Plusz súlyt kapnak a sikeresek?

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.10.07. 21:28
Címkék
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a Ferrari idei dominanciája és a Formula1-es világbajnokság unalomba fulladása miatt lépésre szánta el magát: új szabályokkal igyekszik érdekesebbé tenni a futamokat. A párizsi központú szövetség hétfőn mind a 11 csapat számára elküldte tervezetét, amelynek legfontosabb pontja a sikeres csapatok súlybüntetése.
Az akár már 2003-ban életbe lépő szabály szerint a pilóták az összes vb-pontjuk után egy-egy kilogramm pluszsúlyt kapnának a hátralévő versenyekre. Ez a rendszer működik az FIA GT-bajnokságban, ahol sikerül is egyenlővé tenni az erőviszonyokat. "Abban mindenki egyetért, hogy cselekedni kell. A Formula–1 hagyományainak ellentmond a hendikep alkalmazása, de ha senkit sem érdekel a sportág, senkit sem érdekelnek a hagyományok sem” – nyilatkozta Max Mosley, az FIA elnöke. "Ha Michael Schumacher jövőre is hatalmas előnyre tesz szert az első két-három futam után, tennünk kell valamit. Nem büntetni akarunk, csak szorosabbá tenni a versenyt” – tette hozzá Bernie Ecclestone, a szövetség alelnöke, az F1 első embere.Michael Schumacher és a Ferrari-istálló immár két éve óriási fölényben versenyez, és ez árt a Formula–1 népszerűségének. Ecclestone szerint mindez nem a Ferrari hibája, de az olasz csapatnak is érdeke, hogy sokan figyeljék a sportágat.A sikeresek súlyának növelése mellett az FIA hétfőn szót ejtett a tesztelések csökkentéséről, a hivatalos időmérő edzés egyszer egyórás időtartama helyett a négyszer félórás elosztásról és az aerodinamikai beállítások állandóvá tételéről is. A kvalifikáció így pénteken és szombaton is vonzaná a nézőket, és nem lennének olyan húszperces várakozások, amelyek jelenleg érdektelenné teszik a szombati időmérés első egyharmadát. Az aerodinamikai beállításokat pedig az év elején bemutatnák a csapatok, és az idény során csupán egyszer lehetne módosítani rajtuk.A legfontosabb persze a súlyok növelése, amelyre máris örömmel reagált Eddie Jordan csapatfőnök. "Ez a módszer kiváló a mezőny kiegyenlítésére, ráadásul már be is jött. Nagyon egyszerű az alkalmazása, és könnyedén megy az ellenőrzése. A csapatok nem fognak kivétel nélkül belemenni ebbe, de Ecclestone-nak keménynek kell lennie”– nyilatkozta Jordan.Keke Rosberg húsz évvel ezelőtt 44 ponttal lett világbajnok az őt 39-39 ponttal követő Didier Pironi, John Watson duó előtt. Akkor sokkal izgalmasabb volt a Formula–1, Rosberg csupán egy versenyt nyert a Williams-Forddal. A finn fia, Nico Rosberg még idén kipróbálhatja az idei Williams-BMW-t, köszönhetően a német Formula– BMW-ben aratott diadalának.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik