Nagyon fontos hét ez a Formula1-es csapatok számára, hiszen ezekben a napokban van utoljára lehetőségük a tesztelésre, mielőtt elkezdődik az augusztus végéig tartó teszttilalom. A Brit Nagydíj és a Magyar GP között csak azok a csapatok tréningezhetnek, amelyek vállalták a tesztkorlátozást, de ők is csak a Brit, a Német és a Magyar GP péntekjén, a szokásos két órában hajthatnak az aszfaltra Silverstone-ban, a Hockenheimringen és a Hungaroringen.
David Coulthardnak továbbra is meg kell elégednie az MP4-17D-vel
David Coulthardnak továbbra is meg kell elégednie az MP4-17D-vel
A legtöbb feladat a McLaren-istállóra vár, a wokingiaknak ezen a héten kell eldönteniük, hogy a Brit Nagydíjon bevetik-e az MP4-18-ast, vagy tovább várnak vele. Ron Dennis csapatvezető szerint valami csodának kell történnie a tréningen ahhoz, hogy felkészüljenek a silverstone-i viadalra. "Úgy terveztük, hogy a Brit Nagydíjra készen leszünk, de lehetetlennek tűnik a feladat megoldása. Nagyon intenzív programot terveztünk, ez alapján eldönthetjük, hogy érdemes-e versenyeztetni a kocsit, vagy sem. Szeretnénk, ha a jövő héten versenyezne, de szinte biztos, hogy le kell mondanunk róla” – ismételte meg Dennis szinte szó szerint azt, amit már hetekkel ezelőtt, az autó sikertelen töréstesztje után is elmondott. Hozzátette, hogy az MP4-17D-vel is versenyképes a csapat, és az is előfordulhat, hogy egyáltalán nem fognak versenyezni az MP4-18-cal. Ha igen, arra legkorábban az Olasz Nagydíjon kerülhet sor. Az MP4-19 tervezése már előrehaladott állapotban van, Dennis reményei szerint még az idén tesztelik a jövő évi autót, amelyet már az Ausztrál Nagydíjon bevethetnek. "Hat futammal az idény vége előtt még versenyben vagyunk a világbajnoki címért, és ez mindennél fontosabb. Az MP4-17D is képes versenyt nyerni, nem létfontosságú a 18-as bevetése. Ugyanakkor jó, hogy van egy másik gépünk, amelyet szükség esetén elővehetünk” – mondta Dennis. Ralf Schumacher és a Williams-istálló is jó esélyt lát a világbajnoki cím megnyerésére, az előző futamokon remeklő pilóta és csapata ráadásul gondtalanul készülhet a teszttilalom alatti időszakra. "A Formula–1-ben egyik napról a másikra megváltozhatnak az erőviszonyok, ezt éppen mi bizonyítottuk az elmúlt hetekben. Ám ez a másik irányba is működhet, úgyhogy nem szabad beleélnünk magunkat a világbajnoki sikerbe. Az viszont tagadhatatlan, hogy a hosszú és kitartó munkának most jön meg az eredménye, és ebben az évben tényleg esélyesek vagyunk az egyéniben és a konstruktőrök között is” – mondta Ralf. A BAR-istálló kis híján nem vehetett részt a Francia Nagydíjon, amelynek pénteki szabadedzését ki is kellett hagynia. Egy gyorsított eljárást lezáró bírósági döntést követően elindulhatott a Jacques Villeneuve, Jenson Button páros, de még nincs lezárva az ügy. A monacói PPGI-vállalat továbbra is követeli hárommillió dollárját, sőt, azt is kérte, hogy a rendőrség tartsa Franciaországban a team kamionjait. David Richards csapatvezetőt dühítette a vádaskodás, amelyet alaptalannak tart. Paul Stoddart, a Minardi első embere továbbra is küzd a nagycsapatok által januárban beígért "túlélési pénzéért”, de reméli, még a héten megoldást talál, és nem lesz botrány a Brit Nagydíjon. Stoddart megfenyegette a többi csapatot, hogy Silverstone-ban elektronikus segédeszközök nélkül indítja autóit, ahogy azt írásba foglalták a szabálykönyvben. A csapatok szóbeli megállapodást kötöttek arról, hogy az idény végéig használhatják a műszereket, de Stoddart lépése újabb vihart kavarhat a sportágban. Bernie Ecclestone közben kitette az "eladó” táblát londoni házára. A 2002 februárjában 65 millió fontért megvásárolt építményt – amelyben sohasem töltött egyetlen éjszakát sem – rekordösszegnek számító 85 millió fontért árulja.