A Red Bull már a bahreini tesztet követően jelezte, nehéz évkezdésre számít, és a címvédő Max Verstappen abban a tudatban érkezett még az idénynyitó Ausztrál Nagydíj helyszínére, hogy valószínűleg nem lesz esélye harcba szállni a győzelemért. A holland pilóta gyanúja be is igazolódott: noha a pocsék pénteki kezdés után a wokingiak első számú kihívójává lépett elő, egyszerűen nem tudott fogást találni Lando Norrisékon, és normális körülmények között a második hely sem lett volna elérhető a számára.
Bár egy körön sem volt elhanyagolható a négyszeres világbajnok hátránya, a Red Bull egyik leggyengébb pontját a gumikopás jelentette a McLarenhez képest. Verstappen a futam korai szakaszában még tudta tartani a lépést a Norris, Oscar Piastri kettőssel, ám jóval hamarabb elfogytak a köztes esőgumijai, aminek következtében viszonylag rövid idő leforgása alatt rengeteg időt vesztett, és egy ponton több mint tizennyolc másodperc volt a lemaradása a harmadik helyen.
A jelenségről a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is beszélt a Viaplaynek adott interjújában, és előrebocsátotta, a háttérben már készülnek a fejlesztések, amivel csapata záros határidőn belül utolérné a McLarent. „Már a bahreini teszt óta tudtuk, hogy a McLaren jóval gyorsabb nálunk. Azt mondanám, sikerült csökkentenünk az akkori lemaradásunkat, fél másodpercről két vagy három tizedre. Úgy hat-nyolc körig képesek is vagyunk követni őket, de sokkal hamarabb elkoptatjuk a gumikat.”
„Ez jelenti a fő gondunkat néhány másik mellett. De tisztában vagyunk a problémákkal, és keményen dolgozunk rajtuk. Remélhetőleg három-öt futamon belül orvosolni tudjuk őket, és akkor egy szintre kerülhetünk a McLarennel.”
Addig ugyanakkor a kármentésről fognak szólni a soron következő versenyek a Red Bull és Verstappen számára, miközben a 2026-os programot sem hagyhatják figyelmen kívül. A csapatfőnök, Christian Horner azonban nem aggódik, szerinte az RB21-es sokkal hálásabb és stabilabb konstrukció az elődjénél, így remek alapot ad a továbbfejlesztéshez.
„Elég nagy változtatásokat hajtottunk végre a beállításokon a bahreini teszten, szándékosan próbáltunk ki extrém irányokat annak érdekében, hogy felmérjük a paramétereket, és tudjuk, pontosan milyen eszköztár áll a rendelkezésünkre a versenyeken. Úgy gondolom, a mostani autó karakterisztikája sokkal nyugodtabb, mint az elődjéé, az RB20-asé. Nincsenek már olyan csúnya megcsúszások. Ez dinamikus platformot ad az év során a továbbfejlesztés szempontjából.”
Verstappen tudja, még sok munka vár rájuk, mielőtt felvehetnék a versenyt a McLarennel. „Még sokat kell dolgoznunk azért, hogy harcba szállhassunk a győzelemért. De örülök, hogy másodikak lettünk Ausztráliában. Egy hellyel előrébb végzetünk, mint alapesetben kellett volna.”
39. AUSZTRÁL NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 14., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:17.252 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:16.439 |
MÁRCIUS 15., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:15.921 |
Időmérő | 1. Norris 1:15.096 |
MÁRCIUS 16., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Norris, 2. Verstappen, 3. Russell |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | március 23., 8.00 |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |