Ezentúl a bokszutcából rajtoló versenyzőknek is teljesíteniük kell valamennyi felvezető kört, illetőleg a versenyigazgatónak lehetősége van rá, hogy kiszedje a futamból az olyan sérült autókat, amelyek potenciálisan veszélyt jelentenek. A fenti két módosítással a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) két kiskaput kívánt bezárni a sportszabályzatban még a soron következő Formula–1-es idény kezdete előtt.
Előbbi a bokszutcából rajtoló versenyzőkre vonatkozó módosításra azért volt szükség, mert adott esetben a bokszutcából indulók előnyre tehettek szert. A megszakított rajtoknál és az extra formációs kör esetében megspórolhattak üzemanyagot, míg vizes, vagy változékony időjárási körülmények között akár egy teljes bokszutcai kiállásnyi időt is nyerhettek a többi vetélytárssal szemben.
Ugyanis ha nem teljesítették biztonsági autó mögötti extra felvezető köröket, akkor várhattak a pályaviszonyok javulására is, és a tényleges rajtra köztes esőgumira válthattak, miközben a mezőny többi tagjának ki kellett volna állnia a bokszutcába, hogy lecserélje az extrém esőgumit.
A másik szabályváltoztatás a meghibásodott, valamint a sérült versenyautókra vonatkozik, a versenyigazgatónak mostantól lehetősége van rá, hogy közvetlenül utasítson egy pilótát arra, hogy a biztonságos körülmények között a lehető leghamarabb elhagyja a pályát.
Erre abban az esetben lehet szükség, ha valamelyik kocsi olyan mértékben sérült, hogy az magára a pilótára vagy közvetlenül másokra veszélyt jelenthet, illetve akkor, ha olyan hiba következik be, ami miatt a versenyző nem tud úgy visszatérni a bokszba, hogy azzal ne akadályozza indokolatlanul a többi vetélytársát vagy magát a versenyt. Ezzel a lépéssel az FIA a fekete-narancs zászlójelzés alkalmazását gyorsítja fel.
Utóbbi módosítás kapcsán érdemes kiemelni a tavalyi Kanadai Nagydíjon történt esetet, amikor Sergio Pérez jelentősen sérült autóval igyekezett visszaevickélni a bokszutcába, miközben rengeteg törmeléket hagyott maga után a pályán. A versenyzőt az incidens nyomán három rajthelyes büntetéssel sújtották, míg a csapatát, a Red Bullt 25 ezer eurós pénzbírság befizetésére kötelezték.
Ezen szabályváltoztatások mellett korábban az is biztossá vált, hogy az idei Monacói GP-től kezdődően kötelezővé válik a két bokszkiállás száraz és vizes körülmények között is annak érdekében, hogy ezzel izgalmasabbá tegye a hercegségbeli versenyt.