Új kihívások Hockenheimben

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.07.30. 20:56
Címkék
Jó néhány versenyző pályafutásában nagy áttörést jelenthet a hét végi Német Nagydíj Hockenheimben. Baumgartner Zsolt életében először nagyközönség előtt tesztel Formula1-es autót, és azonnal össze is mérheti magát másik tíz sofőrrel. Ugyanezt teszi Gianmaria Bruni is, csak éppen nem Jordan-Fordban ülve, hanem Minardi-Cosworth-ban.
Tudta-e, hogy…

…1968-ban Jim Clark, 1980-ban pedig Patrick Depailler a Hockenheimringen szenvedett halálos balesetet? A pálya tavalyi újjáépítésével az aszfaltcsík mindkét tragikus emlékű pontját megszüntették.
…senki sem nyerte meg háromnál többször a Német GP-t? Az eddig ötven alkalommal megrendezett viadal történetében csupán Juan Manuel Fangio, Ayrton Senna, Jackie Stewart és Nelson Piquet nevéhez fűzôdik mesterhármas – elôbbi kettô esetében klasszikus.
…az 1994-es Német Nagydíj elôtt Damon Hill halálos fenyegetést kapott? A Williams-istállóhoz érkezô telefonhívás során arra figyelmeztették az angolt, hogy ha Michael Schumacher elôtt végez, lelövik – végül a nyolcadik lett, míg Schumi kiesett.
…a már Renault néven futó Benetton-istálló 1997-ben Gerhard Berger révén itt szerezte utolsó futamgyôzelmét?
Tudta-e, hogy…

…1968-ban Jim Clark, 1980-ban pedig Patrick Depailler a Hockenheimringen szenvedett halálos balesetet? A pálya tavalyi újjáépítésével az aszfaltcsík mindkét tragikus emlékű pontját megszüntették.
…senki sem nyerte meg háromnál többször a Német GP-t? Az eddig ötven alkalommal megrendezett viadal történetében csupán Juan Manuel Fangio, Ayrton Senna, Jackie Stewart és Nelson Piquet nevéhez fűzôdik mesterhármas – elôbbi kettô esetében klasszikus.
…az 1994-es Német Nagydíj elôtt Damon Hill halálos fenyegetést kapott? A Williams-istállóhoz érkezô telefonhívás során arra figyelmeztették az angolt, hogy ha Michael Schumacher elôtt végez, lelövik – végül a nyolcadik lett, míg Schumi kiesett.
…a már Renault néven futó Benetton-istálló 1997-ben Gerhard Berger révén itt szerezte utolsó futamgyôzelmét?
Justin Wilsonra és Nicolas Kiesára még nagyobb feladat vár, a brit a Minarditól a Jaguarhoz szerződve először próbálhatja ki magát pontszerzésre esélyes csapatban, míg a dán a Minardi-Cosworth volánja mögött élete első F1-es futamának vág neki.
Nézzük, hogyan jutott el Kiesa a száguldó cirkuszig, amelyben előtte három dán próbált szerencsét. A legsikeresebb Jan Magnussen volt, aki a kilencvenes években 25 versenyen indult, és egy világbajnoki pontot szerzett (érdekesség, hogy a Stewart-csapatban Jos Verstappen vette el a helyét, aki most Kiesa csapattársa lesz a Minardinál). Rajta kívül a hetvenes években Tom Belso és Jac Nelleman próbált szerencsét, előbbi öt kísérletből kétszer kvalifikálta magát, míg utóbbi egyetlen próbálkozása kudarcba fulladt. Kiesa a jelenlegi szabályok szerint az időmérőn elért eredményétől függetlenül elrajtolhat, így ő lehet a harmadik dán, aki indul F1-es nagydíjon.
Az 1978. március 3-án Koppenhágában született Kiesa gokartosként kezdte pályafutását, majd 1998-ban, 160 trófea megnyerése után nagyobb kategóriára váltott. A brit Formula–Fordban sikert sikerre halmozott, majd 2000-ben a szigetország F3-as sorozatában is lehetőséghez jutott. Hatodikként végzett a bajnokságban, majd egy évvel később az idény felénél a német sorozatra váltott, és azonnal lenyűgözte a szakembereket. Tavaly már az FIA F3000-es sorozatában indult, ahol az idei monacói versenyen megszerezte első diadalát.
Tehetségén kívül feltehetően tehetős támogatóinak is köszönheti, hogy lehetőséghez jut a Minardinál, ahol a jelenlegi mezőnyből már jó néhányan letették a névjegyüket. Elég csak Fernando Alonsót, vagy a Jaguar jelenlegi párosát figyelembe venni. Mark Webber tavaly, Wilson az idén kápráztatta el a közönséget, és most néhány pozícióval feljebb, a Jaguar-csapatnál szinte azonos körülmények között vágnak neki a nagydíjaknak.
Wilson örül a lehetőségnek, de Webber, aki tavaly a malajziai Alex Yoongot, az idén pedig a brazil Antonio Pizzoniát söpörte ki a Formula–1-ből, gyorsan lecsillapította a kedélyeket. Az ausztrál még emlékszik a 2001-es Formula–3000-es idényre, amely során Wilson előtte nyerte meg a sorozatot.
"Mindenki teszi a saját dolgát, nekem nem az a feladatom, hogy pumpáljam a kerekeit. Neki is megvannak a maga céljai, ez már csak így van a Formula–1-ben. Nagyfiúk lévén tisztában vagyunk vele, hogy ebben a sportágban a csapattárs legyőzése a legelső cél. Teljesen egyenlőek vagyunk, szerintem Justin elégedett a gyűléseken elhangzottakkal, hiszen nyílt a verseny. Természetesen nem vesznék meg a gyönyörtől, ha megverne az időmérésen, de boldog lennék, ha mindketten pontot szereznénk” – mondta Webber, aki tisztában van vele, hogy Pizzoniánál erősebb lesz az új csapattársa, aki ráadásul angol, és ezért roppant könnyen beilleszkedik. Ugyanakkor úgy érzi, jól kijönnek majd egymással, tehát csak a pályán várható csata kettejük között.
A pénteki teszten azonban még az sem zárható ki, hogy Webber segíteni fogja Wilsont, akinek nemcsak az autóhoz és a Michelin gumikhoz kell hozzászoknia, hanem az átépített Hockenheimringhez is, amelyen tavaly nem versenyzett. Tavalyelőtt az F3000-es versenyen, még a régi pályán második lett – Pizzonia mögött.

Elképzelhető, hogy a Sauber-istálló nem hosszabbítja meg Heinz-Harald Frentzen idény végén lejáró szerződését, és a német pilóta akár már a vasárnapi Német Nagydíj után befejezi szereplését a Formula–1-ben. "Természetesen örülnék, ha lenne folytatás, de ha az ellenkezője történik, akkor sem esem kétségbe” – nyilatkozta a 38 éves német pilóta a Motorsport Aktuellnek. Peter Sauber csapatfőnök jövőre mindenképpen változtatni szeretne az összeállításon, az elképzelések szerint az olasz Giancarlo Fisichella és a brazil Felipe Massa váltaná Fretzent, valamint a több helyre csábított Nick Heidfeldet a volán mögött. Ha Sauber úgy dönt, hogy a Német Nagydíj után megválik Frentzentől, minden bizonnyal Massa veszi át a helyét – ez pedig azért érdekes, mert a három futamgyőzelemmel büszkélkedő veterán éppen a dél-amerikai helyére került a hinwiliekhez.

A belga kormány döntött a dohányreklám-tilalom enyhítéséről, így az ország egylépésnyire került attól, hogy ismét Formula–1-es futamot rendezhessen. A belgák tavaly úgy határoztak, mindennemű dohányreklámot betiltanak, és mivel a Formula–1-nek a dohánygyárak jelentik az egyik legfőbb pénzforrást, a csapatok a 2003-as futam megrendezése ellen szavaztak. Ám ezzel a döntéssel 2004-ben ismét megrendezhetik a népszerű viadalt, amely várhatóan Kína és Bahrein mellett bekerül a versenynaptárba.

Eddie Jordan a csapatvezetők közül elsőként meglátogatta a sanghaji Formula–1-es pályát, amelynek munkálatai a tervezett ütemben haladnak. Az ír csapattulajdonos látogatása nem meglepő, hiszen a Jordan-Fordokon ebben a szezonban ott díszeleg a sanghaji pálya vonala, valamint az állami televízió, a CCTV logója. "Ezen a túrán tapasztaltam, milyen fontos szerepe lehet a Formula–1-nek a Kínához hasonló országok kulturális és gazdasági fejlődésében. Csodálatos, amit itt produkálnak” – áradozott Jordan.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik