Mint ismert, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) az előszezoni teszt után határozott úgy, hogy már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon jobban szemügyre veszi a hátsó szárnyak viselkedését, miután felvetődött a gyanú, hogy az idei évre bevezetett szigorítások ellenére a csapatok továbbra is alkalmazzák a mini-DRS-t, és feszegetik a határokat az elemek hajlékonyságával.
A szövetség már hétfőn délelőtt jelezte, egyáltalán nem volt elégedett a Melbourne-ben látottakkal, és új technikai direktívát küldött ki a résztvevők számára, melyben beszámolt róla, hogy már a soron következő Kínai Grand Prix-tól szigorítja a hátsó szárnyakat érintő terheléses teszteket.
A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Waché Bahreinben arról beszélt, hogy meglátása szerint a McLaren és a Ferarri is használja a mini-DRS-t, de arról is lehetett hallani, hogy a Mercedes is kísérletezik a megoldással, és több más istálló is feszegeti a határokat az elem rugalmasságát illetően.
A sanghaji versenyhétvége előtt az egyik legfőbb kérdést így az jelenti, a szabálymódosítás érezteti-e a hatását, és ha igen, mely alakulatok esnek esetleg vissza az Albert Parkban mutatott formához képest. A figyelem középpontjában kétségkívül a megoldást az előző évben elsőként használó, és a mostani szezont fölényesen kezdő McLaren áll, de a múlt hétvégén győzedelmeskedő Lando Norris egyáltalán nem aggódik, s az elmondása alapján csapatának nem is kellett módosítania a szóban forgó elemet.
„Egyáltalán nem kellett változtatnunk. Rendben van a hátsó szárnyunk. Sőt, valójában a miénk nem is volt olyan jó, és nem feszegettük eléggé a határokat. Nem minket céloztak ezzel, úgy fest, más csapatok vannak célkeresztben, ami azt jelenti, hogy jobban kellene nyomnunk. Ha ez a technikai direktíva már az előző hétvégén érvényben lett volna, akkor is rendben lettünk volna” – jelentette ki magabiztosan, ami egyáltalán nem jelent jó hírt a vetélytársak számára.
Ami az MCL36-ost illeti, valóban gyors, de nem igazán fekszik Norrisnak. „Az autó nagyon jól teljesít, de rendkívül nehéz vezetni. Amikor a leginkább vizes volt a pálya, akkor Max (Verstappen) ugyanolyan gyors volt, mint mi. Szárazabb körülmények között viszont kicsit jobbak voltunk. Szóval próbáljuk a kocsit még kiszámíthatóbbá és kényelmesebbé tenni. De ez jó hír, nincs okom panaszkodni, jó szinten vagyunk. De vannak olyan dolgok, amiket én és Oscar (Piastri) is említett, így a gyárban dolgozó srácoknak és lányoknak világos képük van arról, milyen területen szeretnénk fejlődni. Igen, nagyszerű az autó, de mindig még többet akarunk.”
„Még mindig nem fekszik teljesen a vezetési stílusomnak, de azt hiszem, eljutottam arra a pontra, amikor elfogadom, hogy nem igazán lehet olyan autód, ami tényleg passzol a vezetésedhez. Talán vannak néhányan, akiknek ez megadatik, de eljutottam oda, hogy már nem pontosan azt kérem, amit akarok, inkább hajlandó vagyok megtenni bármit, ami gyorsabbá teszi a gépet."
A Mercedes brit versenyzője, George Russell sem számít rá, hogy számottevő hatása lenne a változtatásnak a McLaren teljesítményére. „Nem hiszem, hogy ez a kis szabálymódosítás bármilyen hatással lesz. Úgy vélem, kicsit visszaveti őket, de egyáltalán nem annyira, mint ami nekünk szükséges lenne. Csodálatos munkát végeznek, és nekünk meg kell próbálnunk rájönni, miért van ez, hogyan csinálják, és hogy mi is megvalósíthatjuk-e a lehető leghamarabb" – magyarázta az Ausztráliában a dobogó alsó fokán végző pilóta, aki a sanghaji sajtónapon arról beszélt, akkora a wokingiak előnye, hogy valamennyi versenyen nyerniük kellene.
18. KÍNAI NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 21., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 4.30–5.30 |
Sprintidőmérő | 8.30–9.14 |
MÁRCIUS 22., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 4.00–5.00 |
Időmérő | 8.00–9.00 |
MÁRCIUS 23., VASÁRNAP | |
A verseny (56 kör, 305.066 km) rajtja | 8.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |