Rubens Barrichello idénye eddig nem volt olyan sikeres, mint azt az előző szezon zárása után remélte, azután, hogy tavaly az utolsó öt futamból hármat megnyert, az idén a 11. viadalig kellett várnia első sikerére.
A Ferrari-csapat az idén elôször nem Michael Schumachert, hanem Rubens Barrichellót köszöntötte ekkora ovációval a leintésnél
A Ferrari-csapat az idén elôször nem Michael Schumachert, hanem Rubens Barrichellót köszöntötte ekkora ovációval a leintésnél
Ez azonban kárpótolta az ez évi első tíz versenyen történtekért, hiszen az idény egyik legizgalmasabb futamán sikerült az élen végeznie. És ezúttal Michael Schumacher is versenyben volt, méghozzá nem úgy, hogy már világbajnokká koronázták, a német is küzdött a helyezésekért. Sokan kritizálták Barrichellót, leírták, miután kimaradt azok sorából, akikkel 2006 végéig szerződést hoszszabbítottak Maranellóban. "Nem érdekelnek a kritikák, csakis az számít, amit a feleségem és a kenyéradóim mondanak. Ôk viszont bíznak bennem, tudják, hogy amikor eljön a megfelelő pillanat, megragadom a lehetőséget. Kanadában az első körben leszakadt a légterelőm, Franciaországban az első körben megpördültem. Ám engem ezek az esetek nem tántorítanak el, legközelebb újra próbát teszek, és előbb-utóbb sikerrel járok” – mondta a brazil. Barrichello számos remek előzéssel jutott az első helyig, és rajta kívül is rengetegen mutattak be káprázatos manővereket a verseny során. A legszebb csatát az éllovas pozícióért Rubinho vívta Kimi Räikkönennel, a ferraris addig támadta a McLaren finnjét, mígnem hibázott, és át kellett adnia helyezését. Az előzések mellett a 12. körben a pályára rohanó ember szolgáltatta a legnépszerűbb beszédtémát. Az 56 éves ír a Hangar-egyenesben, a Bibliát hirdető táblákkal a nyakában zavarta meg a mezőnyt, amelynek második felével szemben rohant néhány száz méteren át az aszfalton. Mindenki kikerülte, a Jacques Villeneuve-öt üldöző Mark Webber azonban kis híján előzési manőverbe kezdett, és csak tizedmásodperceken múlt, hogy nem ütötte el őt. "Örülök, hogy célba értem, és hogy nem öltem meg senkit” – mondta az ausztrál a leintés után. Neil Homant a további eljárások előtt, egy hétig őrizetben tartják, a silverstone-i pályán történteket pedig kivizsgálják, méghozzá Bernie Ecclestone vezetésével. Az F1 ura már korábban is sokat beszélt Silverstone ellen, ez az eset sokak szerint kapóra jött neki, hogy elvegye a Brit Nagydíjat Silverstone-tól. Ám a Formula–1 többi meghatározó alakja egy emberként védi a pályát. "Az ilyen eseteket képtelenség megelőzni, bárhol, bármikor megtörténhet ugyanez” – állítja Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke. "Ha valaki felgyújtja magát Párizsban, senki sem fogja az ottani önkormányzatot hibáztatni” – tette hozzá Peter Sauber, a Sauber igazgatója. Barrichello viccesen fogta fel a történteket, a 2000-es Német Nagydíjon szintén azután ért célba elsőként (pályafutása első győzelme volt az), hogy egy elkeseredett ember sétálgatni kezdett a pálya mellett. "Szerintem előbb-utóbb rájönnek, hogy ez egy brazil törzsszurkolóm” – mondta Rubinho, akit az egekig magasztalt csapattársa, Michael Schumacher. A németnek nagyon fontos volt, hogy a brazil előrébb végezzen, mint a rá a vb-pontversenyben veszélyesebb Räikkönen és Juan Pablo Montoya. A kolumbiai csapattársa, Ralf Schumacher azért szorult ki az idén először a pontszerzők közül, mert megsérült az autója, és emiatt be kellett iktatni egy nem tervezett boxkiállást.
Korunk hőse, a bevállalós
Mindenki erről a pályára rohanó őrültről beszél. Neki feltételezhetően pont ez volt a célja. Ott ül a cellájában, és talán élvezi, hogy a fél világ róla csámcsog – ő ugyanis a modern kor sztárja: a bevállalós. Kihasználja, hogy nem lehet mindenki mellé biztonsági őrt állítani, és hogy a Formula–1-es futamon dolgozó pályabíróknak is akadhat olyan feladatuk – például egy törött autó alkatrészeinek eltakarítása, a roncs elvontatása –, amely miatt nem tudnak a közönségre figyelni. És a világ bármelyik pontján élhet olyan őrült, aki fogadásból (vagy talán még nem is azért, hanem csak úgy) vállalja, hogy esetleg néhány hónapot a börtönben tölt, ellenben a fél világ bulvárlapjaiban és kereskedelmi csatornáinak híradójában az ő személye jelenti az egyetlen (jobb esetben a legfőbb) sporthírt. A szenzációhajhász sajtótermékek ösztönzik ezeket az embereket, akik számára garancia a hírnév egy ilyen eset után. Nagy-Britanniában a fuballmeccsek közvetítése során már nem mutatják a pályára berohanó embereket. Azzal, hogy nem vesznek tudomást róluk, talán visszaszoríthatják az efféle bevállalós őrülteket. A Formula–1-es versenyeken szerencsére ritka az ilyen eset, de veszélyesebb is, mert amíg a bőrlabdával szinte lehetetlen halálos sérülést okozni, egy kétszázzal száguldó autóval történő találkozás bizonyosan tragédiával végződik. Az ilyen tragédia megelőzése csak részben a biztonsági emberek feladata. Világméretű összefogásra lenne szükség a médiában ahhoz, hogy a valóságshow-válogatásokon megbukott emberek fejében még csak meg se forduljon az a gondolat, hogy így próbáljanak meg rövid, de világméretű hírnévhez jutni. Ez az összefogás azonban csak hiú ábránd – úgyhogy lehet, csak az első tragédia fékezi meg az ilyen eseteket.