Saját vermében a McLaren

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.07.23. 20:59
Címkék
A Formula1-es csapatok a Brit Nagydíjon tárgyalóasztalhoz ültek, hogy megvitassák, miként lehetne csökkenteni a költségeket. A legkomolyabb ötlet a motorok tízről nyolchengeressé változtatása volt, ennek következtében olcsóbban előállítható, 2.4 literes erőforrások születnének.
Kimi Räikkönen továbbra is a régi fejlesztésű autójával versenyez, és nem tudni, mikor ülhet bele GP-n is az új masinájába
Kimi Räikkönen továbbra is a régi fejlesztésű autójával versenyez, és nem tudni, mikor ülhet bele GP-n is az új masinájába
Kimi Räikkönen továbbra is a régi fejlesztésű autójával versenyez, és nem tudni, mikor ülhet bele GP-n is az új masinájába
Kimi Räikkönen továbbra is a régi fejlesztésű autójával versenyez, és nem tudni, mikor ülhet bele GP-n is az új masinájába
Kimi Räikkönen továbbra is a régi fejlesztésű autójával versenyez, és nem tudni, mikor ülhet bele GP-n is az új masinájába
Kimi Räikkönen továbbra is a régi fejlesztésű autójával versenyez, és nem tudni, mikor ülhet bele GP-n is az új masinájába
Ám a motorgyártók hallani sem akarnak az ötletről. "Ez óriási őrültség. Semmivel sem lehet úgy megemelni a költségeket, mint a motorok megváltoztatásával. Mindent újra kellene tervezni, a fejlesztéseket a nulláról kellene kezdeni. Olyan lenne, mintha új sportágban próbálnánk szerencsét, ahhoz pedig elképesztően sok pénz szükséges” – ecsetelte egy magát megnevezni nem kívánó motorfejlesztő mérnök.
A tervezőasztal mellől származik az a történet is, amelyet Ron Dennis, a McLaren-istálló csapatfőnöke mondott el az MP4-18 fejlesztéséről. E szerint a wokingi csapat azért késlekedik az új autó bemutatásával, mert túl sokat várt az idei Ferraritól, amely azonban elmaradt a várakozásoktól. "Egy évvel ezelőtt összeültünk, és arra a következtetésre jutottunk, hogy az idei Ferrari sokkal jobb lesz, mint a tavalyi. Emiatt elhatároztuk, hogy kockáztatunk, és hatalmas lépést teszünk a fejlesztésben. Úgy tűnik, túlbecsültük az olaszokat, és a saját csapdánkba estünk” – nyilatkozta Dennis a gyárban tartott autóról, amelynek bemutatkozását először a San Marinó-i Nagydíjra tervezte. Aztán késett a kocsi, amelyet az első teszteken Alex Wurz és Kimi Räikkönen is alaposan összetört. Ezen felül két FIA-törésteszten is megbukott az MP4-18, amelyet talán sohasem látunk a Ferrarik és a Williams-BMW-k ellen versenyezni. "A sajtó nagyon kritikusan kezeli az ügyet, hatalmasat hibáztunk, amikor az MP4-17D-t nem neveztük át MP4-18-nak. Mindenki tavalyi autóról beszél, pedig szinte mindenben megváltoztattuk azt a gépet, amellyel egy évvel ezelőtt versenyeztünk” – tette hozzá Dennis.
Bernie Ecclestone-nak még mindig Silverstone a témája, a Formula–1 első embere találkozott a brit autósport vezetőivel, akik elutasították azokat a feltételeket, amelyek szerint augusztus végéig előteremtik a versenypálya felújításához szükséges pénzt. Ecclestone ennek ellenére nem mondott le az egyezségről, reméli, hogy megegyeznek, és a silverstone-i szerződést 2015-ig sikerül meghosszabbítani.
Könnyen lehet, hogy nemcsak Silverstone-nak, hanem Antonio Pizzoniának is a múlt hét végi volt az utolsó Formula–1-es futama. A brazilt hétfőn bocsátották el, és a helyére Justin Wilsont nevezték ki Mark Webber csapattársává. "Ez a döntés sokkoló volt, egyre jobban belejöttem a versenyzésbe. A Jaguar felajánlotta, hogy legyek harmadik számú pilóta, de ezt elutasítottam. Továbbra is a Formula–1-ben szeretnék maradni, de el kell gondolkodnom rajta, hogyan tudom ezt megvalósítani” – mondta Pizzonia. A Jaguarnak volt már egy sikertelen kísérlete Pizzonia leváltására, ám a Spanyol Nagydíj után nem tudott megegyezni a McLarennel Wurz kivásárlási áráról.
A Minardi a dán Nicolas Kiesával pótolja Wilsont, és harmadik számú pilótát is szerződtetett az olasz Gianmaria Bruni személyében. Az olasz befektetők által támogatott sofőr részt vesz az idény hátralévő versenyeinek pénteki tesztelésén.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik