Óriási meglepetésre Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót a szombati, változó körülményeket, és rendkívül szoros küzdelmet hozó hungaroringi időmérőn, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását a jubileumi 40. Magyar Nagydíj versenye előtt. Mellőle az egyéni vb-összetett 16 ponttal vezető Oscar Piastri, míg a második sorból a csapattársától mogyoródi kvalifikáción először kikapó Lando Norris és George Russell rugaszkodhatatott el.
A harmadik sorban a pocsék spái forma után hirtelen az élmezőnybe ugró Aston Martin kettőse, Fernando Alonso és Lance Stroll foglalhatott helyet, míg az egyéni címvédő Max Verstappen a nyolcadik, a Magyarországon rekordtartó Lewis Hamilton pedig a tizenkettedik helyről vághatott neki a teltház előtt lezajló 70 körös versenynek.
Az eredetileg a tizenhatodik pozícióba kvalifikáló Cunoda Juki megint a bokszutcából volt kénytelen indulni, miután a Red Bull megsértette a parc fermé-szabályokat azzal, hogy kicserélte a hűtőberendezést.
Ami az időjárást illeti, bár szombatról vasárnap virradóra sötét fellegek lepték el a pályát, és a délelőtti órákban esett az eső, a rajthoz közeledve egyre többször bújt elő a nap a felhők közül. A rajt előtti pillanatokban ugyanakkor továbbra sem lehetett kizárni, hogy érkezik-e eső a térségbe, mivel a Dunántúl irányából pont a pálya felé tartott egy nagy csapadékzóna vasárnap délután.
Nem sokkal kezdés előtt a hivatalos információ szerint 20 százalék volt a valószínűsége, hogy megnyílik az ég a futam alatt, melynek egyik legnagyobb kérdése az volt, Leclerc-nek sikerül-e győzelemre váltani az elsőséget, vagy a McLaren az előzetes várakozásoknak megfelelően versenytávon felülkerekedik a Ferrarin.
Ami a gumistratégiát illeti, Hamilton és Pierre Gasly a kemény, Carlos Sainz Jr., Nico Hülkenberg és Alexander Albon lágy, míg a többiek a közepes keverék mellett döntöttek.
Leclerc jól jött el, és sikerült megtartania a vezetést Piastri előtt, míg a harmadik helyről induló Norris két pozíciót is vesztett, miután Russell és Alonso is maga mögé utasította őt, igaz, a britnek sikerült rövidesen visszavenni legalább a negyedik pozíciót az Aston Martintól. Hátrébb Hamilton esett vissza a 14. helyre, míg Andrea Kimi Antonelli tizenharmadikként haladt.
Leclerc apránként építette az előnyét az élen, a 8. körben már közel 3 másodperccel előzte meg Piastrit, miközben Norris Russellre zárkózott fel, és a 9. körben nyithatta is a hátsó szárnyát. Az első négyesről folyamatosan leszakadó Alonso mögött eközben egyre hosszabb DRS-vonat alakult ki, egészen a 19. helyig bezárólag valamennyi versenyző egy másodpercen belül autózott az előtte haladóhoz képest a 10. körben.
Míg Leclerc előnye továbbra is 3 szekundum körül mozgott, Russell közel 4 másodperccel leszakadt, és újra a visszapillantó tükrét volt kénytelen nézni, mivel Norris pár kör után újra visszajött egy másodpercen belülre, de nem igazán találta a fogást a Mercedesen. Verstappen eközben a 18. körben megnyitotta a kerékcserék sorát az élmezőnyben, és a következő körben Piastri is követte őt, amire már a Ferrarinak is reagálnia kellett. A monacói mellett Russell is a bokszutca felé vette az irányt, miközben ideiglenesen Norris vette át a vezetést Alonso előtt.
A spanyolt ugyanakkor Leclerc hamar átlépte az új kemény gumikon, nem úgy, mint Piastri, aki több mint egy körre beragadt a kétszeres vb-első mögé, és némi időt vesztett. Ezt követően viszont megnyílt előtte az út, és Leclerc-rel körről körre közeledett az első etapját elnyújtó Norrisra. A brithez hasonlóan továbbra is a rajtnál használt gumijait koptató Alonso eközben Russell életét nehezítette meg, a Mercedes-pilóta hosszú körökön keresztül üldözte a spanyolt, mire sikerült előrelépnie a 26. körben.
Bár Leclerc a 30. körben már négy másodpercen belülre felzárkózott Norrisra, egyre nyugtalanabb hangnemet ütött meg a rádióban, és arról beszélt, hogy a kiállásánál történt változtatás miatt el fogja veszíteni a győzelmet. Norris végül a 32. körben állt ki először, és tért vissza Russell mögött a negyedik helyen, aminek révén Leclerc visszavette a vezetést. Hátrébb eközben Verstappen és Hamilton majdnem összeütközött egymással a 4-es kanyarnál. A holland friss gumikon támadta a korábbi nagy riválisát, és vakmerő manőverének majdnem ütközés lett a vége. A pozíció Verstappené lett, míg a bukótérbe csúszó Hamilton folytatta az etapját a keményen.
Leclerc előnye folyamatosan csökkent az élen, azonban míg Piastri csak apránként közeledett, Norris nagy ütemben lopta a távolságot Russell mögött, és már nyithatta is a hátsó szárnyát. A Ferrari ekkor döntött úgy, hogy újra kihívja az élen álló Leclerc-t, akit Russell, valamint az először cserélő Hamilton is követett a bokszba. Az átmenetileg élre álló Piastri két körrel később ejtette meg a második bokszlátogatását, aminek révén Norris vette át a vezetést. Mögötte a hajszát több mint 7 másodperc távolságból megkezdő Leclerc, a további 5 szekundummal elmaradó Piastri, valamint Russell és Verstappen sorrendben érkezett a top 5.
A Red Bull a 49. körben újra kihívta Verstappent, aki pont Antonelli előtt, a kilencedik helyen tért vissza, miközben Piastri nemcsak eltüntette a távolságot Leclerc-rel szemben, hanem meg is előzte őt az 51. körben. Az ausztrál gyorsan faképnél hagyta a ferrarist, néhány körön belül 4 másodperc felé növelte az előnyét, és elkezdte nagy ütemben lopni a távolságot Norris mögött, aki a forgalomban is vesztett némi időt, hiszen több lekörözendő pilótatárs mellett kellett elmennie.
A kettőst 6 másodperc választotta el egymástól az 55. körben, miközben mögöttük Leclerc és Russell között kezdett el kibontakozni csata, hiszen a Mercedes egyértelműen jobb tempót diktált. A brit az 58. körben érte utol a monacóit, és indított offenzívát, de körökön keresztül nem találta a fogást a vetélytársán. A csörte egészen a 62. körig tartott, amikor Russell az 1-es kanyarnál bevetődött a Ferrari mellé, és átvette a harmadik pozíciót.
Az élen ekkor már csak bő egy másodperc volt Norris előnye Piastri előtt, miközben elkezdett cseperegni az eső a Hungaroringen. Az ausztrál a 65. körben már nyithatta a DRS-t, de eleinte nem igazán tudott támadási pozícióba kerülni. Bár a vb-éllovas a 68. körben kinézett a csapattársa mögül, nem tudott előzni, ráadásul egy körrel később majdnem bele is rongyolt a csapattársába, amikor elfékezte az egyes kanyarnál, de szerencsére sikerült elkerülni az ütközést.
Norris az utolsó körben is ellenállt, és rendkívül fontos győzelmet szerzett, hiszen 9 pontra csökkentette a lemaradását az egyéni pontversenyben a nyári szünet előtt. A brit idei ötödik, míg pályafutása kilencedik sikerét érte el, miközben Piastri második helye révén a McLaren 2024-hez hasonlóan 2025-ben is kettős győzelmet ünnepelhetett a Hungaroringen.
A dobogó alsó fokára Russell állhatott fel, majd a brit előtti védekezéséért öt másodperces időbüntetést kapó Leclerc, illetve Alonso tette teljessé az első ötöst. A hatodikként Gabriel Bortoleto szelte át a célvonalat, aki ezzel karrierje eddigi legjobb eredményét érte el, majd Stroll, Liam Lawson, Verstappen, illetve Antonelli zárta az első tízest. Hamilton a 12. pozícióban zárta a 40. Magyar GP-t, miközben egyetlen pilóta kényszerült feladni a futamot, Oliver Bearman a 48. körben állt ki.
Folytatás augusztus 29. és 31. között a Holland Nagydíjjal.
MAGYAR NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | - | |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 0.698 mp h. | |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 21.916 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 42.560 mp h. | |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 59.040 mp h. | |
6. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:06.169 p h. | |
7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:08.174 p h. | |
8. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:09.451 p h. | |
9. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.645 p h. | |
10. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. | |
12. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1 kör h. | |
18. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
19. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 48 | feladta |
A VB ÁLLÁSA | |||||
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Oscar Piastri | 6 | 12 | 17 | 284 |
2. | Lando Norris | 5 | 12 | 16 | 275 |
3. | Max Verstappen | 2 | 5 | 15 | 187 |
4. | George Russell | 1 | 6 | 15 | 172 |
5. | Charles Leclerc | – | 5 | 14 | 151 |
6. | Lewis Hamilton | – | – | 14 | 109 |
7. | Andrea Kimi Antonelli | – | 1 | 9 | 64 |
8. | Alexander Albon | – | – | 9 | 54 |
9. | Nico Hülkenberg | – | 1 | 5 | 37 |
10. | Esteban Ocon | – | – | 6 | 27 |
11. | Fernando Alonso | – | – | 5 | 26 |
12. | Lance Stroll | – | – | 5 | 26 |
13. | Isack Hadjar | – | – | 6 | 22 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 5 | 20 |
15. | Liam Lawson | – | – | 4 | 20 |
16. | Carlos Sainz | – | – | 7 | 16 |
17. | Gabriel Bortoleto | – | – | 3 | 14 |
18. | Cunoda Juki | – | – | 5 | 10 |
19. | Oliver Bearman | – | – | 4 | 8 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 559 |
2. | Ferrari | 260 |
3. | Mercedes | 236 |
4. | Red Bull-Honda | 194 |
5. | Williams-Mercedes | 70 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 52 |
7. | Sauber-Ferrari | 51 |
8. | Racing Bulls-Honda | 45 |
9. | Haas-Ferrari | 35 |
10. | Alpine-Renault | 20 |
40. MAGYAR NAGYDÍJ | |
AUGUSZTUS 1., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:16.052 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:15.624 |
AUGUSZTUS 2., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:14.916 |
Időmérő | 1. Leclerc 1:15.372 |
AUGUSZTUS 3., VASÁRNAP | |
A verseny rajtja | 1. Norris, 2. Piastri, 3. Russell |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 7., 15.00 |
Azeri Nagydíj, Baki | szeptember 21., 13.00 |