Már gurul az MP4-18-as

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.05.21. 20:31
Címkék
Szerdán Le Castellet-ben pályára gurult a McLaren legújabb autója, az MP4-18A, amelyet eredetileg április elejére ígértek a wokingiak. Az első kört Alex Wurz tette meg az autóval, amellyel utána órákon át a szerelők foglalkoztak.
Wurz Franciaországban megtette elsô kilométereit az új McLaren-Mercedesszel
Wurz Franciaországban megtette elsô kilométereit az új McLaren-Mercedesszel
Wurz Franciaországban megtette elsô kilométereit az új McLaren-Mercedesszel
Wurz Franciaországban megtette elsô kilométereit az új McLaren-Mercedesszel
Wurz Franciaországban megtette elsô kilométereit az új McLaren-Mercedesszel
Wurz Franciaországban megtette elsô kilométereit az új McLaren-Mercedesszel
"Csupán egy próbakört futottam vele, de már nagyon várom, hogy hosszasan körözzek. Ezen a héten óvatosan kell kezelnünk a gépet, mert ez nem igazi teszt, csak bejáratás” – mondta az osztrák, akinek szavait Ron Dennis csapatvezető is megerősítette.
Dennis hozzátette, hogy ezen a teszten nem az időeredmény számít, és hogy az autót várhatóan csak a június 29-i Európai Nagydíjon vetik be versenyen. Adrian Newey technikai igazgató elárulta, hogy sokkal több munkát fektettek az MP4-18 fejlesztésébe, mint bármelyik más McLaren-Mercedesébe, természetesen ennek tudható be a késés. "Már harmadik éve dolgozhatunk szinte azonos szabályok szerint, így már sokkal nehezebben tudunk fejlődést produkálni, mint az előző években. Éppen ezért a Mercedesszel együtt a lehető legtovább toltuk a munkálatokat, hogy a lehető legnagyobb javulást érjük el” – mondta Newey, aki Mike Coughlan, Neil Oatley és a tervezőcsapat mellett elszántan vetette bele magát az autó készítésébe. A szélcsatornában elért eredmények roppant biztatóak, az elődjénél keskenyebb és kisebb autó tervezésénél pedig első számú szempont volt, hogy kihozza a legtöbbet a Michelin abroncsokból, amelyek az idén jobbnak tűnnek, mint a Bridgestone gumik.
David Coulthard, Kimi Räikkönen és Pedro De La Rosa a héten az MP4-17D tesztelésével foglalkozik, a tavalyi győztes skót és finn csapattársa Monte-Carlóban még biztosan a tavalyi géppel áll rajthoz. Az új géppel köröző Wurz egyébként még nem tett le arról, hogy versenyezni fog, elárulta, ha nem bízna egy jó versenyszerződésben, a tesztelést sem folytatná.
A többi csapat is tesztel, a Paul Ricard-on a McLaren mellett a Williams és a Toyota, Fioranóban a Ferrari, Valenciában a BAR és a Sauber köröz. A svájci csapatban másodszor ült a C22-be a svájci Neel Jani, akit Peter Sauber egy hónappal ezelőtt nevezett meg tesztpilótának.
A Ferrari közben kiderítette, hogy az üzemanyagtöltő tömítőgyűrűjének szakadása okozta a Michael Schumacher tankolásakor keletkezett tüzet. "Rubens Barrichello tankolásakor Michael Schumacher tömlőjét használtuk, és a tömítőgyűrű szakadása miatt némi üzemanyag maradt a légszelepnél. Amikor Michael autóját töltöttük, a légnyomás kifújta az üzemanyagot a kipufogónyíláshoz, és ott a forró fém felgyújtotta a folyadékot, amely továbbra is kiszabadult a hibás ponton” – áll a csapat hivatalos nyilatkozatában. Schumacher autóján gyorsan eloltották a tüzet, a német továbbment, és a probléma ellenére megnyerte a futamot.
A Formula–1 lázadó autógyárai (a Ford, a Mercedes, a Ferrari, a BMW és a Renault) továbbra is kitartanak a 2008-ban induló GPWC-sorozat (Grand Prix World Championship) beindítása mellett, sőt, kiderült, hogy ott sokkal több pénzt kapnának, mint a Formula–1-ben. Az F1 jelenleg évente 12 millió dollárt ad egy csapatnak, míg a GPWC szervezői az első évben 20, az ötödikben pedig már 50-50 millió dollárt ígérnek a szereplőknek.
Mexikó azt tervezi, hogy 1992 után újra vendégül látja a Formula–1-et. A Közép-Amerikai ország turisztikai minisztere a Spanyol GP-n találkozott Bernie Ecclestone-nal, aki állítólag szívesen felcserélné az interlagosi Brazil Nagydíjat egy jobb helyszínnel.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik