Lewis Hamilton a csalódást keltő időmérő után a 12. rajthelyről vágott neki a futamnak, és végül ugyanabban a pozícióban látta meg a kockás zászlót is. A hétszeres világbajnok elég eseménytelen futamot tudhat maga mögött: a kemény gumikon és egykiállásos stratégiát követett, de nem igazán volt lehetősége a javításra, a versenye nagy részét a DRS-vonatban autózva töltötte.
A brit szombathoz hasonlóan vasárnap is szűkszavú volt, és nem igazán szeretett volna reflektálni a kvalifikáció utáni önostorozó megszólalásaira sem, amikor azt mondta, hogy haszontalan, és a Ferrarinak talán versenyzőt kellene cserélnie. „Ha valamit érzel, akkor azt érzed. Sok dolog zajlik a háttérben, ami… ami nem jó – jelentette ki, majd amikor arról kérdezték, szereti-e még a versenyzést, pozitív választ adott. – Igen, még mindig szeretem. Még mindig szeretek versenyezni.”
Hamilton a verseny egy pontján elég közel került ahhoz, hogy összeütközzön a mellé kissé vakmerő módon bevetődő Max Verstappennel. Az incidenst a sportfelügyelők is vizsgálták a leintést követően, de a brit a meghallgatáson sem jelent meg, és magáról az esetről sem volt túl sok mondandója. „Nincs túl sok hozzáfűznivalóm. Őszintén szólva, nem is igazán emlékszem rá.”
Ami az ítéletet illeti, a döntéshozók felmentették Verstappent. A holland szerint nem is kellett volna vizsgálni a történteket. „Igazából semmi sem történt. Még csak egymáshoz sem értünk. Ez a helyzet. Így nehezemre esik megérteni, egyáltalán miért kellett vizsgálódni a verseny után. Lewis el sem jött a meghallgatásra, de mi elmeséltük a történteket a saját szemszögünkből. Nem hiszem, hogy Lewist túlságosan meghatotta volna, ha úgy lett volna, akkor ott lett volna a sportfelügyelőknél.”
„Úgy gondolom, egyikünknek sem a mostani volt a legjobb hétvégéje. Ez csak egy kis dolog volt. Ennél sokkal fontosabb, hogy szembesülnünk kell a teljesítményünkkel, ami egyikünk esetében sem volt jó. Belülről próbáltam előzni, mert egy gyors kanyar volt, ahol volt tapadás is, és jobban tudod kontrollálni. Szerintem nagyon későn vette észre, hogy ott vagyok belül. Szóval utána kissé kifelé kormányzott, és lement a pályáról. Ennyi. Nem értünk össze. Semmi sem történt.”
Ami Hamilton szűkszavú nyilatkozatait és pesszimista megnyilvánulásait illeti, nem csak magát a versenyzőt kérdezték meg arról, hogy nem tudja-e lelkesíteni magát, a Ferrarival pont a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtónapján hosszabbító csapatfőnöknek, Frédéric Vasseurnek is feltették a kérdést, hogy motivációra szorul-e a versenyző. „Nem kell motiválnom Hamiltont. Őszintén szólva, ő egyszerűen frusztrált, nem motiválatlan. Nagy igényei vannak, de szerintem ezért is hétszeres világbajnok. Nagy igényei vannak a csapattal, az autóval, a mérnökökkel, és saját magával szemben is.”
„Teljességgel meg tudom érteni a helyzetet. Néha reagálsz arra, amiket a versenyző mond az autóban, de ha mikrofont tennél más sportemberek, futballisták elé, akkor nem hiszem, hogy jobb lenne a helyzet. Néha egyszerűen csalódott vagy egy verseny vagy időmérő után, és az első reakció elég durva. Én megértem a frusztrációt, de mindannyian frusztráltak vagyunk. Ha azt mondanám, amit akarok, amikor kérdeztek valamiről, akkor néha a sportfelügyelőknél kötnék ki.”
„Természetesen kemény helyzet, amikor hétszeres világbajnokként kiesel a Q2-ben, miközben a csapattársad pole pozíciót szerez. De összességében, ha mélyebbre ásunk, akkor láthatjuk, hogy az első szakaszban még gyorsabb volt, mint Leclerc, és a Q2-ben is csak egy tizedre volt az első szett gumin. Nem voltunk messze attól, hogy mindkét autónk kiessen a Q2-ben.”
„Aztán Charles végül képes volt megszerezni a rajtelsőséget. A gond az volt, hogy amikor a kiesés határán voltunk, két tizeddel lassabb volt, és így nem jutott tovább. Nem tudom, hogy inkább balszerencsések voltunk azért, mert Lewis nem ment tovább vagy szerencsések voltunk, mert Charles igen, de végső soron nagyon a határon voltunk. Megértem Lewis frusztráltságát, ez teljesen normális, vissza fog vágni. Aztán beleragadt a DRS-vonatba, de amikor tiszta volt előtte az út, akkor jó volt a tempója. Biztos vagyok benne, hogy vissza fog térni, és teljesíteni fog.”
MAGYAR NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | - | |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 0.698 mp h. | |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 21.916 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 42.560 mp h. | |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 59.040 mp h. | |
6. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:06.169 p h. | |
7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:08.174 p h. | |
8. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:09.451 p h. | |
9. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.645 p h. | |
10. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. | |
12. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1 kör h. | |
18. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
19. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 48 | feladta |
40. MAGYAR NAGYDÍJ | |
AUGUSZTUS 1., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:16.052 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:15.624 |
AUGUSZTUS 2., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:14.916 |
Időmérő | 1. Leclerc 1:15.372 |
AUGUSZTUS 3., VASÁRNAP | |
A verseny rajtja | 1. Norris, 2. Piastri, 3. Russell |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 7., 15.00 |
Azeri Nagydíj, Baki | szeptember 21., 13.00 |