A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

Vágólapra másolva!
2025.04.29. 19:31
A Ferrari már Imolában is előrelépne, de az áttörést Spanyolországban érheti el (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Ferrari a Miami Nagydíjat követő tripla hétvége első állomásán, Imolában veti be a következő jelentős fejlesztési csomagját, majd a májusi rohamot lezáró Spanyol GP-n törne a mezőny élére.

A 2025-ös idényt csalódást keltő eredményekkel nyitó Ferrari az első fejlesztési csomagját a Bahreini Nagydíjon vetette be, de annak teljes potenciálját az azt követő szaúdi versenyhétvégén tudta kiaknázni. Noha az újítások egyértelmű előrelépést hoztak, és Charles Leclerc által a csapat megszerezte idei első dobogóját, azt maga a monacói versenyző is elismerte, hogy még nem tartanak ott, ahol lenni szeretnének, és összességében továbbra sem elég gyors az autó, ráadásul Lewis Hamilton sem igazán találja egyelőre az összhangot az SF25-össel.

A Scuderia azonban nem adja fel, és már most kijelölte, mely helyszínen mutatkozik be a következő jelentős fejlesztési csomagja egy része. A Frédéric Vasseur által vezetett alakulat a május 18. és 20. között megrendezendő Emilia-romagnai GP-n, vagyis a hazai pályáján kapja meg az első frissítéseket, míg a további újítások bevetésére a két héttel későbbi Spanyol Grand Prix-n kerül sor – a két esemény között Monacóba is ellátogat a mezőny.

Noha a maranellói csapat arra számít, hogy már Imolában is jobb helyzetbe kerülhet, és a fejlesztéseknek köszönhetően javul az autó általános tapadása, ami Hamilton boldogulását is elősegítheti, az igazi fordulópontot Barcelonától várja. A Ferrari ugyanis reméli, hogy a fejlesztési csomag mellett a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szigorítása is hozzájárulhat az előrelépéshez. Az első szárnyakra vonatkozó új terheléses tesztek Spanyolországtól lépnek életbe, és az olasz istálló úgy készül, a módosítások őt kevésbé fogják érinteni, mint egyes riválisait, így például a konstruktőri tabellát nagy előnnyel vezető McLarent vagy éppen a harmadik Mercedest.

Azt ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a hátsó szárnyakat illetően bevezetett új technikai direktívák korábban nem voltak jelentős hatással az erősorrendre, így kérdéses, a spanyolországi változtatások valóban okoznak-e kavarodást a mezőnyben, és hogy az öt nagydíj után 110 pontos lemaradásban lévő Scuderia milyen mértékben tud közeledni az ellenfelekhez.

 

4. MIAMI NAGYDÍJ
MÁJUS 2., PÉNTEK
Szabadedzés18.30–19.30
Sprintidőmérő22.30–23.14
MÁJUS 3., SZOMBAT
Sprintverseny18.00–19.00
Időmérő22.00–23.00
MÁJUS 4., VASÁRNAP
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja22.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Emilia-romagnai Nagydíj, Imolamájus 18., 15.00
Monacói Nagydíj, Monte-Carlomájus 25., 15.00
Spanyol Nagydíj, Barcelonajúnius 1., 15.00

 

Legfrissebb hírek

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
5 órája

F1: „Két első számú pilótánk van” – Zak Brown

F1
8 órája

Ezt már fújhatja: lemaradt Max Verstappenről apja legnagyobb szponzora

F1
10 órája

Pérez a visszatérés kapujában – ő a jövőre bemutatkozó Cadillac első számú jelöltje

F1
11 órája

Az FIA enyhíthet a versenyzők által sokat kritizált szabályon

F1
13 órája

A Honda bízik benne, hogy a jövőben még együtt dolgozhat Verstappennel

F1
Tegnap, 16:11

„Nem szabadna feladnunk" – Leclerc még nem mondott le a bajnoki címről

F1
2025.04.27. 13:27

Alonso mindenképpen versenyezni akar 2026-ban, de az Aston Martin félreállítja Verstappen miatt?

F1
2025.04.27. 12:30
Ezek is érdekelhetik