Lewis Hamilton nagy meglepetést okozott azzal, hogy megszerezte a pole pozíciót a sanghaji sprintidőmérőjén, hiszen nem mutatkozott arra jel az első szabadedzésen, hogy pont a Ferrari veheti fel a versenyt a toronymagasan esélyesnek tűnő McLarennel szemben, ráadásul arra lehetett számítani, hogy a Ferrarival már a hetedik évét teljesítő, jóval fiatalabb és egy körön kiemelkedően gyors Charles Leclerc az év elején mindenképpen előnyben lesz házon belül. A monacói ugyanakkor az elmondása szerint már az elejétől fogva lépéshátrányban volt a hétszeres bajnokhoz képest, és szenvedett a Scuderiával az újraaszfaltozott kínai pályán.
„Szenvedtem, már az elejétől fogva úgy éreztem, hogy lépéshátrányban vagyok Lewishoz képest, aki egyszerűen gyorsabb volt pénteken. Küszködtem az 1–3-as kanyarokban, nagyjából hasonló volt a helyzet, mint amit az előző évben tapasztaltam. Kár érte, de ettől eltekintve eléggé szoros volt a küzdelem. Nyilván kár azért, hogy csak a negyedik helyről rajtolok, de Lewis megszerezte a rajtelsőséget, és remélhetőleg mindkettőnknek remek versenye lesz szombaton."
Leclerc már a szabadedzésen is kínlódott a gumik megfelelő tartományba hozásával, és noha valamelyest javult a helyzet a kvalifikációra, így sem érezte magát úgy a Ferrariban, mint ahogyan szerette volna. „Nagyon nehéz volt. Rendkívül szenvedtem azzal, hogy mindent a megfelelő tartományba hozzak. Végül az időmérőn valamivel jobbnak éreztem, de közel sem annyival, mint szerettem volna. Szóval még sok munka vár ránk a szombati kvalifikáció előtt, a verseny ugyanakkor más történet, arról először a sprintfutamon kapunk képet. "
Noha Leclerc-t vizsgálták a sportfelügyelők, miután a gyanú szerint indokolatlanul lassan vezetett, és nem tartotta be több másik pilótatársához hasonlóan az előírt időlimitet, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) végül valamennyi versenyzőt, így a monacóit is felmentette, vagyis megtarthatja a negyedik helyét.
Érdekesség, hogy a Motorsport helyszíni jelentése szerint, a négy élcsapat közül a Ferrari tűnt a legkevésbé kiszámíthatónak, és a versenyzők alatt sokat mozgott az SF-25-ös a vetélytársakhoz viszonyítva. Hamilton alatt még az utolsó szakaszban is ingatag volt a gép, azonban ez nem akadályozta meg abban, hogy kisajátítsa az első helyet a száz kilométeres miniversenyre, ami összesen tizenkilenc kört fog felölelni.
A hétszeres vb-első korábbi csapattársa, George Russell sem ment el szó nélkül Hamilton teljesítménye mellett, a brit az elsők között ment oda gratulálni a honfitársához. „Egészen elégedett vagyok a harmadik szakaszban futott köreimmel. Gratulálok Lewisnak, igazán nagyszerű kört rakott össze. Ami minket illet, úgy gondolom, az ötödik hely az, ahol most tartunk" – jelentette ki a Mercedes-pilóta, aki 320 ezreddel maradt el a jobbik Ferraritól.
Az új pályafelületen sokaknak kihívást okozott a gumik viselkedése, az időmérő második szakaszában Russell kieső helyen készült az utolsó gyors körére. „Furcsa volt. Az SQ2-ben egy ponton veszélyzónában voltam, aztán előreugrottam a második pozícióba, miközben nem igazán éreztem különbséget. Úgy tűnik, pillanatnyilag bárhogyan alakulhat a négy élcsapat között. Kissé meglepett minket a McLaren, hiszen szárnyalt a gyakorláson, mint ahogyan az első és a második szakaszban is, de végül Lewis és Max (Verstappen) is jobb munkát végzett, és mi is közvetlenül ott vagyunk mögöttük. Szerintem lehet esélyünk a sprintfutamon, érdekes lesz."
A múlt hétvégén a Formula–1 történetének második legfiatalabb pontszerzőjévé váló Andrea Kimi Antonelli is a gumikkal bajlódott. A fiatal olasz kilenc tizedet kapott Hamiltontól, és a hetedik helyen zárt, a két Mercedes így a vb-éllovas Lando Norrist fogja közre. „Jól éreztem magam a gépben a sprintidőmérő során. Az SQ2-ben elért köröm kifejezetten erős volt, és bíztam abban, hogy építkezhetek erre a következő szakaszban is. A lágyakon ugyanakkor szenvedtem az első szektorban."
„Túl hidegek voltak a gumik, a kivezető körömön nem igazán sikerült rendesen felmelegíteni őket. De így is jobb időmérőt futottam, mint múlt héten Ausztráliában, és még tovább tanulok. Meglátjuk, mit tehetünk szombaton. Az, hogy a hetedik helyről indulok, megmutatja, hogy még van dolgunk, de kényelmesen és magabiztosan éreztem magam az autóban. A tempóm különösen jó volt a közepes keveréken, amit remélhetőleg ez a hétvége további részében is meg fog mutatkozni a többi gumin is" – tette hozzá a fiatal olasz, aki csapattársához hasonlóan odament gratulálni Hamiltonnak a leintést követően.
A britet a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko is dicsérettel illette. „Úgy gondolom, a Ferrari szerencsétlen volt Melbourne-ben. Azonban itt már az első edzésen erős volt. Gratulálok Lewisnak ahhoz, hogy már a második ferraris nagydíján megszerezte a pole pozíciót, ráadásul tette mindezt Leclerc mellett, aki fantasztikus a kvalifikációkon. Ez azt jelenti, hihetetlen teljesítményt nyújtott."
Az osztrák azzal kapcsolatban még nem tudott egyértelmű választ adni a Motorsport kérdésére, hogy a maranellói istálló a versenyen is fenyegetést jelenthet-e Verstappenre. „Nehéz megmondani, főleg az új aszfalttal. Biztos vagyok benne, hogy a gumikopás a hétvége előrehaladtával egyre kevésbé lesz jelentős, meglátjuk, kinek tart ki a sebessége egy teljes versenytávon."
Ami a Ferrari helyzetét illeti, a csapatfőnök, Frédéric Vasseur igyekezett lehűteni a kedélyeket, és figyelmeztetett nem szabad elragadtatniuk magukat. „Nem lettünk világbajnokok, le kell higgadnunk! A mai nap jól alakult, de nincs arról szó, hogy megnyertük volna az első két versenyt egymás után. Mint minden helyzetben, legyen az pozitív vagy negatív, meg kell értenünk, hogy mi miért történt, és hogy mi nem jött be. Ez érvényes volt az előző hétre, és most is" – magyarázta a Canal+ kamarái előtt.
„Már a sprintversenyen pontokat osztanak, szóval pozitív a mai nap. Lewis már az SQ1-ben is elöl volt, ami következetességet mutat, de most már a szombatra kell összpontosítanunk.
AZ FIA ELNAPOLTA A WILLIAMS MEGHALLGATÁSÁT |
Mint beszámoltunk róla, a grove-i alakulat ellen azért indult vizsgálat technikai szabálysértés gyanúja miatt, mert nem jutotta el a szabadedzést követő egyórás időhatáron belül a szövetség részére a kamerafelvételeket, amivel a hátsó szárnyak viselkedését monitorozza az FIA az idénynyitó versenyhétvége óta. Döntés egyelőre nem született az ügyben, és az ítélethozó testület bejelentése szerint szombatnál előbb nem is derül ki, lesz-e következménye a késésnek. A meghallgatást közép-európai idő szerint 1 óra 30 percre tűzték ki, a sprintverseny 4 órakor rajtol el. |
KÍNAI NAGYDÍJ, A SPRINTVERSENY ELŐZETES RAJTSORRENDJE | |||
1. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda |
3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari |
5. | George Russell | brit | Mercedes |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes |
7. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes |
8. | Cunoda Juki | japán | Racing Bulls-Honda |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes |
12. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari |
13. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes |
14. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari |
15. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda |
16. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault |
18. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari |
19. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
20. | Liam Lawson | új-zélandi | Red Bull-Honda |
18. KÍNAI NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 21., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Norris 1:31.504 |
Sprintidőmérő | 1. Hamilton 1:30.849 |
MÁRCIUS 22., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 4.00–5.00 |
Időmérő | 8.00–9.00 |
MÁRCIUS 23., VASÁRNAP | |
A verseny (56 kör, 305.066 km) rajtja | 8.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |