Kerékpár: őrült pletyka – egyesülhet Valter csapata Evenepoeléval?

Cz. Á.Cz. Á.
Vágólapra másolva!
2023.09.25. 20:17
null
Evenepoel (balra) és Vingegaard jövőre csapattársak lehetnének a friss pletyka szerint (Fotó: Getty Images)
A lassan a vége felé közeledő országútikerékpáros-idény legdurvább pletykáját indította el egy nem igazán a korrektségéről ismert holland kerékpárosszaklap, a Wielerflits. A portál vasárnap esti cikke szerint a Valter Attilát is foglalkoztató Jumbo-Visma és a Soudal Quick-Step csapat vezetői tárgyalnak az esetleges összeolvadásról.

 

Az biztos, hogy sportszakmailag és marketingszempontból is hatalmas változást jelentene a két csapat egyesülése a teljes profi országúti kerékpározás számára, nem beszélve Valter Attila karrierjéről a hollandoknál. Ugyanakkor ne szaladjunk ennyire előre.

A tényeknél maradva: Valter csapatának egyik névadó szponzora, a Jumbo már korábban közölte, legkésőbb 2024 végén mint névadó szponzor kiszáll, de ha olyan új befektetőjelölt jelentkezik, amelyik képes lehet átvenni a holland szupermarket helyét, akár hamarabb hátrébb vonul, és átadja a helyét.

A Wielerflits arról számolt be, hogy az idei Tour de France alatt elterjedt pletyka szerint a brit milliárdos, Jim Ratcliffe, a nagy rivális INEOS tulajdonosa átvenné a Soudal Quick-Step irányítását, ezért aztán a Jumbo-Visma tárgyalásokat kezdett a belga csapat tulajdonosával egy esetleges egyesülésről. S mivel elsősorban a két főszponzor – vagyis a norvég székhelyű szoftvergyártó, a Visma, valamint a Soudal, amely egy építőanyag-értékesítéssel foglalkozó belga vállalat – motiválta a feleket a közeledésre, a hírek szerint az újonnan létrejövő istálló neve is e két cég nevéből állna, de hogy Soudal-Visma vagy Visma-Soudal lenne, az a legkevésbé fontos.

Noha a konkrétum még igen kevés az ügyben, mondhatni, alig valami, mégis olyan horderejű változásról lenne szó, ami fenekestül forgatná fel a kerékpársportot, ha létrejönne. A pletykáról hétfőn beszámoló legtöbb nemzetközi szakportál arról írt, micsoda fantasztikus csapat alakulhat ki így a jelenlegi Jumbo-Vismánál jövőre. Az idei Vuelta-győztes Sepp Kuss, az idei Tour-győztes Jonas Vingegaard és az idei Giro-győztes Primoz Roglic mellé érkezhet a tavalyi mezőnyvilágbajnok és idei időfutam-világbajnok, a belga klasszis, Remco Evenepoel – és magyar szempontból kiemelendőként tegyük hozzá, hogy ott van még Valter Attila is a szupercsapat keretében.

Ugyanakkor tény, egy ilyen esetleges egyesülés az átigazolási piacra is óriási hatással lenne, hiszen a két csapatnak jelenleg összesen 37 szerződtetett versenyzője van a 2024-es idényre – köztük Valter is –, további 13 bringás érkezését már bejelentették, ami 50 fős World Team-keretet jelentene. Ez nagyjából pont a duplája a profi országúti kerékpáros-élmezőnyben érintett csapatok átlagos keretlétszámának, ami egyrészt nem fenntartható, másrészt egy Valter-kaliberű kerékpáros fejlődését a legkevésbé sem segíti, ha ennyi riválissal kell megküzdeni a csapatba kerülésért.

Szóval, bár elsőre valóban fantasztikusan hangzik egy ilyen szupercsapat létrejötte, a megvalósulása a legkevésbé valószínű. Evenepoel érkezésére például azért van meglehetősen kevés esély, mert őt már jó ideje csábítja az INEOS, ahol a jelenlegi quick-stepes csapatánál jobb háttértámogatással lehetne egyértelműen a csapat első számú embere, semmint az alakuló új csapatnál Vingegaard, Roglic és az eddig nem is említett, az elmúlt három hónapban raklapnyi rangos második helyet begyűjtő Wout van Aert mellett.

Apropó, Roglic, ő még a Vuelta alatt beszélt arról, hogy „nem hosszú távra nincs terve, hanem még a jövő hétre sem”. Sajtóhírek szerint a Movistar, a Lidl-Trek, a Bahrain és a Jayco-AlUla is szerződtetné, ha otthagyná a Jumbót.

További nagy kérdés, hogy ha a két alakulat valóban egyesül, akkor mi lesz az istállók még esetleg futó olyan szerződéseivel, mint például a különböző alkatrészekre vonatkozó beszállítói megállapodások (lásd a két csapat különböző kerékpárvázgyártóval kötött hosszú távú szerződését) vagy a felszerelésekre vonatkozó kontraktusok. Az sem elhanyagolható, hogy mindkét csapatnak kiépített, többszintű – saját utánpótlásra építő – női csapata is van, az ő sorsuk is bizonytalanná válhat.

A fentebb említett kevés konkrétum egyike a Jumbo cáfoló közleménye.

„Nem foglalkozunk pletykákkal. Korábban a szaúdi NEOM-mal is szóba hozták a csapatunkat, Evenepoelt eladták az Ineoshoz, most pedig itt ez a hír. Több lehetőség áll előttünk a jövőt illetően, az idő majd eldönti, melyik opciót választjuk” – áll az istálló közleményében. Később egyébként Patrick Lefevere, a Quick-Step ügyvezetője és Patrick Evenepoel, Remco édesapja és menedzsere is cáfolta a híreket.

Akárhogy is lesz, a jövőre nézve biztos, hogy a Wielerflits írása még hetekre elegendő témát szolgáltat majd a nemzetközi kerékpáros-szaksajtónak...

Valter (balra) nagyszerű idényt futott a Jumbónál, nagy kérdés, hogy a szupercsapatban mennyi lehetőséget kapna... (Fotó: Getty Images)
Valter (balra) nagyszerű idényt futott a Jumbónál, nagy kérdés, hogy a szupercsapatban mennyi lehetőséget kapna... (Fotó: Getty Images)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik