A Formula–1 maradt Abu-Dzabiban a múlt hétvégi idényzáró nagydíjat követően, hiszen kedden rendezték meg a lassan hagyományosnak nevezhető év végi tesztet. A mezőny két részre oszlott: a csapatok az egyik autóban tapasztalt versenyzővel teljesítették a Pirelli gumitesztjét, míg a másikban újonc, vagyis a szabályok értelmében a királykategóriában maximum két futamon rajthoz álló versenyzőnek adtak lehetőséget.
A jövőre a Haas színeiben induló Oliver Bearman ennek megfelelően nem tudott részt venni a gyakorláson, mivel a Szaúd-Arábiában, Azerbajdzsánban és Brazíliában is versenyzett, előbbi helyszínen a vakbélműtéten áteső Carlos Sainz Jr., míg utóbbi kettőn az először az egyfutamos eltiltását letöltő, majd betegeskedő Kevin Magnussen ülését foglalhatta el.
A három eseményen összesen hét pontot gyűjtő brit helyén Rjo Hirakava kapott lehetőséget, míg a másik Haast az Abu-dzabi Grand Prix-t kihagyni kényszerülő, és így az Alpine-tól valódi búcsúfutam nélkül távozó Esteban Ocon vezethette, aki tehát megtehette az első köreit a jövő évi csapatával.
A francia mellett Sainz és Nico Hülkenberg mutatkozhatott be új színekben, míg Andrea Kimi Antonelli debütált. A Ferraritól végül bajnoki cím nélkül távozó spanyol a hétfői filmes napot követően éles körülmények között is kipróbálhatta a Williamst, amelynek autóján már az új szponzor, a Santander is megjelent, míg a Haastól elszerződő német Sauber volánja mögött gyűjthette az adatokat.
Az olasz bemutatkozása eközben sokáig kérdéses volt: a pilóta a múlt hétvégi Formula–2-es versenyeket betegség miatt kénytelen volt kihagyni, és nem volt biztos, hogy autóba tud ülni kedden. Bár a Mercedes az eredeti tervek szerint teljes napot adott volna a fiataljának, végül változtatnia kellett a programon, és délelőtt mozgósítania kellett a tartalékpilótát, Frederik Vestit.
A dán versenyző az első négy órát teljesítette az „ezüstnyilakkal”, és összesen 55 kört futott, mielőtt átadta Antonellinek a volánt. Ugyan az olasz így a nem hivatalos ebédszünet után pályára tudott gurulni Abu-Dzabiban, az már biztos, hogy a Super Formula szuzukai tesztjén nem fog részt venni. Erről a szervezők napközben tettek hivatalos bejelentést, így az olasz Bearmannel ellentétben nem gyakorolhat a jövőre a harmadik F1-es futamnak otthont adó helyszínen.
A Mercedes mellett két további alakulat osztotta meg a napot az egyik autójában: a hétvégén 26 év után konstruktőri címet ünneplő McLarennél mindkét állandó versenyző, így Lando Norris és Oscar Piastri is lehetőséghez jutott, míg a Ferrarinál két fiatal, Antonio Fuoco és Arthur Leclerc is tesztelhetett. A nap folyamán így újra két Leclerc képviselhette a Scuderiát, hiszen az egyéni vb-összetettben harmadikként végző Charles Leclerc terelgette a másik kocsit.
Meghatározó napon van túl Cunoda Juki: a japán versenyző először vezethette a Red Bull aktuális autóját, míg a másik RB 20-assal Isack Hadjar róhatta a köröket. Az összetettben a harmadik helyen végző csapatnál így feltehetőleg az a versenyzőpáros gyűjtötte az adatokat, amelyik jövőre a Racing Bulls névre váltó Rb-nél fog szerephez jutni. A legfrissebb hírek szerint ugyanis a feanzaiakkal tesztelő Liam Lawson lesz Max Verstappen csapattársa, ha a 2024-ben alulteljesítő Sergio Péreznek valóban felbontják a szerződését. Az új-zélandi versenyző mellett Ivasza Ajumu vezette a csapatbajnokságot végül a nyolcadik pozícióban záró alakulat másik versenygépét.
Fontos napon van túl a Sauber is, hiszen Hülkenberg mellett a Formula–2-ben bajnoki címet szerző Gabriel Bortoleto gyakorolhatott, a 2026-tól az Audi gyári csapatává előrelépő istálló így a jövő évi pilótapárosával vehetett részt a teszten. Az Aston Martinnál Felipe Drugovich és Jak Crawford, míg az Alpine-nál a múlt hétvégén az első F1-es nagydíját már teljesítő Jack Doohan, illetve Paul Aron jutott tesztlehetőséghez.
Ami az időeredményeket illeti, a nap első felében Sainz volt a leggyorsabb a Williamsszel, ám végül másodikként zárta az eseményt, miután Leclerc a lemenő nap fényében 1:23.510-es kört jegyzett, amivel az élen zárt. A monacói 134 kört futott összesen, ugyanannyit, mint a harmadikként záró George Russell, és tizenkettővel kevesebbet, mint a második legszorgalmasabbnak számító Sainz – a legnagyobb távot Lawson tette meg, az új-zélandi 159 kört könyvelhetett el az RB-vel.
A negyedik leggyorsabbnak Hülkenberg bizonyult a Haasszal, majd Antonelli, Ivasza, Pato O'Ward (McLaren), Doohan, Aron, valamint Ocon zárta az első tízes sorát. A Red Bullnál Hadjar a tizenötödik, míg Cunoda a tizenhetedik lett, kettejüket Norris választotta el egymástól. Bortoleto eközben a tizennyolcadik pozícióban mutatkozott be a Sauberrel.
Az állandó versenyzők közül tehát többen is távol maradtak a teszttől: a négyszeres világbajnok, Max Verstappen, illetőleg a kétszeres vb-első Fernando Alonso számára már elkezdődött a pihenés, míg a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton Kuala Lumpurban tette tiszteletét, hogy búcsút intsen a Mercedestől, mielőtt Stuttgartba, majd Brixworth-ba és Brackleybe venné az irányt.
A mezőny legközelebb február 26-án gurul pályára Bahreinben, ahol kezdetét veszi az idény előtti háromnapos teszt, míg a 2025-ös bajnokság március 16-án rajtol Ausztráliában.
F1, ÉVZÁRÓ ABU-DZABI TESZT, VÉGEREDMÉNY | ||||
Versenyző | Csapat | Köridő | Megtett körök száma | |
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:23.510 | 134 |
2. | Carlos Sainz Jr. | Williams | 1:23.635 | 146 |
3. | George Russell | Mercedes | 1:23.789 | 134 |
4. | Nico Hülkenberg | Sauber | 1:23.859 | 113 |
5. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 1:23.873 | 62 |
6. | Ivasza Ajumu | RB | 1:24.100 | 110 |
7. | Pato O'Ward | McLaren | 1:24.222 | 116 |
8. | Jack Doohan | Alpine | 1:24.268 | 137 |
9. | Paul Aron | Alpine | 1:24.275 | 121 |
10. | Esteban Ocon | Haas | 1:24.305 | 119 |
11. | Luke Browning | Williams | 1:24.375 | 105 |
12. | Hirakava Rjo | Haas | 1:24.435 | 133 |
13. | Liam Lawson | RB | 1:24.440 | 159 |
14. | Arthur Leclerc | Ferrari | 1:24.576 | 68 |
15. | Isack Hadjar | Red Bull | 1:24.632 | 125 |
16. | Lando Norris | McLaren | 1:24.678 | 84 |
17. | Cunoda Juki | Red Bull | 1:24.689 | 127 |
18. | Gabriel Bortoleto | Sauber | 1:24.738 | 130 |
19. | Oscar Piastri | McLaren | 1:24.838 | 72 |
20. | Jak Crawford | Aston Martin | 1:24.997 | 109 |
21. | Felipe Drugovich | Aston Martin | 1:25.010 | 146 |
22. | Frederik Vesti | Mercedes | 1:25.159 | 55 |
23. | Antonio Fuoco | Ferrari | 1:25.238 | 73 |