Fônix-kupa, a gyorsasági autós ob 9. futama, Hungaroring
Túrakocsik (H- és F-csoport): 1. Andrej Studenic (szlovák, Audi A4 Quattro) 25:22.79, 2. Rácz (Bovi Motorsport, Porsche GT3) 12.61 másodperc hátrány, 3. Brachna (J.B. Motorsport, Porsche GT3) 45.14 mp h., Túrakocsik (N- és A-csoport): 1. Kavecz István (Fônix Motorsport, BMW M3) 27:57.59, 2. Ollé (Ollé Rallye Team, Subaru Impreza) 59.87 mp h., 3. Novák (Ollé Rallye Team, Ford Escort Cosworth) 1 kör h. Formulaautók (14 kör): 1. Chanoch Nissani (izraeli, Szász Motorsport, Coloni) 24:32.33, 2. Balatincz (Volán ASC, Metalex) 1 k. h., 3. Törô T. (Pi-Do Racing Team, Metalex) 2 k. h.
Mobil1 Opel Astra Classic-kupa (14 kör): 1. Jánosi Sándor (J.B. Motorsport) 30:59.44, 2. Brachna (J.B. Motorsport) 0.68 mp h., 3. Krecz (Zengô Motorsport) 3.01 mp h.
Fônix-kupa, a gyorsasági autós ob 9. futama, Hungaroring
Túrakocsik (H- és F-csoport): 1. Andrej Studenic (szlovák, Audi A4 Quattro) 25:22.79, 2. Rácz (Bovi Motorsport, Porsche GT3) 12.61 másodperc hátrány, 3. Brachna (J.B. Motorsport, Porsche GT3) 45.14 mp h., Túrakocsik (N- és A-csoport): 1. Kavecz István (Fônix Motorsport, BMW M3) 27:57.59, 2. Ollé (Ollé Rallye Team, Subaru Impreza) 59.87 mp h., 3. Novák (Ollé Rallye Team, Ford Escort Cosworth) 1 kör h. Formulaautók (14 kör): 1. Chanoch Nissani (izraeli, Szász Motorsport, Coloni) 24:32.33, 2. Balatincz (Volán ASC, Metalex) 1 k. h., 3. Törô T. (Pi-Do Racing Team, Metalex) 2 k. h.
Mobil1 Opel Astra Classic-kupa (14 kör): 1. Jánosi Sándor (J.B. Motorsport) 30:59.44, 2. Brachna (J.B. Motorsport) 0.68 mp h., 3. Krecz (Zengô Motorsport) 3.01 mp h.
A hazánkban megszokottól eltérő csoportbeosztásban versenyeznek ezen a hét végén a túraautósok a Hungaroringen, mert a viadal beleszámít a Közép-európai Zóna Trófea értékelésébe is, és a nemzetközi sorozatban más a trend. Ennek megfelelően nem 1600 köbcenti alatti és feletti túrakocsikra osztják a mezőnyt, hanem összevontan rajtoltatják az A- és az N-csoport, valamint a H- és az F-csoport indulóit hengerűrtartalomtól függetlenül.
Utóbbi kategóriában indultak azok a nagytúrakocsik, amelyek talán a legnépszerűbbek a közönség körében. A pole pozíciót a korábbi zónabajnok Andrej Studenic harcolta ki magának, ám ennek ellenére nem neki sikerült legjobban a rajt. Még úgy sem, hogy kétszer is próbálkozhatott, hiszen az első start után valamelyik autóból olaj folyt az aszfaltra, amelyet fel kellett takarítani, úgyhogy új rajtot rendeltek el. A második indulásnál Rácz István és Brachna László ugyanúgy elhúzott a szlovák mellett, mint a korábbi alkalommal, ám nem örülhettek sokáig, mert Studenic folyamatosan dolgozta le a hátrányát, és a harmadik körben egy lekörözés során megelőzte mindkettőjüket. A BMW-seknek azonban nem volt túl nagy szerencséjük ezen a napon. A Parádon győzedelmeskedő Herter Gusztáv korlátot fogott, mint ahogy kiesett Pólya Miklós és fia, Pólya Ádám is.
Az ezúttal együtt indított N+A-géposztályban szintén egy szlovák versenyző, Miro Konopka szerezte meg az első kockából való indulás jogát, ám számára ez nem hozott győzelmet. Hiába rajtolt remekül, a negyedik körben defektet kapott és feladta a versenyt, így Kavecz Istvánnak már csak annyi dolga volt, hogy megtartsa a jóformán az ölébe hullott első helyet. Persze azért nem volt könynyű dolga, hiszen a vetélytársak is igyekeztek, de az utóbbi időben jó néhány remek nemzetközi eredményt is produkáló pilóta megbirkózott a feladattal. A célvonalon Gáspár István haladt át másodikként, ám őt utóbb két másik társához hasonlóan kizárták, mert hiányzott az autójából egy műanyag doblemez, amelynek használata ettől az évtől kezdve kötelező. Így jött fel a második helyre a raliból átruccanó Ollé Sándor.
A Mobil1 Opel Astra-kupa viadala ezúttal is rendkívüli izgalmakat tartogatott: hárman küzdöttek fej fej mellett az első helyért. Brachna László és Jánosi Sándor indult az első sorból, ám a listavezető Krecz Zsolt nem engedte megszökni őket, szorosan ott lihegett a nyomukban. Körülbelül a féltávig volt ez a helyzet, akkor Brachna és Jánosi nyert egy kis egérutat, amit sikerült megtartani a leintésig. A bajnoki címért folyó küzdelemben azonban Jánosinak nagyobb szüksége volt a húsz pontra, úgyhogy csapattársa nagyon sportszerűen maga elé engedte a befutónál. Igaz, hogy ennek ellenére Krecznek még mindig tizenhárom pontos az előnye, ám a szombaton látottak nagy küzdelmet vetítenek előre a vasárnapi versenynapra is.