A Ferrari számára egyáltalán nem indult zökkenőmentesen a 2025-ös idény, a téli szünetben még vb-címekről álmokat szövögető maranellóiak gyorsan elcsendesedtek a bajnoki esélyeket illetően. Az olasz istálló öt nagydíjon 78 pontot gyűjtött, 110 ponttal kevesebbet, mint a listavezető McLaren, és jelenleg a negyedik helyet foglalja el a konstruktőri tabellán. A Scuderia már Bahreinben vetett be fejlesztéseket, és noha Charles Leclerc révén a következő hétvégén, Szaúd-Arábiában felállhatott a dobogóra, jelenleg nem fest úgy, hogy beleszólhat a bajnoki küzdelembe.
Az alakulat a Spanyol Nagydíjtól várja a fordulópontot, hiszen akkor lépnek érvénybe az első szárnyakra vonatkozó szigorított tesztek. Noha kérdéses, hogy a Ferrarinak mennyire fog kedvezni a változtatás, ráadásul a csapatok szempontjából meghatározó, hogyan tudja megosztani az idei és a következő évi projekt között a figyelmét, a monacói versenyző szerint egészen addig nem szabad lemondaniuk erről az évről, amíg matematikailag van esélyük a végső győzelemre.
„Ahhoz, hogy elszalasztott lehetőségről beszélhessünk, egy ponton kell lennie lehetőségnek is, de nem vagyunk azon a szinten sem, ahol az évet szerettük volna kezdeni – mondta a Motorsportweeknek adott nyilatkozatában, amikor arról kérdezték, elszalasztott lehetőségként könyvelné-e el a mostani szezont, ha nem nyernek bajnokságot. – Még mindig hosszú idény áll előttünk, és nem szabadna feladnunk. Egészen a végéig nyomni fogjuk, de szerintem a két projekt futhat egymás mellett. Gyakran mondjuk azt, hogy azonnal váltsunk a jövő évi autóra. De szerintem az ilyen dolgok egyre többször vannak jelen, és az új struktúrák lehetővé teszik, hogy párhuzamosan fussanak. Nem gondolnám, hogy szélsőségesen egyik vagy másik oldalra állhatnánk."
„Szóval ez nem azt jelenti, hogy kizárólag erre az évre összpontosítunk, és elfelejtjük a következő idényt, vagy éppen fordítva. Mindkét szempontból a lehető legjobb szinten szeretnénk teljesíteni, és meglátjuk, ez hova vezet minket. Persze amint már matematikailag sem lesz esélyünk a bajnoki címre, akkor logikus döntés teljes mértékben a 2026-os szezonra koncentrálni."
Leclerc motivációja nem fog apadni akkor sem, ha csapata teljesítménye nem javul. „Nem igazán jelent kihívást (a motiváció fenntartása – szerk.). Teljes mértékben motivált vagyok azt illetően, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki a csomagból, bárhova is vezessen az. Természetesen csalódott vagy, amikor tökéletesen teljesítesz, és az csak a negyedik helyre elég, ám a következő versenyhétvégén visszaülsz a kocsiba, és ugyanolyan eltökélt vagy, hogy valami különlegeset vigyél véghez, és esetleg nyerj egy olyan gépben, amelyik nem olyan jó, mint a körülötted lévőké. Szóval én ebből nyerem a motivációmat, hogy túlteljesítsek az autó határain, így ez egyáltalán nem fog problémát jelenteni."
4. MIAMI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 2., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 18.30–19.30 |
Sprintidőmérő | 22.30–23.14 |
MÁJUS 3., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 18.00–19.00 |
Időmérő | 22.00–23.00 |
MÁJUS 4., VASÁRNAP | |
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja | 22.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |