Sajtóvisszhang
La Gazzetta dello Sport (olasz): „Montoya lett Monaco hercege, aki jogosítvány nélkül oktatta vezetésre a mezônyt.”
Daliy Telegraph (brit): „Montoya 20 év után megtörte a Williams-átkot. Újjáéledtek a BMW reményei.”
Daily Star (brit): „A kolumbiai varázsló árnyékba állítja Schumit. Montoya a monacói maestro.”
Daily Mail (brit): „Montoya egynapos uralkodása. Egyre nagyobb nyomás nehezedik Schumacherre.”
L’Equipe (francia): „Montoya mostantól a monacói hôsök elitklubjába tartozik.”
Le Parisien (francia): „Montoya a futam után úgy nézett olajos-poros autójára, mintha meg akarta volna köszönni neki, hogy kitartott a gyôzelemig.”
Kurier (osztrák): „A forró finisben a hideg fej döntött.”
Bild (német): „Csak harmadik hely, ráadásul a vb-rivális Räikkönen mögött. A Ferrari fekete hétvégéje.”
Sajtóvisszhang
La Gazzetta dello Sport (olasz): „Montoya lett Monaco hercege, aki jogosítvány nélkül oktatta vezetésre a mezônyt.”
Daliy Telegraph (brit): „Montoya 20 év után megtörte a Williams-átkot. Újjáéledtek a BMW reményei.”
Daily Star (brit): „A kolumbiai varázsló árnyékba állítja Schumit. Montoya a monacói maestro.”
Daily Mail (brit): „Montoya egynapos uralkodása. Egyre nagyobb nyomás nehezedik Schumacherre.”
L’Equipe (francia): „Montoya mostantól a monacói hôsök elitklubjába tartozik.”
Le Parisien (francia): „Montoya a futam után úgy nézett olajos-poros autójára, mintha meg akarta volna köszönni neki, hogy kitartott a gyôzelemig.”
Kurier (osztrák): „A forró finisben a hideg fej döntött.”
Bild (német): „Csak harmadik hely, ráadásul a vb-rivális Räikkönen mögött. A Ferrari fekete hétvégéje.”
A Williams-istálló kolumbiai pilótája a harmadik rajtkockából kiválóan indult, az első boxkiállásnál megelőzte csapattársát, Ralf Schumachert, a végén pedig pályafutása második F1-es diadalának örülhetett – hetekkel azután, hogy Franciaországban gyorshajtás miatt megfosztották a jogosítványától. "Hihetetlenül jól versenyzett, a motorjával volt némi gond, ami miatt az erőforrást egy kicsit vissza kellett fojtanunk, így még keményebben kellett hajtania. Húsz éve nem nyertünk Monacóban, pedig már rengetegszer közel álltunk a diadalhoz. A szezon eddigi részében nem voltunk versenyben a legjobbakkal, talán ez az eredmény lökést adhat. Meg kell ragadnunk a lehetőséget, és a következő versenyeken is hasonlóan eredményesnek kell lennünk” – nyilatkozta Patrick Head, a Williams technikai igazgatója.
Montoyáról Monacóban elterjedt a pletyka, amely szerint 2004 végén, amikor Michael Schumacher és Rubens Barrichello jelenlegi szerződése lejár a Ferrarinál (a német Bild szerint az ötszörös világbajnok szeptemberig eldönti, hogy visszavonul-e akkor), Felipe Massával együtt átveszi a stafétabotot Maranellóban.
Az olasz Gazzetta dello Sportban megjelent cikket persze cáfolta a kolumbiai, akinek szintén 2004-ig szól a szerződése a Williamsnél. "Valaki megmutatta az újságot, és nem hittem a szememnek! Szó sincs erről mostanában, sőt, jelenleg senkivel nem tárgyalok a szerződésemről” – mondta Montoya.
Szintén a hét végén röppent fel a hír, hogy a Toyota jövőre Jacques Villeneuve-vel akar megállapodni. A kanadai valószínűleg az év végén elhagyja a BAR-t, és ha beigazolódik a pletyka, a Toyota megmenti a visszavonulástól. Van, akinek már most útban van az 1997-es világbajnok, Ron Dennis McLaren-igazgató szerint Kimi Räikkönen Villeneuve miatt nem nyerte meg a vasárnapi versenyt. "Csalódott vagyok, mert Villeneuve-nek nagyon sok idejébe telt, míg rájött, hogy gyorsabb autó van mögötte a verseny legkritikusabb időszakában, a boxkiállások során. A versenybírók egy körön át nézték, hogy Kimi üldözi Villeneuve-öt, és nem használták a figyelmeztető jelzést. Aztán amikor elkezdték lengetni a kék zászlókat, Villeneuve nem vette figyelembe azokat, túl későn engedte el Kimit. Ezzel elvesztettük a győzelmi esélyünket, ha nincs Villeneuve, talán más a végeredmény. De el kell fogadnunk, mert ez Monte-Carlo” – nyilatkozta Dennis.
A Montoyától hat tizedmásodperccel lemaradó Räikkönen is a forgalmat hibáztatta, míg a tavalyi győztes David Coulthard a rossz szombati edzéseredménye miatt veszítette el győzelmi esélyeit. Dennis ezúttal is csalódottan beszélt DC-ről, akiben megingott a csapat bizalma. "Szerintem csalódott magában, az én szavaim csak növelnék a rá nehezedő nyomást. Ismét rossz rajthelyet szerzett, és erre megint ráfizetett” – mondta Dennis.
A kettős győzelemről álmodó Renault tervei nem valósultak meg, Fernando Alonso csak az ötödik, Jarno Trulli pedig a hatodik lett. A nyolcadik helyről rajtoló spanyol elégedettebb volt, mint a negyedik kockából induló társa. "Az előzmények után örülök az ötödik helynek, a pontjaimmal visszaálltam a harmadik helyre a világbajnokságban” – mondta Alonso.
A Renault-nak a hét végén meggyűlt a baja az FIA-val, mert kijelentette, 2004-ben nem hajlandó erőforrást biztosítani a privát csapatoknak, és 2005-től is csak 15 millió dollárért (tízmillió helyett) szállít V10-eseket, mire Max Mosley, a nemzetközi szöverség elnöke azt válaszolta, hogy kötelező ajánlatot tennie 2004-re is. A Toyota is csak 2005-től árulná az erőforrásait, így ő is szembekerült Mosleyval.
A Ferrarinak sem volt jó hétvégéje, és bár Michael Schumacher esetében felvethetjük, hogy ha az elején nem ragad Trulli mögé, talán nyer, a Scuderia számára komoly problémákat rejthet a hét vége. A Bridgestone ugyanis jócskán elmaradt a Michelintől, és ha állandósul a francia gumik teljesítménybeli fölénye, a Ferrari és Schumi vb-címe is veszélybe kerülhet.
A 2003-as menetrend |
Ausztrál Nagydíj, Melbourne | Coulthard | Coulthard (10, 2) |
Malajziai Nagydíj, Sepang | Räikkönen | Räikkönen (16, 6) |
Brazil Nagydíj, Interlagos | Fisichella | Räikkönen (24, 9) |
San Marinó-i Nagydíj, Imola | M. Schumacher | Räikkönen (32, 13) |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | M. Schumacher | Räikkönen (32, 4) |
Osztrák Nagydíj, A1-Ring | M. Schumacher | Räikkönen (40, 2) |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | Montoya | Räikkönen (48, 4) |
Kanadai Nagydíj, Montreal | | június 15. |
Európai Nagydíj, Nürburgring | | június 29. |
Francia Nagydíj, Magny-Cours | | július 6. |
Brit Nagydíj, Silverstone | | július 20. |
Német Nagydíj, Hockenheim | | augusztus 3. |
Magyar Nagydíj, Hungaroring | | augusztus 24. |
Olasz Nagydíj, Monza | | szeptember 14. |
Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis | | szeptember 28. |
Japán Nagydíj, Szuzuka | | október 12. |
A már megrendezett verseny után a győztes, illetve a vb-pontverseny éllovasa (pontjainak száma, illetve előnye) áll, a még hátralévő futamok esetében a dátumot tüntettük fel. |