Már csak két hely kiadó a 2003-as Formula1-es idény rajtlistán, a Minardi ugyanis három évre leigazolta Justin Wilsont, a Formula3000-es nemzetközi bajnokság 2001-es bajnokát. A Minardi másik versenyzői állása és a Jordannél Giancarlo Fisichella csapattársi pozíciója még kiadó, azokra még számos sofőr pályázik. Wilson alkalmazása a versenyző képességeit tekintve egy percig sem volt kétséges, csupán az üzlet anyagi vonzata miatt húzódott el idáig a szerződés aláírása.
A 192 centiméter magas versenyzőnek Jonathan Palmer segített összeszedni azt a kétmillió dollárt, ami szükséges volt a minardis álláshoz. A pénz megteremtése előtt Paul Stoddart, a Minardi csapatfőnöke még azt is kilátásba helyezte, hogy elfelejti Wilsont, és inkább két hollandot, Jos Verstappent és Christijan Alberst alkalmazza jó pénz ellenében. Ám Wilson hozta a csekket, és csak az egyik holland (feltehetően Verstappen) előtt hagyta nyitva a kaput Stoddart.Wilson az idén nyáron már kis híján bemutatkozott a Formula–1-ben, Alex Yoong kényszerszabadsága alatt számított rá Stoddart, ám túl magas volt, nem fért bele az autóba, ezért Anthony Davidson kapott lehetőséget. 2003-ra azonban már olyan autót készítenek Faenzában, amelyben már ő is kényelmesen elfér."Mint az összes gyorsasági autóversenyzőnek, nekem is az a fő célom, hogy a Formula–1-ben versenyezhessek. Ez most valóra vált, igaz, addig nem fogom elhinni, amíg nem ülhetek be a volán mögé. Rengetegen segítettek eddigi pályafutásom során, a legnagyobb köszönetet a hitet állandóan bennem tartó apámnak, a rengeteg tapasztalatával kiváló döntéseket hozó Jonathan Palmernek és Paul Stoddartnak szeretném mondani. Ilyen lehetőség csak egyszer adatik meg az ember életében, szeretném a lehető legjobban kihasználni” – nyilatkozta Wilson.Stoddart emellett kijelentette, istállóját nem költözteti át Angliába, a központ továbbra is az olaszországi Faenza marad. A csapat a múlt héten egy pekingi versenypályán tartott volna bemutatót, de hiába készült Yoong és Albers, a száguldást korán félbeszakította a havazás. Szegény kínai szervezők foghatták a fejüket, az idei első hóesés miatt törölniük kellett a Minardi-show-t.A Minardi mellett további két csapat is jelentkezett a pénteki plusz kétórás szabadedzésre, így 2003 március elsejétől életbe lép a tesztelésről szóló, október 28-án tervezett szabály. Eszerint a versenyeket megelőző péntekeken két órát (délelőtt 9 és 11 között) három autóval és tesztpilóták bevetésével köröző gárdák idénybeli privát tesztelése nem haladhatja meg a 10 napot. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) nem hozta nyilvánosságra a három csapat kilétét, de mivel a Sauber korábban már elhatárolódott ettől a lehetőségtől, a Minardi mellett a BAR és a Jordan lehet a pénteki "közönségszórakoztató”.A Ferrarinak, a Renault-nak, a Toyotának, a McLarennek, a Jaguarnak és a Williamsnek van elég pénze ahhoz, hogy az idény közben rengeteg tesztelést beiktathasson a naptárába. A Williams a napokban hosszú távra bebiztosította az üzemanyagellátását: 2004-ig meghosszabbította 1998-ban kezdődő szövetségét a brazil állami olajcéggel, a Petrobrasszal. A dél-amerikaiak az elmúlt hónapokban egymillió dollárt fektettek egy vadonatúj versenyadalék kifejlesztésére, ez is mutatja az elszántságukat.Könnyen lehet, hogy a Formula–1-es futamok digitális közvetítésének megszüntetése ellenére sem fog nőni a földi sugárzású csatornák közvetítésének színvonala. Bernie Ecclestone ugyanis kijelentette, a digitális televíziók nélkül nem éri meg működtetni a futamokon a drága kamerákat és hangsugárzó rendszereket.A finn közvetítések színvonalát azonban növelheti Mika Häkkinen, aki az idén már kipróbálta magát a mikrofon mögött. A finn januárban a raliban is próbára teszi ügyességét, egy Mitsubishi Lancer Evo7-es volánja mögött rajthoz áll az Európa-bajnokságba is beleszámító Lappföld-ralin. "Finnország nem csupán az én otthonom, hanem a ralié is. Nagy tiszteletben tartom azokat a honfitársaimat, akik sikeresek tudtak lenni a világbajnokságon. Mindig is ki akartam próbálni, milyen lehet a hóban, a murván és az aszfalton felváltva száguldani. Kíváncsi vagyok, mire megyek a versenyen, de szeretném leszögezni, hogy nem kezdek ralis karriert” – mondta Häkkinen, akinek navigátora Arto Kapanen lesz. Kapanen annak a Jani Paasonennek a társa, aki az idény végén a rali vb-n a sérült Alister McRae-t helyettesítette a Mitsubishi vb-csapatában. A japán gyár 2003-ban nem indul a világbajnokságon, inkább teljes erővel készül 2004-re.