Újra pályán Hamilton és a Ferrari – a Pirelli Spanyolországban teszteli a 2026-os gumikat

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.02.04. 11:22
Hamilton a 2024-es autóval is megismerkedhet (Fotó: AFP)
A Pirelli 2026-os gumitesztjével folytatódik a Ferrari és Lewis Hamilton téli felkészülése, a vörösök átalakított 2024-es autóval gurulnak pályára Spanyolországban, ahol a McLarennel osztoznak a Circuit de Catalunyán.

A Formula–1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli már javában készül a nagy szabályváltoztatásokat hozó 2026-os évre, először múlt héten tesztelte a jövőre használatos köztes, valamint extrém esőgumikat a McLaren segítségével a franciaországi Paul Ricard-versenypályán, míg most a spanyolországi Circuit de Catalunyán gyűjti az adatokat a wokingiakkal, akikhez ezúttal csatlakozott a Ferrari versenyzőpárosa is. 

Míg az előző idényben a konstruktőri címet elhódító alakulat a 2023-as versenygépét alakította át az eseményre, a maranellói istálló a 2024-es konstrukciót módosította, így a csapattal az első közös idényére készülő Lewis Hamilton a tavalyi modellel is megismerkedhet a hivatalos 2025-ös tesztidény előtt. 

Noha a tavalyi évben összesen öt nagydíjon győzelmet szerző SF24-es első és hátsó felfüggesztésén is változtatni kellett a jövőre bemutatkozó keskenyebb és kisebb gumik miatt, ráadásul az aerodinamikai módosítások nyomán hozzávetőlegesen 20 százalékkal csökkent leszorítóereje, hogy szimulálja a jövőre várt szintet, a mostani alkalom így is kivételes lehetőséget jelent az alakulat, és különösen a hétszeres világbajnok számára, hiszen más körülmények között nem lehetne pályára vinni a 2024-es autót. 

Hamilton korábban a 2023-as versenygéppel gyűjtötte a kilométereket, a brit először Fioranóban járatta be az SF23-ast, míg az előző héten a katalán aszfaltcsíkon rótta a köröket az új csapattársával, Charles Leclerc-rel felosztva a napokat. A háromnapos régi autós teszt ugyanakkor nem a tervek szerint alakult, a brit a második nap délelőttjén elvesztette az irányítást az autó felett, és a falba szállt a 12-13-as kanyarnál, és utána a monacói már nem tudott visszatérni a pályára délután, hiszen a sérülés olyan mértékű volt, hogy a csapat nem készült el időben a szereléssel. 

A Scuderia akkor specialistákat is hívott a helyszínre, hogy megbizonyosodjon róla, nem keletkezett nagyobb kár a kocsin, és így másnap Dino Beganovic és Antonio Giovinazzi nyugodtan folytathassa az istálló tesztprogramját. Hamilton tehát egy autótörést követően ülhet újra volán mögé, és gyűjthet értékes tapasztalatokat az idény előtt, miközben Leclerc-rel és a McLaren párosával, Lando Norrisszal, valamint Oscar Piastrival egyetemben arról is kaphat képet, milyen abroncsokra számíthat 2026-ban.

Fontos megjegyezni, hogy a mostani, kétnapos teszten megszerzett adatok valamennyi résztvevő számára elérhetők lesznek, és a versenyzők nem tudják, épp milyen keverékkel vannak kint a pályán, s a programot végig a Pirelli határozza meg. 

Ami a folytatást illeti, a csapatok, így köztük a Ferrari február 18-án leplezi le a 2025-ös autófestését a londoni évnyitó eseményen. A maranellóiak másnap aztán hivatalos bemutatót is tartanak, melynek keretein belül azonnal pályára is viszik az új gépet Fioranóban. Az alakulat közlése szerint az SF25-ös nemcsak belsejében, hanem külsejében is el fog térni az elődjétől: a korábban bemutatott versenyruha, az új csapatruházat, valamint több közösségi felületen megosztott poszt arról árulkodik, hogy sötétebb árnyalatba öltözik az új autó. 

 

CSAPATAUTÓBEMUTATÓ IDŐPONTJA 

2025-ös hivatalos évnyitó esemény

 (összes csapat)

február 18. 
McLaren  
Ferrarifebruár 19. 
Red Bullfebruár 25. (filmforgatási nap) 
Mercedesfebruár 24. 
Aston Martin  
Alpine  
Haasfebruár 16. (filmforgatási nap) 
Visa Cash App Racing Bullsfebruár 17. (filmforgatási nap) 
Williamsfebruár 14. 
Stake F1 Team Kick Sauber  

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik