Charles Leclerc igyekezett óvatos lenni a Monacói Nagydíjat megelőzően, hiszen tudta, papíron nem fekszik az autójának a lassú kanyarokból összeálló hercegségbeli pálya, de azért hozzátette, titkon reménykedik benne, hogy kellemesen csalódik. Nos, a meglepetésre nem kellett sokat várni, a hazai közönség előtt összességében már háromszor pole pozíciót szerző, s egy évvel ezelőtt emlékezetes győzelmet arató monacói zárt az élen mindkét pénteki szabadedzésen.
„Talán kevésbé vagyok meggyőződve arról, hogy rossz hétvégénk lesz, ám annak az ellentettjéről sem. A monacói péntek mindig különleges és egyedülálló, szóval elég korán van még ahhoz, hogy túl pozitívan tekintsek előre a hétvégére, de fogalmazzunk úgy, hogy a péntekünk nagyon pozitív volt. Elég jól éreztem magam a kocsiban, igaz, nem úgy indult, ahogyan én azt szerettem volna, hiszen ott volt az ütközés Lance Stroll-lal. Viszont onnantól kezdve elég simán alakult minden, és összességében elégedett vagyok az autóval. Az egykörös tempónk erős, és bármilyen keveréken voltunk, egészen kényelmesen éreztem magam, és elég gyorsan jöttek a köridők is, ami mindig jó jel. Az időmérő kulcsfontosságú lesz itt, és mindenképpen az elejéről kell rajtolnunk, ha jó eredményt szeretnénk elérni.”
A Ferrari erejét jelezte, hogy az autóval az idén sokszor küszködő csapattársa, Lewis Hamilton is gyors volt a nyitónapon, a hétszeres világbajnok a harmadik helyet foglalta el 105 ezred lemaradással, ami mindenképpen bizakodásra adhat okot a maranellóiak számára. Persze a hétvége fő kihívását a szombati időmérő fogja jelenteni, így a versenyzők egyelőre nem szeretnék elragadtatni magukat, azonban mindenképpen bizakodóak a folytatás előtt.
„Simán ment minden. Az első edzés mindig kicsit kihívást jelent a forgalommal, és minden mással, de a második már sokkal jobb volt. Kell még némi időt találnom, Charles igazán gyors, összességében ugyanakkor jó alakult a péntek. Szerintem még több időt találhatok pusztán a vezetésemmel, az ívekkel, a fékezéssel, az egyes kanyarban például eldobtam egy tizedet. Szóval itt-ott össze lehet még szedni némi időt a kör folyamán. Nem fogunk túl sokat változtatni a beállításokon, de van egy-két apróság, amin módosítanunk kell” – mondta a helyszínen már háromszor győzedelmeskedő brit, aki igazi privilégiumnak érzi, hogy egyike lehet azon húsz pilótának, aki Monacóban versenyezhet.
A McLaren is erősen kezdett a hercegségben, hiszen Lando Norris és Oscar Piastri is ott volt az első ötösben mindkét gyakorláson az egy körön sokszor nehezen megzabolázható, s a hétvégére különleges festést kapó MCL39-essel. Igaz, a vb-éllovas ausztrál hibája jelezte, hogy ezúttal sem lesz könnyű összerakni a gyors kört a géppel.
A pilóta a második tréning korai szakaszában törte össze teljesen a McLaren elejét, és idézte elő a gyakorláson a második, míg összességében a nap harmadik piros zászlós megszakítását. Piastrinak szerencséje volt viszont, mert vissza bírt térni a bokszba, és később újra pályára tudott hajtani, ráadásul sikerült 38 ezres elmaradással feljönni a második helyre a két Ferrari közé. Csapattársa, Norris eközben bő három tized hátránnyal a negyedik lett.
„Kemény volt! Egész nap hullámoztunk, hol fent, hol lent voltunk, de amikor minden összeáll, akkor erős tempóra vagyunk képesek. Csak éppen nem könnyű összerakni, így néhány dolognak utána kell még néznünk, különösen a garázs innenső oldalán, hiszen eléggé keszekusza napom volt. Most megpróbálom rendezni a sorokat, mert a sebesség ott van az autóban. A Ferrari erősebbnek tűnik, mint eddig bármikor, ám nekem eléggé zűrös volt a péntekem. Sok a tanulság, érdekes szombat vár ránk” – zárta az egyéni vb-összetettet 13 pont előnnyel vezető Piastri.
Az időmérőkön már több ízben is hibázó, és az idei McLarennel az összhangot nehezen találó Norris is úgy érzi, egyelőre rendkívül nehéz végigvinni egy jó kört a szűk utcákon. „Időnként elég nehéz tiszta köröket futni. Már az elejétől fogva kényelmesen éreztem magam a kocsiban, viszont bizonyos területeken fejlődnöm kell. Kisebb dolgokról van szó, de amikor századmásodperceken múlik minden, ezek az apróságok összeadódnak. Nehéz jól fékezni és kanyarodni, érezni a gumikat, a tapadást, miközben mindent megfelelő működési tartományban próbálsz tartani.”
Max Verstappen már a hétvége előtt jelezte, hogy Monaco kevésbé fog feküdni a Red Bullnak, így egyáltalán nem lesz könnyű feladat megismételni a múlt hétvégi győzelmét. A nyitónap eredménye a címvédőt igazolta: ugyan a pilóta az első edzésen még 162 ezred hátránnyal érkezett a második helyen, a másodikon már több mint hét tized volt a lemaradása, és csak a tizedik pozícióban végzett.
„Az első szabadedzés elég pozitív volt, aztán a másodikra végrehajtottunk néhány változtatást, hogy megnézzük, milyen messzire mehetünk el az egyensúllyal. Úgy gondolom, kissé túlzásba estünk. Nem tudtam úgy támadni a kanyarokat, ahogyan én azt szeretem, ami miatt sok tempót is veszítettem, és nem igazán jöttek a köridők. Nem számítok arra, hogy mi leszünk a leggyorsabbak, de valamivel közelebb szeretnénk lenni annál, mint ahol a második gyakorláson voltunk. Magabiztos vagyok azt illetően, hogy ennél sokkal közelebb tudunk férkőzni. A Ferrari nagyon-nagyon gyorsnak tűnik, és noha a McLaren is egészen közel volt hozzá, ha megnézed az egész edzésen mutatott tempót, akkor látszik, hogy a Ferrari elég nagy előrelépést tett” – fogalmazott a holland.
„Monacóban mindig nehéz a forgalom, de ma szerintem két alkalommal is elég veszélyes helyzet alakult ki. Egy-egy eset volt az első és a második tréningen is, ami egyáltalán nem ideális. Tudom, hogy ez csak edzés, ám akár elég nagy baleset is kerekedhetett volna belőle, ha nem veszek vissza gyorsan, vagy nem olvasod a szituációt, de szerencsére minden rendben ment” – tette hozzá az egyéni vb-összetettben 22 pont lemaradással a harmadik helyet elfoglaló Verstappen, aki péntek délután az ötös kanyarnál nézte meg közelebbről a bukóteret.
Már pénteken kiosztottak két rajtbüntetést Monacóban: Lance Stroll az első edzésen a Leclerc-rel történt ütközés miatt egy, míg Oliver Bearman a másodikon piros zászlós jelzés alatti előzésért 10 rajthelyes hátrasorolást kapott.
MONACÓI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:11.964 | átlag: 166.933 km/ó | 33 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.127 | 0.163 mp h. | 30 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.290 | 0.326 | 32 |
4. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:12.314 | 0.350 | 33 |
5. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:12.342 | 0.378 | 28 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:12.482 | 0.518 | 33 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:12.534 | 0.570 | 36 |
8. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:12.669 | 0.705 | 29 |
9. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:12.690 | 0.726 | 30 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:12.727 | 0.763 | 28 |
11. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:12.765 | 0.801 | 34 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:12.979 | 1.015 | 30 |
13. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:13.187 | 1.223 | 35 |
14. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:13.232 | 1.268 | 32 |
15. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:13.329 | 1.365 | 34 |
16. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:13.394 | 1.430 | 31 |
17. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:13.429 | 1.465 | 37 |
18. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:13.470 | 1.506 | 29 |
19. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:13.820 | 1.856 | 32 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:15.635 | 3.671 | 4 |
MONACÓI NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:11.355 | átlag: 168.358 km/ó | 32 kör |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:11.393 | 0.038 mp h. | 28 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:11.460 | 0.105 | 30 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:11.677 | 0.322 | 32 |
5. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:11.823 | 0.468 | 32 |
6. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:11.842 | 0.487 | 17 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:11.890 | 0.535 | 30 |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:11.918 | 0.563 | 34 |
9. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:12.002 | 0.647 | 32 |
10. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.068 | 0.713 | 29 |
11. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:12.072 | 0.717 | 30 |
12. | George Russell | brit | Mercedes | 1:12.092 | 0.737 | 32 |
13. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:12.151 | 0.796 | 32 |
14. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:12.234 | 0.879 | 29 |
15. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:12.259 | 0.904 | 33 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:12.262 | 0.907 | 32 |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:12.404 | 1.049 | 34 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:12.512 | 1.157 | 30 |
19. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:12.541 | 1.186 | 33 |
20. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:13.415 | 2.060 | 31 |
71. MONACÓI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 23., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Leclerc 1:11.964 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:11.355 |
MÁJUS 24., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 12.30–13.30 |
Időmérő | 16.00–17.00 |
MÁJUS 25., VASÁRNAP | |
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |
Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15., 20.00 |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29. 15.00 |