Stewart már jobban van

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.11.27. 21:22
Címkék
Kedden a Formula1-es csapatok tesztelésének megkezdése és Niki Lauda Jaguartól való elbocsátása jelentette a fő témát az autósport királykategóriájának berkeiben. Pedig ezen a napon az is kiderült, hogy Sir Jackie Stewart háromszoros világbajnok pilótán, a Jaguar-istálló elnökségének tagján tumorműtétet hajtottak végre három héttel ezelőtt.
Formula–1-es tesztek

Barcelona: 1. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, Michelin) 1:17.966 (53 kör), 2. Badoer (olasz, Ferrari, Bridgestone) 1:17.978 (83), 3. Panis (francia, Toyota, M) 1:18.751 (37), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:19.785 (76), 5. Davidson (brit, BAR-Honda, B) 1:20.231 (77)
Mugello: Burti (brazil, Ferrari, B) 1:25.795 (39)
Valencia: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:12.335 (66), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:12.430 (29), 3. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:12.912 (66), 4. Trulli (olasz, Renault, M) 1:13.881 (31), 5. Pantano (olasz, Williams-BMW, M) 1:13.898 (54), 6. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:14.164 (60), 7. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:14.336 (46), 8. Liuzzi (olasz, Williams-BMW, M) 1:14.829 (29), 9. Bobbi (olasz, Minardi-European, M) 1:16.645 (21), 9. Zlobin (orosz, Minardi-European, M) 1:19.759 (29)
Formula–1-es tesztek

Barcelona: 1. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, Michelin) 1:17.966 (53 kör), 2. Badoer (olasz, Ferrari, Bridgestone) 1:17.978 (83), 3. Panis (francia, Toyota, M) 1:18.751 (37), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:19.785 (76), 5. Davidson (brit, BAR-Honda, B) 1:20.231 (77)
Mugello: Burti (brazil, Ferrari, B) 1:25.795 (39)
Valencia: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:12.335 (66), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:12.430 (29), 3. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:12.912 (66), 4. Trulli (olasz, Renault, M) 1:13.881 (31), 5. Pantano (olasz, Williams-BMW, M) 1:13.898 (54), 6. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:14.164 (60), 7. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:14.336 (46), 8. Liuzzi (olasz, Williams-BMW, M) 1:14.829 (29), 9. Bobbi (olasz, Minardi-European, M) 1:16.645 (21), 9. Zlobin (orosz, Minardi-European, M) 1:19.759 (29)
Stewart maga is megjelent azon a sajtótájékoztatón, amelyen Richard Parry-Jones, a Ford alelnöke bejelentette Lauda leváltását. Az egykori remek pilóta – aki fiával, Paullal közösen 1997-ben elindította a Formula–1-ben saját csapatát, a Jaguar elődjét – hosszan beszélt Laudáról, de az arcán lévő sebhelyről nem ejtett szót. Szóvivője viszont elárulta, hogy a hónap elején a világhírű, minnesotai Mayo Klinikára látogatott, ahol műtétet hajtottak végre rajta, és eltávolítottak az arccsontjából egy rákos daganatot. "A műtét kiválóan sikerült, az orvosok elégedettek Sir Jackie állapotával és a gyógyulás menetével” – nyilatkozta a szóvivő.
A Mayo Klinikán ápolták Stewart fiát és feleségét is: Paul szervezetében 2000-ben fedeztek fel végbélrákot, de már szinte teljesen sikerült eltüntetni a betegséget a szervezetéből, és a mellrákban szenvedő Helen állapota is gyorsan javul. A 63 éves Stewart nem hagyja abba a munkát, továbbra is a Jaguar vezetőségében marad, és folytatja a szponzorokkal való kapcsolattartást.
Szerdán a csapat új szerzeménye, Antonio Pizzonia megörvendeztette Stewartot és a brit teamet, Barcelonában, a kollektív tesztelés második napján ugyanis a ferraris Luca Badoert megelőzve az első helyen zárta a napot. "Kezdetnek kiváló eredmény, de mint tudjuk, ezekből a teszteredményekből badarság lenne bármilyen messzemenő következtetést levonni. Rengeteget kell még dolgoznunk, igaz, eddig egyáltalán nem voltak gondjaim. Kedden és szerdán is teljes egészében végre tudtuk hajtani a tervezett munkánkat, ez sokkal fontosabb, mint az időeredmények”– nyilatkozta Pizzonia, akinek szavai hatalmas bölcsességről árulkodnak.
A brazil csapattársa, Mark Webber csak hat kört tudott megtenni, de ebből egyet sem mértek le, műszaki hiba miatt az ausztrál napja értékelhetetlenre sikerült. Pizzonia mögött Badoer végzett a Ferrarival, az olasz csapatból azonban nem csak ő szorgoskodott, Luciano Burti az olaszországi Mugellóban ült a volán mögé, és tett meg 39 kört.
Barcelonában Olivier Panisnak már meggyűlt a baja a Toyota új sebességváltójával, de az RVX3-as erőforrással elégedett volt. Cristiano da Matta számára a kilométerek mennyisége volt a legfontosabb, a brazil időeredménye alig több mint egy másodperccel maradt el francia társáétól. "Az első naphoz képest minden jobban ment, hetvenhárom kört tudtam megtenni, és nem volt komolyabb baj a kocsival. Az elején ugyan megcsúsztam, de nem volt komoly a baj, tovább tudtam menni. Egyre jobban érzem a kocsit, és az a legfontosabb, hogy minél több kört megtegyek” – nyilatkozta Da Matta.
Valenciában öt csapat tíz pilótája körözött, a leggyorsabb a két McLaren-Mercedes volt, Kimi Räikkönen és Alex Wurz mögött Juan Pablo Montoya végzett. A Williams-istállónál Giorgio Pantano mellett Vitantonio Liuzzi is autóba ült, a német Formula–3-as bajnokság idei ezüstérmese életében először vezetett Formula–1-es autót. A Minardi szerdán befejezte e heti munkáját, az orosz Szergej Zlobin mellé ezúttal az olasz Matteo Bobbi csatlakozott.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik