Tragikus véget ért a verseny

GYENGE BALÁZS jelenti CardiffbólGYENGE BALÁZS jelenti Cardiffból
Vágólapra másolva!
2005.09.18. 00:00
Címkék
Sébastien Loeb második világbajnoki címét ünnepelhette volna tegnap, a Brit Rali azonban szörnyű véget ért: a navigátor Michael Park halálos balesetet szenvedett Markko Märtin autójában.
Hol van már az elôzô esti fedett pályás gyôzelem…! Már Mark Higgins (jobbra) is az elhunyt Michael Parkot gyászolja, csakúgy, mint a mezôny minden tagja
Hol van már az elôzô esti fedett pályás gyôzelem…! Már Mark Higgins (jobbra) is az elhunyt Michael Parkot gyászolja, csakúgy, mint a mezôny minden tagja
Hol van már az elôzô esti fedett pályás gyôzelem…! Már Mark Higgins (jobbra) is az elhunyt Michael Parkot gyászolja, csakúgy, mint a mezôny minden tagja
Hol van már az elôzô esti fedett pályás gyôzelem…! Már Mark Higgins (jobbra) is az elhunyt Michael Parkot gyászolja, csakúgy, mint a mezôny minden tagja
Hol van már az elôzô esti fedett pályás gyôzelem…! Már Mark Higgins (jobbra) is az elhunyt Michael Parkot gyászolja, csakúgy, mint a mezôny minden tagja
Hol van már az elôzô esti fedett pályás gyôzelem…! Már Mark Higgins (jobbra) is az elhunyt Michael Parkot gyászolja, csakúgy, mint a mezôny minden tagja

Michael Park
Michael Park
Michael Park
Pedig milyen szépen indult a Brit Rali 61. kiírása! A helyi fejlesztési és közlekedésügyi miniszter, Andrew Davies néhány nappal a verseny előtt újságolta, hogy Wales 2011-ig biztosan házigazdája lesz az eseménynek, aztán az első két napon mintha a természet is megünnepelte volna a bejelentést, napsütésben és 20 fokos melegben száguldhattak a világ legjobb raliversenyzői. Úgy tűnt, a körülmények a versenyzőket is feldobták, a vasárnapi első gyorsig egyetlen menő sem esett ki, és bár az összetett pontversenyben toronymagasan vezető Sébastien Loeb győzelme gyakorlatilag borítékolható volt, az utolsó négy etapot minden induló lélegzet-visszafojtva várta.

Akkor még senki sem sejthette, hogy a megméretés hamar tragikus véget ér. A raliviadalokon rendre korábban kezdik és korábban fejezik is be a vasárnapi záró napot, mint az azt megelőző kettőt, és ezt Walesben sem tervezték másképp. Az első (összességében a 14.) gyorsasági helyi idő szerint 7 óra 58-kor rajtolt el, és minden izgalom nélkül be is fejeződött. Senki sem lepődött meg, hogy a második-harmadik helyért csatázó Marcus Grönholm és Petter Solberg ért be a legjobb idővel (ebben a sorrendben), Loeb pedig önmagához képest kényelmesen, a harmadik helyre kormányozta be Xsara WRC-jét.

Még nem volt kilenc óra, amikor kezdetét vette a következő szakasz - sajnos az utolsó az idei Brit Ralin. Tizenegy pilóta ment végig a kijelölt pályán - igaz, az olasz Gigi Galli kicsúszott, és hosszú percekbe telt, mire viszszakecmergett az útra -, amikor Markko Märtin következett, ám az észt versenyző nem ért célba, mert alighogy nekivágott a távnak, elvesztette uralmát Peugeot-ja felett. Szó szerint leröpült az útról, és hatalmas erővel egy fának csapódott. Ő szinte karcolások nélkül szállt ki a kocsiból, ám navigátora, Michael Park a helyszínen életét vesztette, jóllehet az orvosi segítség pillanatokon belül megérkezett.

Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

A speciálist azonnal törölték, nem sokkal később pedig a versenyből még hátralévő kettőt is, így Loeb nyerte meg a futamot, ami ezúttal sokadrangú kérdés volt. Azaz csak nyerte volna, de nem akarta. Nem sokkal dél előtt ugyanis a Peugeot sportigazgatója, Jean-Pierre Nicolas, a márka vezérigazgatója, Frédéric Saint-Geours beleegyezésével bejelentette, hogy a tragédia miatt a csapat visszalép a viadaltól, azaz a Grönholm, Räutiäinen páros eredményét törlik a listáról.
Ez meg azt jelentette volna, hogy Loeb megvédte címét.

Ő azonban nem így akar(t) világbajnok lenni. "Grönholm kiszállását követően már nem akartam nyerni" - magyarázta Loeb, aki szándékosan hibázott: előbb érkezett meg az egyik időellenőrző pontra, ezért automatikusan kétperces büntetést kapott, így a Brit Rali abszolút listáján visszacsúszott a harmadik helyre. A győzelem az itt sorozatban már negyedik elsőségét szerző Petter Solberg ölébe hullott.

Pezsgőzés így sem volt, a pilóták, a szerelők és a vezetők egyperces gyászszünettel emlékeztek az elhunytra. Michael Park 39 esztendős volt, két gyermek édesapja. ---- S ---- S
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik