nyerné meg a viadalt.
Michael Schumachernek az egy évvel ezelőtti diadala előtt igencsak meggyûlt a baja a Hockenheimringgel, hiszen 2000-ben és 2001-ben is első körös karambol áldozatává vált, igaz, utóbb a tartalék autójával újra elrajtolhatott. "Már nagyon várom a futamot, amely valódi izgalmakat tartogat. Az idén sokkal szorosabb a verseny, mint tavaly vagy tavalyelőtt, roppant jók az ellenfeleink, de az elmúlt hetekben sokat fejlődtünk. Az idén jó néhány viadalon tapasztaltuk, hogy a csapatok közötti erősorrend pénteken és szombaton még nem rajzolódik ki, erre vasárnapig várni kellett. Ez általában azokon a pályákon történt, amelyeken keveset tesztelünk. Ilyen a Hockenheimring is, tehát nem lehet messzemenő következtetéseket levonni a pénteki eredményekből. Az viszont biztos, hogy roppant kemény verseny lesz” – mondta Schumacher, aki egy győzelemre van ötvenedik ferraris sikerétől.
Schumi tudja, hogy – amíg a Williams figyelme megoszlik Ralf és Montoya között – mögötte ott áll az egész csapat. Ugyanakkor a pontversenyben hozzá legközelebb lévő Räikkönen is hasonló helyzetben van, Coulthard éppen Hockenheimbe tartva jelentette ki, hogy szerinte a finn képes lesz arra, hogy legyőzze az ötszörös világbajnokot. "Csak annyit kell tennie, hogy megbízhatóan hozza a dobogós helyezéseket, Michael úgyis botladozni fog. Ugyanakkor Michael nagyon szívós ellenfél, Silverstone-ban is felküzdötte magát a negyedik helyre. Az autónk dobogóra mindig elég jó, de a Nürburgringen megmutattuk, hogy győzni is lehetett volna vele” – fejtegette DC, aki arról nem beszélt, hogy segít-e csapattársának, ha a pályán megfelelő helyzetbe kerülnek. Már csak azért sem feszegette a témát, mert az idén már nem engedélyezik a csapatutasításokat.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik