Mint ismert, az Alpine színeiben az első versenyhétvégét teljesítő Franco Colapintónak egyáltalán nem alakult jól az imolai időmérő: az argentin versenyző már az első szakasz végén összetörte az autót úgy, hogy a korábbi körével is továbbjutott a Q2-be. Ráadásul a balesetet megelőzően szabályt is szegett, amikor túl hamar ment ki a bokszutcai gyors sávba az újraindítás előtt.
A hivatalos dokumentumból kiderült, félreértés történt a csapat és a pilóta között, Colapinto úgy értelmezte a kapott utasítást, hogy menjen ki a gyors sávba, ám az enstone-iak csak azt szerették volna, ha előrébb gurul a garázsból. Amikor az alakulat észlelte a félreértést, már túl késő volt, így arra kérte az argentint, hogy hajtson tovább a bokszutca végére.
Az Alpine azzal érvelt, hogy nem tettek szert semmilyen előnyre, mivel valamennyi résztvevőnek elég ideje maradt arra, hogy teljesíthessen a tervezett programját, és az alakulat képviselője, valamint a pilóta is elnézést kért a vétlen szabálysértésért. Azt a sportfelügyelők is számításba vették az ítélet meghozatalánál, hogy nem volt szándékos a kihágás, illetőleg nem eredményezett előnyt, ugyanakkor nem engedték el a büntetést, és egy rajthelyes hátrasorolással sújtották a pilótát. A büntetés nyomán Liam Lawson lépett előre a tizenötödik helyre, míg az argentin a tizenhatodik rajtkockából várhatja a vasárnapi versenyt.
Colapinto elnézést kért a csapattól a csalódást keltő kezdés után. „Kár érte, a csapat remek munkát végzett, és az autó is rendkívül versenyképes volt. Sok tempót találtunk az utolsó szabadedzés után, a határokat feszegettem, mert nagyon kis különbségek döntöttek a a Q1-ből a Q2-be történő továbbjutásról. Minden egyes körben tudtam előrelépni. Sajnos eléggé kis hiba volt, amit nagyon megfizettem. Szóval óriási bocsánattal tartozom a csapatnak. Szerintem sok munka vár ránk az éjszaka folyamán, de biztos vagyok benne, hogy erősebben fogunk visszatérni.”
Pierre Gasly bejutott a kvalifikáció harmadik szakaszába, de az argentin nem biztos benne, hogy meg tudta volna ismételni az eredményt. „Pénteken nem éreztem magam kényelmesen a kocsiban, mára viszont kezdtem összhangba kerülni az autóval, és már egészen jó helyzetben voltam, szóval elég szerencsétlenül alakult. A gép nagyon gyors volt, ezt megmutatta Pierre is. Nem tudom, hogy én is bejuthattam volna-e a Q3-ba, de biztos vagyok benne, hogy jó eredményt érhettem volna el a második szakaszban, ha részt tudtam volna venni benne.”
Noha Flavio Briatore pénteken saját magát meghazudtolva azt mondta, hogy nem szabták meg, hány versenyt kap Colapinto, kiemelte: három dolgot kér a versenyzőtől, és ha azokat teljesíti, akkor „örökké vezethet”. Ezek közül az egyik kitétel az volt, hogy ne törje össze az autót, szóval ebből a szempontból már az első kvalifikáción elbukott...
EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ, A VERSENY RAJTSORRENDJE | |||
---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda |
3. | George Russell | brit | Mercedes |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes |
9. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari |
12. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari |
13. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes |
14. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari |
15. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda |
16. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault |
17. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
18. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari |
19. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari |
20. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda |
5. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 16., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Piastri 1:16.545 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:15.315 |
MÁJUS 17., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:14.897 |
Időmérő | 1. Piastri 1:14.670 |
MÁJUS 18., VASÁRNAP | |
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |
Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15., 20.00 |