Elsô hivatalos idômérô edzés
A végeredmény: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:16.305 (átlag: 157.578 km/óra) (2.), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:16.636 (3.), 3. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:16.895 (10.), 4. Trulli (olasz, Renault, Michelin) 1:16.905 (9.), 5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:17.059 (5.), 6. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:17.063 (6.), 7. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:17.080 (8.), 8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:17.108 (7.), 9. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.637 (12.), 10. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:17.912 (15.), 11. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:17.926 (1.), 12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:18.109 (13.), 13. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:18.286 (16.), 14. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:18.370 (4.), 15. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.967 (17.), 16. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:19.427 (19.), 17. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:19.680 (20.), 18. Panis (francia, Toyota, M) 1:19.903 (18.), 19. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:20.374 (14.), 20. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) idô nélkül (11.)
Az idôeredmények után zárójelben azt jelöltük, hogy a pilóta hányadikként teljesítette (volna) a körét.
A szombati indulási sorrend: 1. Frentzen, 2. Da Matta, 3. Panis, 4. Wilson, 5. Verstappen; 6. Pizzonia, 7. Alonso, 8. Firman, 9. Villeneuve, 10. Räikkönen; 11. Heidfeld, 12. Webber, 13. Montoya, 14. Fisichella, 15. R. Schumacher; 16. Coulthard, 17. Trulli, 18. Button, 19. Barrichello, 20. M. Schumacher
Elsô hivatalos idômérô edzés
A végeredmény: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:16.305 (átlag: 157.578 km/óra) (2.), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:16.636 (3.), 3. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:16.895 (10.), 4. Trulli (olasz, Renault, Michelin) 1:16.905 (9.), 5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:17.059 (5.), 6. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:17.063 (6.), 7. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:17.080 (8.), 8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:17.108 (7.), 9. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.637 (12.), 10. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:17.912 (15.), 11. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:17.926 (1.), 12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:18.109 (13.), 13. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:18.286 (16.), 14. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:18.370 (4.), 15. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.967 (17.), 16. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:19.427 (19.), 17. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:19.680 (20.), 18. Panis (francia, Toyota, M) 1:19.903 (18.), 19. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:20.374 (14.), 20. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) idô nélkül (11.)
Az idôeredmények után zárójelben azt jelöltük, hogy a pilóta hányadikként teljesítette (volna) a körét.
A szombati indulási sorrend: 1. Frentzen, 2. Da Matta, 3. Panis, 4. Wilson, 5. Verstappen; 6. Pizzonia, 7. Alonso, 8. Firman, 9. Villeneuve, 10. Räikkönen; 11. Heidfeld, 12. Webber, 13. Montoya, 14. Fisichella, 15. R. Schumacher; 16. Coulthard, 17. Trulli, 18. Button, 19. Barrichello, 20. M. Schumacher
Csalódást okozott Fernando Alonso és Kimi Räikkönen a 14. és 11. helyezéssel, valamint a Toyota, amelynek pilótáinál még a minardisok is jobb köridőket értek el.
A Ferrari F2003–GA remekül alkalmazkodott a hercegségbeli körülményekhez, úgy tűnik, Maranellóban mindent megtesznek azért, hogy kiköszörüljék a tavalyi csorbát. A két helyszín közül, amelyeken tavaly nem nyert a Ferrari, Malajziában nem sikerült feledtetni a kudarcot, de a team Monacóban jó úton halad a javítás felé. Schumacher 1:16.305-ös idejéhez Barrichello került a legközelebb, a harmadik helyezett Button 59 századra volt a némettől. Igaz, utána nagy a tömörülés, még a nyolcadik helyezett Juan Pablo Montoya is egy másodpercen belül zárt a világbajnokhoz képest.
Schumacher az időmérő előtt csípős nyilatkozatot tett a McLaren új autójáról, amelyet a múlt héten mutattak be a wokingiak. "Olyan kocsink van, amellyel abszolút nem kell tartanunk az új McLarentől. Talán szorosabbak lesznek a versenyek, de ha nyerünk, ez nem számít. Közönségesnek tűnik az MP4-18, ha ránézünk, nem kezdünk el azon gondolkozni, hogy mit csinálhattunk volna jobban az F2003-GA-val. Tudom, sokat dolgoznak majd azon, hogy gyorsabbá és megbízhatóbbá tegyék, de mi már ezt mind megtettük, nagyon nehéz lesz megverni minket” – nyilatkozta Schumacher az MP4-18-ról, amelyet várhatóan csak a július 29-i Európai Nagydíjon vet be Ron Dennis istállója.
Monacóban még az MP4-17D-t használja David Coulthard és Räikkönen, akik közül a skót hozta a formáját (5.), a finn viszont csak a mezőny második felében végzett. "Nem szép a tizenegyedik hely, de sokkal csalódottabb lennék, ha szombaton végeznék ennyire hátul. Még van javítanivalónk, biztos vagyok benne, hogy szombaton már tökéletes lesz a kocsi” – mondta a vb-pontversenyt vezető Räikkönen.
A két Williams-BMW szorosan DC mögött zárta az időmérőt, Ralf Schumacher csupán négy ezreddel maradt el a skóttól. Az eddigi időméréseken elkövetett bakijai miatt a világbajnok öccse még nem állt dobogón az idén, de ha Monacóban úgy folytatja, ahogy elkezdte, véget vethet rossz szériájának. Ralf megdicsérte a pálya újraaszfaltozott részeit és a Rascasse előtti, felújított pályaszakaszt is.
Montoya csak századokkal maradt el az ötödik helytől, a szoros eredmények miatt csak a nyolcadik lett. "Egyértelműen csalódott vagyok, mert az autó nem volt gyors, a négyes kanyarban viszont alig akart lelassulni. Remélem, szombatra minden rendbe jön” – mondta a kolumbiai. A Renault-nál is hasonlóban reménykednek, és bár Trulli a reggeli teszten összetörte az R23-asát, délután a negyedik lett Button mögött. Alonso csak a 14. helyet szerezte meg, de egyáltalán nem volt csalódott. "A szombati edzés számít igazán, és biztosra veszem, hogy azon az időmérőn sokkal jobb helyezést érek el” – mondta a spanyol.
Mindenki fogadkozik, de az időjárás miatt senki sem lehet biztos a dolgában. Monacóban ugyanis ugyanolyan az időjárás mostanában, mint Magyarországon, azaz a délelőtti napsütés után a délutáni órákban összegyűlnek a felhők, és időnként kiadós zápor kerekedik. A csütörtöki időmérő végére is felhős lett az ég, igaz, az eső még nem eredt el. Arra azonban nincs garancia, hogy szombaton is várasson magára a zivatar – ez pedig a mostani legrosszabbak számára jelent reményt.
Például a Toyotának, amely a 2002-es remeklése (Mika Salo a 9., Allan McNish a 10. rajthelyről indult) után tragikus csütörtököt zárt. Olivier Panisnak délelőtt gondjai voltak az autóval, míg Cristiano da Matta – a többi újonctól eltérően – csak egy órát gyakorolt a városi pályán. "Nem túl jók az eredményeink, de szombaton kiderül, mit tudunk valójában” – nyilatkozta Gustav Brunner, a Toyota osztrák technikai igazgatója.
A malajziai ifjúsági és sportminisztérium Kuala Lumpur mellett hamarosan megnyitja a Petronas Motorsport Múzeumot. Az olajcég tudományos központjában létrehozott kiállítóteremben bemutatják azokat az autókat, amelyek az országot először kötötték össze az autó- és motorversenyzéssel. A múzeumban a híres versenyautók és versenymotorok mellett jó néhány Sauber négykerekű is látható lesz. A Petronas motorszállítási szerződése 1997 óta érvényes a Sauberrel (a malajziai cég nem hoz létre saját erőforrásokat, hanem évről évre átépíti a Ferrari egyéves V10-esét).
A McLaren-istálló állítólag rövidesen megegyezik az orosz Gazprom céggel, amely tavaly a Minardival is próbálkozott, de az idén szakított a kiscsapattal. Az orosz állami olajvállalat logói már nem láthatók a Minardi-Cosworthokon (a faenzai csapat főszponzora a holland Trust vállalat lett, így a fekete masinák valamelyest kifehéredtek), de nem kizárt, hogy még az idén megjelennek az ezüst nyilak oldalán. Ha a pletykák igaznak bizonyulnak, várhatóan tovább romlik az eddig sem rózsás viszony Ron Dennis McLaren-csapatfőnök és Paul Stoddart Minardi-igazgató között.