"Alapvetően jó az új pontozás, ugyanakkor furcsa helyzetet teremt. Elgondolkodtató, hogy a négy győzelmet arató pilóta csak három ponttal előzi meg azt, aki csupán egyszer nyert. Nem örülök ennek, de felkészültem arra, hogy rendkívül hosszú szezonunk lesz, már az idény kezdetén tisztában voltam vele, hogy a végsőkig kiélezett csatánk lesz” – nyilatkozta Schumacher.
Az új pontozási rendszerről már a meghozásakor megállapítható volt, hogy a kiesések mellett egy-egy ritka győzelem a világbajnokság szempontjából sokkal kevésbé értékes, mint a rendszeres pontszerzés. Ez Räikkönen mellett Ralf Schumacher és Fernando Alonso malmára hajtja a vizet, a német és a spanyol csak ennek köszönhetően előzi meg a gyorsabb, de megbízhatatlanabb Juan Pablo Montoya, Rubens Barrichello duót.
Schumacher természetesen örül az első helynek, régóta szerette volna már megelőzni Räikkönent, és pályafutása 68. győzelmének köszönhetően ez sikerült is neki. Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója magasztalta pilótáját, aki végig nagy csatát vívott Ralffal, majd a végén Montoya és Alonso is feljött rá, hogy lecsapjon a hibájára. "Ez volt az egyik legjobb verseny, amelyet valaha láttam. Michael zseniálisan tartotta kézben az irányítást, pedig már az elejétől gondok voltak a hátsó fékével. Nagyon megkönnyebbültünk, amikor leintették a versenyt, amelyre ugyan jó stratégiát dolgoztunk ki, de a kulcs Michael vezetése volt” – árulta el Brawn.
Ralf Schumacher szerint tökéletes autóval meg tudta volna előzni a bátyját. "Végig mögötte voltam, de nagyon zavart a bal visszapillantó tükröm, amely leszakadt, olykor nekicsapódott a bukósisakomnak. Tökéletes előzési helyzetet egyáltalán nem sikerült kidolgoznom, enélkül pedig őrültség belemenni bármibe is. Sokan azt mondják, ezen a pályán könnyű előzni, de ezen a futamon ez számomra nem adatott meg” – mondta Ralf, aki az idei összes futamon pontot szerzett, és örült, hogy végre először a dobogóra is felállhatott.
A Monte-Carlóban győző Montoya – akinek a jobb visszapillantója szakadt le – a harmadik lett, de talán nyerhetett is volna, ha az elején nem pördül meg a célegyenesbe forduló kanyarban. Sir Frank Williams szerint a kolumbiai mindenképpen megpróbálta volna megelőzni Michael Schumachert. "Kár, hogy lemaradtunk a győzelemről, főleg azután, hogy az első kört még az első két helyen zártuk. Szerintem Juan Pablo megunta volna, hogy ugyanazt az autót kell hátulról bámulnia negyven körön keresztül, és megpróbálkozott volna az előzéssel. Ám ez csak feltételezés, nem alkothatok határozott véleményt, mert nem én ültem az autóban” – fogalmazott Sir Frank.
Räikkönen a boxutcából rajtolva a hatodik helyet tudta megszerezni, így Michael Schumacher nyomában maradt. "Nem történt tragédia, hiszen csak három pont a különbség, és hátravan még nyolc verseny. Az elején gyorsan feljöttem, de a csapat szólt, hogy vigyázzak a fékekre, így csökkentenem kellett a tempót, és nem tudtam előrébb jönni. Barrichello a defektem miatt előzött meg, de a csapat és én is készen állunk arra, hogy a következő futamon visszavágjunk” – ígérte meg a finn.
Ron Dennis, a McLaren csapatvezetője elárulta, csakis a rossz rajtpozíciók fosztották meg istállóját a győzelemtől, az autók sebességével nem volt különösebb baj. Éppen ezért nem fogják siettetni az új MP4-18-as debütálását, azaz könnyen lehet, hogy csúszik az új ezüst nyíl 29-ére tervezett bemutatkozása.
A régi és az új pontozás |
M. Schumacher | 54 | 48 | 6 |
Räikkönen | 51 | 39 | 12 |
Alonso | 34 | 20 | 14 |
R. Schumacher | 33 | 18 | 15 |
Montoya | 31 | 23 | 8 |
Barrichello | 31 | 22 | 9 |
Coulthard | 25 | 17 | 8 |
Trulli | 13 | 5 | 8 |
Fisichella | 10 | 10 | 0 |
(A pilóta neve után az idei pontszáma (a rendszer: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 pont az első nyolcnak versenyenként), majd az 1991 és 2002 között alkalmazott pontozás alapján elért mennyiség (10, 6, 4, 3, 2, 1 az első hatnak versenyenként), valamint a különbség szerepel.)