Mint ismert, a Red Bull csütörtökön hivatalosan is megerősítette, hogy versenyzőt cserél, aminek értelmében az alulteljesítő Liam Lawson helyére Cunoda Jukit ülteti már a soron következő Japán Nagydíjon. Noha a japán pilótán kétség kívül óriási lesz a nyomás, hiszen amellett, hogy nulla kilométerrel a háta mögött kell kordában tartania a nehezen vezethető, és szűk működési tartománnyal rendelkező RB21-est, azonnal hazai közönség előtt kell helyt állnia Max Verstappen csapattársaként.
A Racing Bulls színeiben remekül kezdő, és a tanácsadó, Helmut Marko szerint élete formájában versenyző japán ugyanakkor igyekszik nyugodt maradni, és nem kis ambícióval érkezik meg a szezon harmadik állomására, Szuzukába: azonnal dobogóra állna a Red Bull-lal. „Őszintén szólva sosem gondoltam volna, hogy Red Bull-színekben versenyezhetek a Japán Grand Prix-n. Ez a Red Bull és a Honda együttműködésének az utolsó éve, szóval az, hogy most a Red Bull-lal állhatok rajthoz, sorsszerűnek érződik. Minden a megfelelő módon került a helyére számomra ahhoz, hogy ma itt álljak. Természetesen örömmel tölt el, hogy csatlakozhatok a Red Bullhoz, de amikor jobban belegondoltam, valószerűtlennek tűnt, hogy a Japán Nagydíjon hirtelen már a Red Bullnál versenyezhetek."
„Nem akarok túlságosan nagy elvárásokat támasztani magam elé, de a dobogón szeretnék végezni ezen a Japán GP-n. Persze tudatában vagyok annak, hogy nem lesz könnyű az elején. Az elsődleges célom az, hogy megértsem az autót, kitapasztaljam, hogy miben különbözik a viselkedése a Racing Bullshoz képest. Ha természetesen fog jönni, hogy élvezem a vezetést, ahogyan ismerkedem a kocsival az első szabadedzésen, akkor az eredmények is érkeznek majd. És ha ez dobogós helyezéshez vezetne, az elképesztő lenne."
„Amikor felhívtak, azt gondoltam, hogy »Hűha! Ez érdekes lesz«. Mindennél jobban izgatott vagyok az előttem álló kihívás miatt. Az életben kevés olyan pillanat van, amikor ehhez hasonló extrém nyomással szembesülsz, és ekkora lehetőséget kapsz, szóval el tudom képzelni, hogy hihetetlenül izgalmas futam vár rám. Eleinte túl elfoglalt voltam ahhoz, hogy egyáltalán időt szakítsak arra, hogy igazán értékeljem ezt az izgatottságot. Azonnal be kellett ugranom a szimulátorba, megcsináltuk az üléspróbát, és rengeteg egyéb előkészületen mentünk keresztül."
Cunoda álmában sem gondolta volna, hogy az ötödik évében végre lehetőséghez jut, de az általános izgatottság mellett higgadtan készül a nagy kalandra. „Természetesen csodálatos lehetőség a Red Bull-os előléptetés, de legelőször a mérnökeimmel, valamint azokkal az emberekkel szerettem volna beszélni, akik végig mellettem álltak. Minden érzelem ellenére valójában egészen nyugodt vagyok. Abból kifolyólag, hogy az idén tartalék versenyző vagyok, már korábban is részt vettem üléspróbán, és emlékszem, akkor azt gondoltam, hogy »Egyáltalán miért csinálom ezt? Úgysem fogok versenyezni.«"
A japán pilóta elismerte, azért állította a tavalyi abu-dzabi tesztet követően azt, hogy a kocsi illik a vezetési stílusához, mert ezzel jobb helyzetbe szerette volna hozni magát a Sergio Pérez üléséért vívott harcban, de most a szimulátorban eltöltött idő után sem riadt meg. „Nagyjából két napot töltöttem el a szimulátorban. A tapasztaltakból kiindulva nem találtam túl nagy kihívásnak az autó vezetését. Határozottan az volt a benyomásom, hogy a gép eleje nagyon jól reagál, mint ahogyan azt az emberek gyakran mondják. De ha azt kérdezik, hogy nehéz volt-e kezelni, akkor nem mondanám, hogy különösen furcsa érzetet adott volna, legalábbis a szimulátorban. Nagy valószínűség szerint máshogy fogom majd beállítani a kocsit, mint Max, szeretném a magam módján alakítani, jól megérteni, és fokozatosan felgyorsulni a nyitó edzéstől fogva."
39. JAPÁN NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 4., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 4.30–5.30 |
2. szabadedzés | 8.00–9.00 |
ÁPRILIS 5., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 4.30–5.30 |
Időmérő | 8.00–9.00 |
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP | |
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja | 7.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |