A Formula1-es idény végeztével több fronton is konfliktushelyzet alakul, a Ferrari az új szabályokat tervező FIA-ra, a brit csapatok egy része az egykori Prost-istálló televíziós pénzét magához ragadó Minardira, az Arrows egykori pilótái közül Heinz-Harald Frentzen és Jos Verstappen a leafieldi istállóra fúj. Legutóbb pedig Juan Pablo Montoya Ralf Schumachert kezdte ki annak sportszerűtlen vezetési stílusa miatt.
Montoya (hátul) azzal vádolta meg Ralf Schumachert, hogy ellene jobban küzd, mint bárki más ellen
Montoya (hátul) azzal vádolta meg Ralf Schumachert, hogy ellene jobban küzd, mint bárki más ellen
A kolumbiai úgy vette észre, hogy csapattársa nem úgy viselkedik, ha ő veszi üldözőbe, mint ha más vetélytársa próbálja megelőzni. Montoya szerint ez a viselkedés okozta kettejük ütközését az Egyesült Államok Nagydíján. "Olykor Ralf keményebben versenyez ellenem, mint mások ellen. Michael Schumachert még sohasem blokkolta úgy, hogy az egyenesben elé vágott. Az egyetlen ember, aki ellen felszívja magát, én vagyok, és ezt nem helyeslem, szerintem mások ellen is ugyanilyen erőszakosan kellene versenyeznie, én például nem kivételezek senkivel. A nézők imádják a kemény csatákat, Frank Williams és Patrick Head is odavan értük. Csapatmunkában azonban éppen ezért elmaradunk a Ferraritól, Ralf a Nürburgringen lelökött volna a pályáról, ha nem engedem el. Monzában megbüntették, és el kellett engednie, de ezt úgy tette, hogy Rubens ezt követően meg tudott előzni” – mondta Montoya, aki 50 pontjával a harmadik lett a vb-pontversenyben, megelőzve Ralfot. A Williams a második lett a konstruktőrök között, és bár a pályán nem sikerült felvennie a versenyt a Ferrarival, a gyári előkészületekben remekül áll. A BMW hat héttel megelőzi tavalyi önmagát az új motor fejlesztésében, és igen határozott elképzelései vannak a további felkészülésről. "Már a pályán is teszteltük a P83-as erőforrást, és a müncheni gyár tesztpadjain is igyekszünk a legtöbbet kihozni a motorokból”–mondta dr. Mario Theissen, a BMW sportigazgatója. A BMW-nek a Ferrari és a McLaren lesz a két legnagyobb ellenfele, a Toyota várhatóan jövőre még nem szólhat bele a futamgyőzelmekért folyó csatába. A kölniek megváltak Mika Salótól és Allan McNishtől, és eddig csak Olivier Panist szerződtették, tehát még egy versenyzői állás betöltésre vár. A legnagyobb esélyes Cristiano da Matta, a tengerentúli Cart-világsorozat brazil bajnoka, akit szívesen leigazolnának a kölniek. Azonban a brazil még nem biztos abban, hogy érdemes a Formula–1-be igazolnia, hiszen remekül érzi magát az Egyesült Államokban. "Még nem döntöttem. Tudom, hogy a pletykák szerint már alá is írtam a szerződést, de ez nem igaz. Nem cáfolom, hogy jó esélyem van a Toyotához igazolni, megadtak egy határidőt, amelyen belül határoznom kell. Kíváncsi vagyok, hogyan alakul a Cart helyzete, remek a kapcsolatom a Newman/Haas-csapattal, ilyenkor mindent számításba kell vennem. Hatalmas fordulat lenne ez a pályafutásomban, és tudom, hogy a mostani talán egy soha vissza nem térő alkalom” –nyilatkozta Da Matta, aki hozzátette, sokáig kell még várni a döntésére. A szezont a Toyotához hasonlóan két ponttal záró Minardi szerződést bontott Mark Webberrel, aki így szabadügynökké vált. Az ausztrál pilóta bárkihez aláírhat, ugyanakkor ha nem kap jó ajánlatot, Paul Stoddart csapatvezető tárt karokkal visszavárja. Az F1-ből kivonuló Asiatech-motorokat várhatóan Cosworth-erőforrásokkal pótló Minardinál jövőre a Webber, Verstappen duó lenne az ideális megoldás, de Stoddart elmondta, további húsz pilóta indul a két állásért. Egyelőre az sem biztos, hogy a Minardi el tud indulni a következő idényben, öt brit csapat (a Jordan, a BAR, az Arrows, a McLaren és a Williams) ugyanis visszaköveteli azt a nyolcmillió dollárt, amelyet a Minardi az idény közepén kapott a közvetítési jogdíjakból. Az összeg a Prostnak járt volna, de csődbe ment, a britek pedig egyenlő elosztást akarnak. Damon Hill, 1996 világbajnoka a Formula–1 általános problémájáról, azaz a sportág népszerűségének csökkenéséről értekezett a BBC-nek, és elmondta, szerinte igenis a Ferrarit kell hibáztatni a történtekért. "A Formula–1 hosszú ideig magabiztosan állt a komoly sport és a cirkusz között húzódó, pengeél szélességű középúton. Ezek az idők azonban elmúltak, a nézők annyira belemerültek az eseményekbe, hogy feltárták az F1 rejtett zugait. Egyre többet mutattak az embereknek, akiknek nőttek az elvárásaik, ezeket azonban egyre nehezebben lehet valóra váltani. A Ferrari húsz éven át szenvedett, az élre ugrásával nőnie kellett volna a sportág népszerűségének, de pont fordítva sültek el a dolgok. Ausztriában az ünneplés pfújolásba ment át, mert Rubens elengedte Michaelt. Az egész még rosszabb volt Indianapolisban, ezek a történések rendkívül ártalmasak, szerintem ők sem lehetnek felhőtlenül boldogok az idei teljesítményükkel”–mondta Hill.