Az utolsó versenyéhez érkezett a 2024-es bajnokság, a mezőny Loszaíl után a Yas Marina Circuit felé vette az irányt, ahol az első szabadedzéssel vette kezdetét a 16. Abu-dzabi Nagydíj programja. A McLaren és a Ferrari továbbra is harcban áll a konstruktőri bajnoki címért, így a nyitány legnagyobb kérdése az volt, milyen formában kezd a két csapat.
Az első hatvanperces gyakorláson több új arc is feltűnt: Jack Doohan az Alpine-tól idő előtt elküldött Esteban Ocon helyett vezet az idényzárón, míg több csapat a kötelezettségeit teljesítve fiatal pilótának adott lehetőséget. Így mutatkozhatott be Hirakava Rjo a McLaren, Luke Browning a Williams, míg Arthur Leclerc a Ferrari színeiben. A japán Oscar Piastrit, a brit Alexander Albont, míg a monacói Carlos Sainz Jr.-t küldte a bokszfalra, így a Scuderiát két Leclerc képviselte a nyitányon.
Arthur és Charles Leclerc ezzel történelmet írt, hiszen korábban egyetlen testvérpár sem vett részt F1-es eseményen csapattársakként. Rajtuk kívül három további fiatal is szerephez jutott az abu-dzabi pénteken: Isack Hadjar a Red Bullban, Ivasza Ajumu az RB-ben, míg Felipe Drugovich az Aston Martinban gyűjtötte a kilométereket, aminek értelmében Max Verstappen, Cunoda Juki, valamint Lance Stroll nem vett részt az első tréningen.
Az első próbálkozások után George Russell vezette az időlistát, a britet a feltételezhetően utolsó versenyhétvégéjét teljesítő Sergio Pérez, az F1-től búcsúzó Valtteri Bottas és Kevin Magnussen, illetve az esetlegesen felszabaduló Red Bull-ülésre áhítozó Liam Lawson követte az első ötösben, miközben Hadjar megforgással hívta fel magára a figyelmet.
Míg a Verstappent helyettesítő fiatalnak az okozott gondot, hogy a lába időnként hozzáér a kormányhoz, a bajnoki címért küzdő Ferrarinál C. Leclerc motorprobléma miatt vesztegelt a garázsban.
Félidőben továbbra is Russell állt az élen, miközben három versenyző, Hirakava, Ivasza és C. Leclerc még mindig adós volt a mért körrel. A Ferrari számára ugyanakkor jó hírt jelentett, hogy az idősebbik Leclerc hamarosan meg tudta kezdeni a munkát, így csak nagyjából fél órát vesztett az egyéni második helyért küzdő monacói.
A lágy gumis köröket követően Norris vette át a vezetést, és noha sokáig tartotta az első helyet, az utolsó tíz percben C. Leclerc ugrott az élre. A ferraris 221 ezreddel előzte meg a McLaren britjét, majd Hamilton vezérletével a Mercedes kettőse, az Alpine volánja mögött jól teljesítő Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Franco Colapinto, a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót 33 ezreddel megelőző Drugovich, valamint Pérez tette teljessé a top 10-et.
A lehetőséghez jutó fiatalok közül tehát az első tízben végző Drugovich szerepelt a legjobban, Hirakava a 14., Hadjar a 15., Ivasza a 16. lett, míg a sort A. Leclerc, Doohan és Browning zárta.
Az első gyakorlás ideje alatt az is biztossá vált, hogy a Williams kettőse, Alexander Albon és Franco Colapinto 5 rajthelyes büntetésben fog részesülni a futamra, miután új váltót kaptak, amivel átlépték az adott évben megengedett mennyiséget. Nem sokkal a leintés után aztán újabb hátrasorolásról érkezett hír: Leclerc tíz rajthelyes büntetést kap, miután új energiatárolót kellett építeni a Ferrarijába, amivel ugyancsak átlépte a felhasználható mennyiséget.
Folytatás 14 órakor a második szabadedzéssel.
16. ABU-DZABI NAGYDÍJ | |
DECEMBER 6., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 10.30–11.30 |
2. szabadedzés | 14.00–15.00 |
DECEMBER 7., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 11.30–12.30 |
Időmérő | 15.00–16.00 |
DECEMBER 8., VASÁRNAP | |
A verseny (58 kör, 306.183 km) rajtja | 14.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENY | |
Ausztrál Nagydíj, Melbourne | 2025. március 16. |