A Ducati a szuperbike-világbajnokságban vált igazi legendává. A bolognai márka a szériamotorok vb-sorozatában az eddig kiosztott 28 vb-cím közül tizenkilencet megnyert, és a vb eddigi 352 versenyéből százkilencvenen diadalmaskodott – amelyek közül 71 duplázás volt –, az edzéseken 104 pole pozíciót gyűjtött be, és összesen 449 dobogós helyezést ért el. A Ducati hagyományai tehát összefonódtak a szuperbike vb-vel. A MotoGP elindulásával azonban úgy tűnt, hogy 2003-tól megszakadnak ezek a hagyományok. A legtöbb szakértő úgy vélte, hogy két gyári csapatot – egyet a MotoGP-ben, egyet a szuperbike vb-ben – nem tud majd fenntartani a japán márkákhoz képest törpének számító olasz cég. A Ducati kivonulását a szuperbike vb-ből az is alátámasztotta, hogy jövőre már 1000-es négyhengeresek is elindulhatnak a szériagépek vetélkedésében. Ahol eddig a V2-es Ducatik voltak az egyeduralkodók. De mint kiderült, a Ducatit nem igazán ismerik a hozzáértők, hiszen a gyár a hétvégi San Marinó-i GP előtt egy közleményében tudatta: "A Ducati továbbra is gyári csapattal fog részt venni a szuperbike-vb-n.” Sőt, nemcsak nem hagyja el a legnagyobb sikerei színhelyét a gyár, hanem minden eddiginél nagyobb erőbedobással is készül. A gyári csapat új fejlesztésű motorral versenyez majd – a 999-es típusjelű gépet júliusban leplezik le –, míg az angol GSE Racing csapat szinte második számú gyári csapat lesz. A Ducati kéttagú gyári csapatában a vezérpilóta a brit Neil Hodgson lesz – a tavalyi világbajnok Troy Bayliss átköltözik a MotoGP-be –, a másik hely pedig valószínűleg Ben Bostromé lesz.