Az évet csalódást keltően kezdő Ferrari már nemegyszer ott volt az első három közelében, de egészen az idény ötödik állomásáig, Szaúd-Arábiáig kellett várnia az első dobogós helyezésére. Charles Leclerc a harmadik helyen látta meg a kockás zászlót, lemaradása 8.1 másodperc volt az idei harmadik győzelmét arató Oscar Piastri mögött, miközben az utolsó körökben Lando Norris helyezett nagy nyomást rá, de ellenállt, aminek révén felállhatott a pódium alsó fokára. A monacói már több alkalommal elmondta, úgy érzi, mindent kihoz az SF25-ösből, de hiányzik a tempó, és ezen a legutóbbi eredmény sem változtatott.
„Úgy gondolom, az autó valós tempóját nézve hátrányban vagyunk. Egyértelmű, hogy a McLaren és a Red Bull mögött vagyunk, és szerintem a Mercedes is előttünk van. Egyrészről olyan irányt vettem az elmúlt két-három versenyhétvégén, aminek köszönhetően úgy érzem, még sosem boldogultam ilyen simán az autóval, mint most, így ki tudom hozni belőle a maximumot. Egyszerűen jobb kocsira lenne szükségünk. Úgy vélem, az idény fordulópontját Spanyolország hozza el az új első szárnnyal, és remélem, hogy ez a kezünkre fog játszani” – utalt arra, hogy az első szárnyakra vonatkozó szigorítások a Spanyol Nagydíjtól lépnek érvénybe.
„Őszintén szólva úgy gondolom, hogy tökéletes versenyt futottunk Dzsiddában. Nem maradt semmi bennünk. Minden egyes köröm nagyon jó volt, nem hibáztam, a stratégia tökéletes volt, mint ahogyan a kerékcsere is, megint. A kiállásokról mindig csak akkor esik szó, ha valami rosszul alakul, és az akár a győzelembe is kerülhet, de a szerelők hihetetlen munkát végeznek, és már a szezon elejétől fogva mi dominálunk ezen a területen, és ezt az ő kemény munkájuknak köszönhetjük. Összességében tökéletes futam volt, és a harmadik helynél jobbat nem érhettem volna el.”
Míg a Ferrari Spanyolországot, a Red Bull Imolát várja, a „vörös bikák” tanácsadója, Helmut Marko úgy számol, hogy a soron következő két hétvégére hozott fejlesztéssekkel teljesen utolérhetik a listavezető McLarent. „Kis lépésenként haladunk, úgy vélem, hogy Imolában már olyan helyzetben kell lennünk, hogy adva legyen a sebességünk ahhoz, hogy legyőzzük a McLarent” – jelentette ki a Motosport.com-nak adott interjújában.
Öt nagydíj után a McLaren 188 ponttal vezeti a konstruktőri tabellát, előnye 77 pont a második Mercedes előtt, míg a harmadik Red Bull hátránya majdnem 100 pont. A Ferrari 110 pont lemaradással érkezik a negyedik helyen.
5. SZAÚDI NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 18., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Gasly 1:29.239 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:28.267 |
ÁPRILIS 19., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:27.489 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:27.294 |
ÁPRILIS 20., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Verstappen, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |