Mindennek lehetett nevezni a hét végi Brit Nagydíjat, csak unalmasnak nem. Ezúttal azonban nemcsak a pályán, hanem a boxutcában történtek is izgalomban tartották a Formula1 iránt érdeklődőket. Kezdődött mindjárt azzal, hogy az Arrows-istálló pilótáinak indulása anyagi okok miatt kérdéses volt, majd amikor ez a probléma megoldódott a csapatfőnök, Tom Walkinshaw zsebből fizetett , akkor kiderült, hogy a minardis Alex Yoong a 107 százalékos határon kívül teljesített az időmérésen, úgyhogy mégsem volt teljes a rajtrács. A változékony időjárási körülmények között megtartott viadalt végül totális technikai és taktikai fölénnyel nyerte meg a Ferrari, amelynek négyszeres világbajnok német pilótája, Michael Schumacher így már karnyújtásnyira van az újabb címtől. Összeállításunkban csapatonként pillantunk vissza a világbajnokság tizedik futamának történéseire.
FerrariKissé zaklatottan kezdődött a futam a maranellói csapat számára, hiszen Rubens Barrichello autója lefulladt a felvezető kör rajtjánál, úgyhogy a magát a második pozícióba kvalifikáló brazil az utolsó helyről várhatta a lámpa szabad jelzését. Ennek ellenére kettős győzelmet könyvelhetett el a Ferrari (a Schumacher, Barrichello páros révén már ez volt a tizedik dupladiadal) és ezt főleg annak köszönhették a pilóták, hogy a technikai igazgató Ross Brawn a kaotikus időjárási viszonyok között sem veszítette el a fejét. Michael Schumacher a harmadik pozícióból indulva néhány kör alatt maga mögé utasította a pole-ból startoló Montoyát és ettől kezdve már senki sem gátolhatta meg abban, hogy megszerezze pályafutása 60. diadalát. Ez egyben azt is jelenti, hogy a német akár már a két hét múlva esedékes francia viadalon megszerezheti ötödik világbajnoki címét. Nem szabad azonban megfeledkeznünk csapattársáról, Barrichellóról sem, aki az utolsó helyről indulva átverekedte magát a komplett mezőnyön, szemet gyönyörködtető csatát vívott Montoyával és megszerezte a második helyet. WilliamsJuan Pablo Montoya a lehetséges tízből az idén már ötödször harcolta ki az első rajtkockából való indulás jogát, ám ezúttal sem tudott győzni. Persze az utóbbi három "nullázás” után talán már a harmadik hely is boldogsággal töltötte el a kolumbiait. Az elején még úgy tűnt, minden rendben van, az indulás után Montoya haladt az élen, ám amikor leesett az eső, minden megváltozott. A kolumbiai szerint ez a gumik miatt volt, mert bár rengeteget fejlődött az utóbbi időben a Michelin, még van munka bőven. Csapattársa, Ralf Schumacher pontszerző pozíciója azon múlt, hogy az egy hónappal ezelőtti Kanadai Nagydíjon történtekhez hasonlóan ezúttal sem működött a tankolóberendezés. A németnek a boxutcában való vesztegelés után már esélye sem volt a pontszerzésre.
Barrichello (jobbra) itatja a Brit Nagydíjon gyôztes csapattársát, Schumachert, a harmadik helyen végzô Montoya asszisztálásával
Barrichello (jobbra) itatja a Brit Nagydíjon gyôztes csapattársát, Schumachert, a harmadik helyen végzô Montoya asszisztálásával
McLaren A wokingi alakulat volt az egyik, amely számára nem volt éppen gondmentes a hét végi viadal: Räikkönen motorhiba miatt kiesett, Coulthard pedig a tizedik helyen végzett. Pedig az utóbbi három évben verhetetlen volt ezen a pályán a West-McLaren-Mercedes. Coulthard például már kétszer is nyert Silverstone-ban (1999, 2000), ennek ellenére ezúttal kétkörös hátránnyal ért célba. Ennek egyik oka, hogy gondok voltak a rádiókapcsolattal – a digitális tévé zavarta meg az adást –, ezért mindkét sofőrrel előfordult, hogy a szervizcsapat felkészületlenül várta a boxutcában. Ehhez jött még, hogy rosszul időzítették a boxkiállásokat, és nem a megfelelő abroncsokat választották, ez pedig már elég volt a sikertelenséghez, pedig Ron Dennis csapatfőnök szerint a verseny első szakaszában még a dobogóra is esélyesek voltak az ezüst nyilak.
Renault Mindkét autóval technikai zűrök voltak, Trulli a 31., Button az 55. körben kényszerült a verseny feladására, így ezúttal pont nélkül maradt a francia alakulat. Pedig az olasz pilóta a negyedik helyen is száguldott és a hazai nagydíján Button is mindenképpen bizonyítani akart. Ebben a bal első kerekének hibája akadályozta meg, bár mint mondta: "Nem úgy alakult a futam, ahogy reméltem, de legalább izgalmas volt!”
Sauber Nick Heidfeld hatodik helyének köszönhetően egy ponttal gazdagodott a team, bár a német pilóta nem volt tökéletesen elégedett, mivel az első garnitúra gumija csak nagyon nehezen melegedett fel "üzemi hőmérsékletre”. Elmondta: ha nincs ez a probléma, akár előrébb is végezhetett volna. A kilencedik helyen célba érkező Felipe Massának volt egy látványos előzése (Villeneuve-öt kerülte ki), ám eközben a fűre hajtott és időt veszített. A köridői alapján gyorsabb volt néhány olyan pilótánál is, aki utóbb előtte végzett, úgyhogy végül is nem lehetett csalódott.
Jordan A team annak ellenére nem növelte pontjainak számát, hogy rettenetesen küzdött és a boxkiállásait is jól időzítette. Fisichellának meg kellett elégednie a hetedik helyezéssel, mert alulmaradt a Heidfelddel vívott küzdelemben (ennek egyik oka a 17. rajtpozíciója volt), Szato pedig a kilencedik helyről kényszerült a verseny feladására, miután a Honda-motor megadta magát.
BAR Emlékezetessé tette a hazai viadalát a BAR-csapat, amelynek motorhome-jában olyan pezsgőzést rendeztek a negyedik helyen célba érkező Jacques Villeneuve és az ötödik Olivier Panis tiszteletére, mintha győztek volna. Nem is csoda, hiszen a csapat első pontjait szerezte meg a két pilóta. Az eredmény azonban nemcsak az ő érdemük, hanem az egész csapaté. A hírek szerint percenként érkezett az időjárás-jelentés a gyárból, a környező falvakból, sőt még a csapatfőnök Dave Richards helikopteréből is. Ennek köszönhetően nem hibáztak: a megfelelő időben voltak a megfelelő helyen.
Jaguar Bevetette új, R3b típusjelű autóit a Ja-guar. A debütáló verseny azonban nem teljesen úgy sikerült, ahogyan azt a zöldek tervezték. Eddie Irvine a 24. körben megpördült és a gumifalnak csúszott, Pedro De La Rosát pedig a 11. helyen intette le a kockás zászló. Mégis hasznosnak tartják a viadalt a szakemberek, mert az új gépről rengeteg új információt szereztek a 60 kör alatt.
Minardi Alex Yoong nem kvalifikálta magát a versenyre és ez tovább rontotta amúgy sem túl rózsás helyzetét a csapaton belül. Amint arról már korábban beszámoltunk, néhány pletyka szerint a malajziaival nem elégedett a vezetőség, úgyhogy már csak két-három versenye van a csapatnál. A szombati balul sikerült időmérés valószínűleg tovább rontott a helyzetén. A csapat másik pilótája, Mark Webber a rajt után felzárkózott a 17. helyre, ám a tizedik körben kuplunghiba miatt kiállt.
Arrows Csütörtökön még nem volt biztos, hogy az istálló egyáltalán elindul a Brit Nagydíjon, miután meghiúsult egy szerződéskötés a Red Bullt is forgalmazó italgyártó céggel és anyagi válságba került a csapat. A pénteki szabadedzésen nem vett részt Heinz-Harald Frentzen és Enrique Bernoldi, szombatra azonban a csapatfőnök Tom Walkinshaw zsebből kifizette az istálló tartozását a motorgyártó Cosworthnak, úgyhogy az időmérésen és a versenyen ott voltak az autói (utóbb a német motorhiba, a brazil a törött felfüggesztés miatt esett ki). Ezzel azonban még nem oldódtak meg a gondok: a hírek szerint az Arrowsnak 100 millió eurós adóssága van, úgyhogy elég nagy a baj. Már a csapat jogainak felvásárlását is emlegetik, sőt konkrét nevekről is szó esik. A lehetséges vásárlók közül az egyik nem más, mint a BAR korábbi főnöke, Craig Pollock.
Toyota Mindkét versenyző korán kiszállt a küzdelemből: McNish már elrajtolni sem tudott, Salo pedig a 16. körben, elektronikai gondok miatt búcsúzott.