Piros-fehér lesz jövőre a Peugeot

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.09.03. 20:24
Címkék
A konstruktőrök világbajnoki pontversenyében fölényesen vezető Peugeot-csapat egy csatát már valószínűleg megnyert az idén a riválisaival szemben. Méghozzá egy olyan csatát, amely bizonyos szempontból fontosabb, mint a világbajnoki cím. Az autósporthoz ugyanis köztudottan nagyon sok pénz kell, amit a szponzorok biztosítanak, és az oroszlánosok egy igen tőkeerős támogatóval állapodtak meg a zuhanyhíradó szerint (megelőzve a Citroent és a Fordot).
Ha megkötik a „cigis szerzôdést”, jövôre nem ezüst, hanem piros-fehér lesz a 206 WRC (Fotó: Amber PR)
Ha megkötik a „cigis szerzôdést”, jövôre nem ezüst, hanem piros-fehér lesz a 206 WRC (Fotó: Amber PR)
Ha megkötik a „cigis szerzôdést”, jövôre nem ezüst, hanem piros-fehér lesz a 206 WRC (Fotó: Amber PR)
Ha megkötik a „cigis szerzôdést”, jövôre nem ezüst, hanem piros-fehér lesz a 206 WRC (Fotó: Amber PR)
Ha megkötik a „cigis szerzôdést”, jövôre nem ezüst, hanem piros-fehér lesz a 206 WRC (Fotó: Amber PR)
Ha megkötik a „cigis szerzôdést”, jövôre nem ezüst, hanem piros-fehér lesz a 206 WRC (Fotó: Amber PR)
Méghozzá a hírek szerint az utóbbi évek egyik legnagyobb szponzorálási szerződése köttetett meg a napokban a francia csapat és a Marlboro gyártója, a Philip Morris között. A jellegzetes, piros-fehér dizájnt 1999 óta a Mitsubishinek kölcsönző cigarettamárka úgy tűnik, jövőre a 206 WRC-ken hirdeti majd magát.
Az egyik legnépszerűbb internetes lap szerint a Mitsubishi-csapat egy ideje már tudja, hogy jövőre nem gazdálkodhat a cigarettagyár pénzével, amelynek összege kétmillió dollár (körülbelül 520 millió forint) évente. Az új szerződésről kiszivárgott hírek szerint azonban a Peugeot ennél sokkal többet kapna.
A kontraktussal kapcsolatos kérdésekre Corrado Provera, a Peugeot csapatfőnöke rejtélyesen csak annyit mondott: No comment! – ezenkívül sem a Marlboro, sem pedig a Mitsubishi képviselői nem kívántak nyilatkozni az ügyben.
A marlborós támogatásért küzdők között ott volt a Ford is, amellyel kapcsolatban egyéb hírek is felröppentek. Pontosabban arról már egy ideje cikkeznek az újságok, hogy a "kék ovál” márka az év végén megválik valamelyik pilótájától, arról azonban még nem, hogy ki hova tart közülük. Carlos Sainz és Colin McRae szerződése is ez év végén jár le és a Ford a két korábbi világbajnok közül csak az egyikkel hosszabbít. Az ok: a nekik fizetendő nagy öszszegű járandóságot inkább a fejlesztésre akarják fordítani. Arról egyelőre nem született döntés, hogy melyik pilóta marad, ám a bizonytalanság kényelmetlen állapot, amelyet úgy tűnik, a hevesebb vérmérsékletű McRae visel nehezebben. "Az a baj, hogy egyelőre semmiféle ajánlat nem érkezett a Fordtól – vallotta be a hatalmas bukásairól elhíresült, 34 éves skót. – Nem szeretnék sokáig bizonytalanságban élni, úgyhogy ha a jelenlegi csapatom nem dönt hamarosan, akkor én fogok lépni. Nagyon sajnálnám, ha el kellene hagynom a Fordot, de ha már nem szeretnének velem dolgozni tovább, akkor más lehetőségek után kell néznem.”
A lehetőségek közül az egyik lehet a Citroentől kapott ajánlat, amelyet egyelőre hivatalosan nem erősítettek meg, de az köztudott, hogy a nagy ambíciókat tápláló francia gyár szeretne egy rutinos sofőrt és az sem titok, hogy a Citroen-főnök Guy Frequelin az utóbbi időben többször is tárgyalt McRae-vel.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik