George Russell a pole pozícióból rajtolva végig az irányítása alatt tartotta a versenyt, és nagyszerű győzelmet aratott egy nehéz futam végén. A brit versenyzői az idei első, míg pályafutását tekintve a negyedik sikerét érte el, aminek köszönhetően 19 pontra megközelítette az egyéni vb-összetettben harmadik Max Verstappent, miközben a listavezető Oscar Piastri mögötti lemaradását 62 pontra csökkentette. A Mercedes ünneplését Andrea Kimi Antonelli tette még édesebbé, hiszen a fiatal olasz harmadikként látta meg a kockáz zászlót, így a csapat dupla dobogót szerzett.
„Csodálatos érzés visszatérni a dobogó felső fokára, legutóbb tavaly Las Vegasban álltam itt. Az előző évben úgy éreztem, hogy kicsúszott a kezeink közül a győzelem, de valószínűleg a szombati hihetetlen pole pozíciós körnek köszönhetően most meglett a siker. Nagyon örülök, hogy Kimi is itt van a pódiumon, ez egy csodálatos nap a csapat számára! Köszönettel tartozom minden gyárban dolgozónak, akik olyan keményen dolgoztak azért, hogy újra futamgyőzelmekért harcolhassunk. Nagyszerű érzés!”
Russell úgy érzi, elsődlegesen a hűvösebb időjárási körülményeknek köszönhetik a sikert. „Kicsit hűvösebb van itt, ezt már tavaly is láthattuk. Szeretnék reménykedni, de az autónk erőssége a hűvösebb időben mutatkozik meg. Meglátjuk, hogyan alakulnak a következő futamok, de egyelőre élvezzük ki a pillanatot. Az idő majd megmondja. Tavaly nyertünk Ausztriában, talán ez jó jel, de most ki szeretném élvezni ezt. Nagy elvárásokkal érkeztünk meg erre a hétvégére, és úgy is alakult, ahogyan azt gondoltuk.”
Max Verstappennek többször is meggyűlt a baja a gumikkal, az első és a második etap során is az ő tempója esett vissza leginkább az élmezőnyből, de a Red Bull mindkétszer korai cserével operált, ami végül kifizetődött, és a holland meg tudta tartani a második pozícióját. A négyszeres világbajnok ráadásul némileg csökkenteni is tudta a lemaradását: a második Lando Norrison 18, míg a listavezető Piastrin 6 pontot hozott az egyéni összetettben.
„Egészen jó versenyünk volt annak ellenére is, hogy az első két etap során eléggé szenvedtünk a gumikkal. Elég agresszív stratégiát követtünk, de szerencsére sikerült kitartanunk az utolsó etapban, és alacsonyabb üzemanyagszint mellett már valamivel jobb volt a tempónk is. Egyszerre támadtunk és védekeztünk: támadtunk a taktikával, és védekeztünk a mögöttünk haladókkal szemben, ami végül kifizetődött, és úgy gondolom, nem volt ennél több a versenyünkben – magyarázta, majd kitért a bajnoki küzdelemre is. – Ez egy hosszú szezon, futamról futamra haladunk, mindig a lehető legjobb teljesítményt fogjuk nyújtani.”
A holland szót ejtett Russell biztonsági autó mögötti vezetéséről is, amit a csapatrádión kifogásolt. „Azt hiszem, mindketten azt szerettük volna jelezni a biztonsági autónak, hogy gyorsítson, mert csak 120 km/ó-val ment, de talán ez azért történt így, hogy több időt biztosítson annak érdekében, hogy talán tudjunk még egy kört versenyezni. Szóval George megpróbált gyorsítani a safety car mögött, és én is ugyanezt tettem. Egyszer, amikor gyorsított, elemelte, ami kisebb zavart okozott.”
Mint utóbb kiderült, a Red Bull ezen eset nyomán nyújtotta be az egyik óvását a győztes Russell ellen, aki mellett a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) további nyolc versenyzőt is vizsgál a biztonsági autós szakasz alatt elkövetett esetleges szabálysértés gyanújával. Köztük van a pályafutása során először dobogóra álló Antonelli is, aki a leintés után nem meglepő módon nagyon boldogan nyilatkozott.
„Nagyon stresszes volt, de rendkívül boldog vagyok! Jól sikerült a rajtom, sikerült előrelépnem a harmadik helyre, és egyszerűen ottmaradtam az elejében. Az utolsó etapomon kissé túlerőltettem Max mögött, amivel kicsit tönkretettem a bal elsőmet, de nagyon örülök neki, hogy sikerült megszerezni a dobogót. Ez a pálya határozottan kedvezett nekünk, és az autó az egész hétvégét tekintve hihetetlen volt. Bízom benne, hogy tovább tudjuk vinni ezt a lendületet a következő futamokra” – tekintett előre a Formula–1 történetének harmadik legfiatalabb dobogósa.
FRISSÍTÉS: a Red Bull a futam után óvást nyújtott be Russell ellen, ám ezt a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) végül elutasította, miközben összesen nyolc versenyzőnek osztott ki figyelmeztetést, míg Norris utólag 5 másodperces időbüntetést kapott.
KANADAI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | George Russell | brit | Mercedes | - | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 0.228 mp h. | |
3. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1.014 mp h. | |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 2.109 mp h. | |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 3.442 mp h. | |
6. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 10.713 mp h. | |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 10.972 mp h. | |
8. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 15.364 mp h. | |
9. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
10. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1 kör h. | |
13. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
14. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
16. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. | |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
18. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 4 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 53 | feladta | |
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 46 | feladta |
A BAJNOKSÁG ÁLLÁSA | |||||
---|---|---|---|---|---|
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Oscar Piastri | 5 | 8 | 12 | 198 |
2. | Lando Norris | 2 | 8 | 11 | 176 |
3. | Max Verstappen | 2 | 5 | 11 | 155 |
4. | George Russell | 1 | 5 | 11 | 136 |
5. | Charles Leclerc | – | 3 | 10 | 104 |
6. | Lewis Hamilton | – | – | 11 | 79 |
7. | Andrea Kimi Antonelli | – | 1 | 8 | 63 |
8. | Alexander Albon | – | – | 7 | 42 |
9. | Esteban Ocon | – | – | 4 | 22 |
10. | Isack Hadjar | – | – | 5 | 21 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 20 |
12. | Lance Stroll | – | – | 3 | 14 |
13. | Carlos Sainz | – | – | 6 | 13 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 3 | 11 |
15. | Cunoda Juki | – | – | 5 | 10 |
16. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 8 |
17. | Oliver Bearman | – | – | 3 | 6 |
18. | Liam Lawson | – | – | 1 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 374 |
2. | Mercedes | 199 |
3. | Ferrari | 183 |
4. | Red Bull-Honda | 162 |
5. | Williams-Mercedes | 55 |
6. | Haas-Ferrari | 28 |
7. | Racing Bulls-Honda | 28 |
8. | Aston Martin-Mercedes | 22 |
9. | Sauber-Ferrari | 20 |
10. | Alpine-Renault | 11 |
54. KANADAI NAGYDÍJ | |
JÚNIUS 13., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Verstappen 1:13.193 |
2. szabadedzés | 1. Russell 1:12.123 |
JÚNIUS 14., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:11.799 |
Időmérő | 1. Russell 1:10.899 |
JÚNIUS 15., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Russell, 2. Verstappen, 3. Antonelli |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29., 15.00 |
Brit Nagydíj, Silverstone | július 6., 16.00 |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | július 27., 15.00 |