McRae a harmadikra hajt

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.07.13. 22:30
Címkék
Kevés olyan rali-világbajnoki futam van, amelyen az is csodaszámba megy, ha valaki célba ér, a győzelemről meg már nem is beszélve. Márpedig a Szafari-rali pontosan ilyen.A világbajnokság egyetlen afrikai viadalán mindig is hullottak a versenyzők (volt olyan év, hogy heten értek célba), és nincs ez másként az idén sem. A 48 indulóból vasárnapra mindössze 19 maradt versenyben, és a kiesők között jó néhány nagy nevet is találunk.Itt van mindjárt a finnek négyszeres világbajnoka, Tommi Mäkinen, aki vezető pozícióban kezdte a szombati versenynapot, és három pokoli rossz gyorsasági szakasz után a pálya szélén fejezte be. Azzal kezdődött, hogy miután reggel elhagyta a szervizparkot, mindkét hátsó lengéscsillapítója eltört, úgyhogy kénytelen volt az egyensúlyát vesztett Subaruval végigkacsázni a pályán. Veszített kilenc percet, és jó ideig feltartotta a mögötte érkező Colin McRae-t. A skót ennek ellenére átvette a vezetést az összetettben, de nem volt különösebben boldog még akkor sem, amikor Mäkinen elnézést kért tőle a szervizparkban a félreértésért.A gyorsaságit Sebastien Loeb nyerte meg a Szafari-ralin idén debütáló Xsara WRC-vel. Ez volt az első olyan szakasz, amelyen nem volt gond a kocsival, az eredmény pedig önmagáért beszél. A hatodik gyorsaságit törölték, mert a rossz látási viszonyok miatt a helikopterek nem tudtak felszállni, márpedig azok segítsége nélkül veszélyes lett volna elrajtoltatni a mezőnyt. Már csak azért is, mert azon a részen nagyon sok a zsiráf, és finoman szólva is meglepő lett volna, ha valamelyik autó, mondjuk, egy ugrató után szembetalálkozik eggyel.Szóval a versenyzőket visszarendelték a szervizparkba, következhetett a hetedik szakasz, amelyen folytatódott Mäkinen kálváriája. A kereket cserélő Carlos Sainz pont a finn elé jött vissza, akinek így a porban kellett autózni a célig, és ez még nem minden, mert alig telt el egy óra, és már a kiesők listáján szerepelt a neve. Az autója egyszerűen irányíthatatlanná vált, és még szerencse, hogy nem egy gyors, hanem egy lassú részen.Ugyancsak a nyolcadik szakaszon búcsúzott a második helyről Carlos Sainz, akinek az olajpumpája adta meg magát. A madridi sofőr volt az első fordos, aki a pálya szélére kényszerült. Váltóhiba foszlatta szét a skodások és a negyedik helyről elköszönő Kenneth Eriksson álmait is, miközben Colin McRae változatlanul nagy lendülettel száguldott az élen. A Ford skót sofőrje kétszer nyert már Kenyában (1997, 1999), és minden jel arra utal, hogy az idén is ez a szándéka. Igaz, egy gyorsasági szakaszt sem nyert meg – a részsikereken Loeb (2), Burns (1) és Panizzi (1) osztozott –, de taktikusan versenyezve egyre nagyobb előnyre tett szert az időközben felzárkózó Harri Rovanperäval szemben.A konstruktőrök és a pilóták pontversenyében vezető Peugeot-istállónak a finn maradt az egyetlen győzelemre is esélyes pilótája, miután Burns a parádés szakaszgyőzelme után (124 km/órás átlagot produkált a hetes gyorsaságin) a felfüggesztés törése miatt kiállt.A pillanatnyi helyzet tehát az, hogy három gyár – Ford, Peugeot, Citroen – pilótái osztoznak a pontszerző helyeken, igaz, közülük az utóbbi eredménye nem számít bele a konstruktőrök versengésébe – a francia team ugyanis csak hét versenyen vesz részt az idén. Ennek köszönhetően még pontot szerezhet a Skoda és a Hyundai is (előbbi Kresta, utóbbi a négyszeres világbajnok Kankkunen révén). S ha már a gyártók csatájánál tartunk, meg kell említenünk a gumigyárak versenyét is, amelyben a pontszerző helyek tekintetében fordított a Michelin, a pénteki kettő után már négy olyan versenyző van a legjobb hat között, aki a francia gyár abroncsait használja. A zárónapon három gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, s noha más viadalokon ilyenkor már lehet tippelni a győztesre, most mégis botorság lenne, hiszen amint azt a példa mutatja, ezeken a hosszú szakaszokon percről percre változhat a sorrend…LAPZÁRTAKOR ÉRKEZETT. A harmadik helyen álló Markko Martin autója az utolsó szervizparkból nem tudott eljönni, így kétséges, hogy folytatja-e a versenyt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik