Többet gyakorolhat jövőre a mezőny (Fotó: AFP)

 

Az istállók rendelkezésére mindössze három tesztnap állt a 2021-es, átmenetinek számító idény előtt, amit a résztvevők meglehetősen keveselltek, és szorgalmazták, hogy a nagy szabályváltoztatásokat hozó 2022-es kiírás előtt mindenképp növeljék meg a felkészülési időt.

A legfrissebb hírek a vezetőség eleget is tesz az alakulatok kérésének, hiszen a tervek szerint 23 nagydíjból álló következő idényt nyolcnapos teszt előzheti meg, ami majdnem háromszor annyi felkészülési időt jelent, mint amennyi a rendelkezésükre állt az idén.

Értesülések szerint az első gyakorlást a Circuit de Catalunyán rendezik február 21. és 25. között, vagyis összesen öt napig fog majd tartani, míg a másodikat március 12. és 13. között bonyolítják le Szahírban. A tervekkel ugyanakkor van némi probléma, hiszen ahhoz, hogy megvalósulhassanak, változtatni kell a 2022-es sportszabályzaton.

Az ugyanis kimondja, hogy összesen három napot ölelhet fel egy teszt, a barcelonai azonban ezt meg fogja haladni, illetve azt is, hogy minimum tíz napnak kell eltelnie akkor, ha egyazon helyszínen van a gyakorlás, valamint az idénynyitó, ami a bahreini felkészülés esetében nem történne meg, hiszen nyolc nap lenne a két esemény között.

Ezek mellett a tervezett versenynaptár is módosulhat, hiszen a Kínai Grand Prix szervezői a jelentések szerint jelezték, nem biztos, hogy vállalni tudják az áprilisi futamrendezést, mivel a koronavírus-járvány miatt továbbra is szigorítások vannak érvényben ott. A Formula–1-es mezőnyt legutóbb 2019-ben fogadó Sanghaj helyét a RaceFans értesülései szerint Imola veszi át, amelynek egyébként is állandó helyet igyekezett találni a sportág.

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport-világtanácsa (WMSC) október 15-én, vagyis most pénteken ülésezik, és dönt várhatóan a 2022-es naptártervezetről, valamint a tesztprogramról.