Egy hete újra Max Verstappen bizonytalan jövőjétől hangos a sajtó: először George Russell jelentette ki, hogy azért nem írt még alá hosszabbítást, mert csapata, a Mercedes a hollanddal folytat egyeztetéseket, majd a németeket irányító Toto Wolff is megjegyezte, hiba lenne, hogy nem térképezné fel, mik a négyszeres világbajnok szándékai. Noha az osztrák üzletember hozzáfűzte, hogy a Red Bull-versenyző megszerzése inkább hosszabb távon következhet be, az olasz Sky televízió keddről szerdára virradóan már arról tudósított, hogy Verstappen elfogadta Wolff ajánlatát.
Nem meglepő módon a Brit Nagydíj sajtónapján is ez a híresztelés jelentette a slágertémát, Russell többek között a hivatalos sajtótájékoztatón, míg a holland csapata Motorhome-jában felelt az újságírók kérdéseire. Míg a brit jelezte, nagyon alacsony annak az esélye, hogy más csapatnál folytatja, a vetélytárs a tőle megszokott taktikát követte, és nemegyszer kitért a válaszadás elöl.
„Nincs semmilyen új fejlemény a legutóbbi beszélgetésünk óta – mondta a Mercedes-pilóta. – De ahogyan azt a szezon nagy részében hajtogatom, én csak a vezetéssel foglalkozom. Ez egy fontos hétvége a számunkra, én hazai pályán versenyzek, ez a kedvenc futamom az egész évben, és minden figyelmemet és koncentrációmat arra szeretném összpontosítani, hogy megnyerjem ezt a nagydíjat. Tavaly pole pozíciót szereztünk, és a verseny első harmadában vezettünk is. Emellett a hőmérsékleti viszonyok is kedvezőbbek, nem annyira, mint tizenkét hónappal ezelőtt, de Ausztriához képest sokkal jobb a helyzet. Egyértelműen tudjuk, hogy emiatt szenvedtünk ott, szóval izgatottan várom az előttünk álló hétvégét” – tekintett előre, mielőtt újra a pletykákra terelődött volna a szó.
Russellt nem bizonytalanítják el a találgatások. „Sok olyan egyeztetés zajlik a színfalak mögött, amik nem nyilvánosak. Tudom, hogy mi a helyzet a lojalitásukkal, azonban ennek nem kell a publikum előtt zajlania, és mindenkihez eljutnia. Nyilvánvalóan valamivel többet beszélünk erről az elmúlt héten, hiszen számos újságcikk és egyebek jelentek meg, de őszintén szólva, a magam részéről ez semmin sem változtat, mert jobban teljesítek, mint valaha. Ez ilyen egyszerű. A teljesítmény mindent elmond.”
„Valamennyi csapatnak két ülése van, és természetes, hogy mindegyik istálló mérlegeli, mit hoz a jövő. Nem veszem ezt magamra, hiszen már az elején egyértelművé tettem, hogy szívesen fogadok bárkit a csapattársamként. Természetesen rengeteg párbeszéd és pletyka van, és ezek mind az én irányomba mutatnak, de én úgy érzem, nem igazán így fog alakulni. Én a Mercedesszel akarom folytatni. Tény, hogy Toto sosem hagyott cserben, mindig állta a szavát, de közben azt is kell tennie, ami a csapatának jó. Ebbe én is beletartozom, mint ahogyan több ezer másik ember. Nincs miért aggódnom, mert nem hinném, hogy máshova megyek, és az sem aggaszt, hogy ki lesz a csapattársam. Csak a versenyzéssel foglalkozom.”
„Elég magabiztos vagyok, mert szerintem az, amit eddig nyújtottam, elég. Nem igazán tudok többet hozzáfűzni. Bármely csapat is keresett engem a múltban, azt mondtam, hogy hűséges vagyok a Mercedeshez, és ott képzelem el a jövőm. Végső soron a Mercedes menedzsel, szóval a Mercedesen keresztül kell intézni a dolgokat. Mondjuk úgy, hogy nem volt hiány az érdeklődésből, de én magamra összpontosítok, hű vagyok a Mercedeshez, és minden meg fog oldódni. Annak az esélye, hogy nem a Mercedes versenyzője leszek jövőre, szerintem rendkívül kicsi.”
Noha Wolff nemrég úgy nyilatkozott, hogy a nyári szünetben tisztázódhat a pilótahelyzet, Russell már úgy fogalmazott, hogy igyekszenek pontot tenni az ügy végére még a leállás előtt. „Nincs igazán határidő. Természetesen próbáljuk elintézni a dolgokat a nyári szünet előtt. A Mercedes menedzsel, így nincs rendes határidő a kezemben, de nem is gondolkozom ezen. Nyilván mostanság sok kérdést kapok ezzel kapcsolatban, de akár sokat, akár keveset beszélünk róla, nem igazán változtat semmin. Majd megtörténik, ha eljön az ideje. Arra számítok, hogy a következő néhány hétben lehet valami, de várnunk kell, és meglátjuk, hogyan alakul.”
Míg Russell bőbeszédű volt a témában, Verstappen eléggé szűkszavúan nyilatkozott. „Nincs mit hozzáfűznöm ahhoz, amit a múlt héten elmondtam. Nagyszerű, hogy mások írogatnak ezekről, de nem nekem. Lehet azt mondani, hogy a fű mindig zöldebb a másik oldalon, de mindig higgadtnak kell maradnod, és élvezned kell azt, amit csinálsz. Szerintem eddig elég sok sikert értem el, és persze ez a mostani szezon talán nem úgy alakul, ahogy azt csapatként szerettük volna, de megesik az ilyen. Néha csak el kell fogadnod. Az emberek sok történetet találnak ki, de ez nem nekem való. Tudom, hogy mim van, mire vagyok képes, és ez így van rendjén.”
A következő évtől nagy szabályváltoztatások lépnek életbe, és nem lehet előre megjósolni, hogy melyik csapat talál be az autójával, vagy fog rendelkezni a legjobb csomaggal. „A Formula–1-ben nehéz mindig a legjobb kocsiban ülni, hiszen ahhoz a jövőbe kellene tudnod látni. Ki gondolta volna két évvel ezelőtt, hogy ez lesz a helyzet? Ez is olyasmi, amire nem fordítok túl sok figyelmet. Úgy gondolom, az egyetlen dolog, amire jelenleg koncentrálok, hogy megpróbáljak javítani a helyzeten.”
„Nem ott tartunk, ahol lenni szeretnénk, azt hiszem, ez elég egyértelmű, ugyanakkor jövőre sok minden változhat. Szóval hiába próbálsz meg a leggyorsabb autóba kerülni, a következő évben lehet, hogy már nem az lesz a leggyorsabb, és pontosan ez az, amiről az F1 szól – magyarázta, majd arra a kérdésre is felelt, hogy a Mercedes valóban az élen járhat-e a 2026-os erőforrások terén, hiszen több hír is napvilágot látott már ennek kapcsán. – Szerintem senki sem állíthatja azt száz százalékig magabiztosan, hogy jövőre kényelmes helyzetben lesz. Sok lesz az ismeretlen, az egyetlen dolog, amit tennem kell, hogy gyorsan vezetem azt, amim van.”
„Nem született semmilyen döntés arról, hogy elhagynám a Red Bullt. Számomra ez nem is 2026-ról szól, vagy bármi másról. Arra összpontosítok, ami előttem áll, és a csapattal együtt dolgozok. Persze sok ember áll elő feltételezésekkel, de én vagyok közülük való. A Red Bullra koncentrálok, és nem beszélek a szerződésemről – tette hozzá, majd újra jelezte, mennyire kiszámíthatatlan, mit hoz 2026. – Ha megnézzük a korábbi szabályozást, senki sem számított volna arra, hogy a McLaren hirtelen domináns lesz.”
„Néha kell egy kis idő, hogy minden összeálljon. Velünk éppen az ellenkezője történt. Az új szabályok bevezetésétől kezdve mindent jól csináltunk, míg a vége kissé szenvedős. Rá kell jönnünk, miért nem sikerült ugyanúgy fejlődnünk, mint más csapatoknak. De 2026 teljesen más lesz, és teljesen másra lesz szükséged az autótól. Az előző generációs gépeknél pont az ellenkezője volt. Az elején hátrányban voltunk, aztán a vége felé elkezdett működni a dolog.”
76. BRIT NAGYDÍJ | |
JÚLIUS 4., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 13.30–14.30 |
2. szabadedzés | 17.00–18.00 |
JÚLIUS 5., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 12.30–13.30 |
Időmérő | 16.00–17.00 |
JÚLIUS 6., VASÁRNAP | |
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja | 16.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | július 27., 15.00 |
MAGYAR NAGYDÍJ, MOGYORÓD | augusztus 3., 15.00 |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31. 15.00 |