VACSORA A „CICAHARC” ÁRNYÉKÁBAN. Lassan hagyománnyá válik, hogy az aktuális mezőny tagjai közös vacsorával búcsúznak az idénytől a szezonzáró helyszínén. Csakhogy Abu-Dzabiban folytatódott a szóbeli párharc Max Verstappen és George Russell között, akik emiatt nem szívesen ültek egymás mellé a vacsoraasztalnál. A hírek szerint egészen pontosan utóbbi kerülte Verstappen társaságát, amit Lando Norris is kiemelt, amikor a vacsoráról posztolt.
APAKÉNT NEHEZEBB LESZ? Úgy tartja a mondás, hogy az autóversenyzők minden gyerekük születése után egy másodpercet lassulnak. Verstappenről éppen a szezonzáró hétvége kezdete előtt derült ki, hogy apai örömök elé néz, ami az alábbi feltevés és egyik Red Bull-os elődjének példája alapján nem jó ómen. Sebastian Vettel is négyszeres világbajnokként vált először édesapává, ezt követően pedig nem ünnepelhetett újabb vb-címet. Persze ehhez a Ferrarihoz igazolása, illetve a Mercedes-dominancia kezdete is hozzájárult...
A LECLERC CSALÁD TÖRTÉNELMET ÍRT. Először fordult elő F1-es versenyhétvégén, hogy testvérpár vezethette egy istálló két autóját valamelyik eseményen. Charles Leclerc mellett öccse, Arthur próbálhatta ki a Ferrarit az első szabadedzésen, ami vélhetően életre szóló élményt jelentett mindkét testvérnek. Az idősebbik fivér még integetett is beugró testvérének, amikor elhaladt mellette a pályán.
HAMILTON BÚCSÚJA KISSÉ DÖCÖGŐSRE SIKERÜLT. Utolsó hétvégéjén vett részt Lewis Hamilton a Mercedes színeiben, és ez egyfajta érzelmi hullámvasútként alakult számára. A tény, hogy 12 idény után elhagyja a csapatot, amellyel 84 győzelmet és hat világbajnoki címet szerzett, önmagában nehéz lehetett, ráadásul utolsó versenyének csak a 16. helyről vághatott neki. Ez főként amiatt történt, mert az időmérőn elé gurult egy bója, amellyel kevésbé volt ideális befejezni az utolsó gyors körét.
Hamilton egyértelműen beírta magát és a Mercedest az F1 történelemkönyvébe, így vélhetően még nehezebb volt neki a búcsú. Az idényzáró leintését követően néhány „fánkot” azonban még megejthetett, amellyel utolsó métereit teljesítette a W15-ös volánja mögött. Toto Wolff vélhetően nem csak amiatt nem bánta a tönkretett gumikat, mert már amúgy is véget is ért a szezon.
RÉGÓTA VÁRT TRÓFEA A SZÁLLÍTMÁNYBAN. Legutóbb 1998-ban, vagyis 26 évvel ezelőtt bizonyult a legjobbnak a McLaren a csapatok között, Lando Norrisnak és Oscar Piastrinak köszönhetően azonban a patinás istálló idén megszerezte kilencedik konstruktőri vb-címét. A „papajacsapatnál” tehát volt mit ünnepelni az idényzárón, a Mikulás – vagy az alábbi kép alapján a gyümölcsszállítmány – ezúttal bajnoki trófeát hozott.
EGY FELEDHETETLEN ÉV ZÁRÁSA. Minden idény emlékezetes marad valamiért, idén azonban bőven kijárt izgalmakból az egész év során. A Red Bull-dominancia nem tartott sokáig, és bár Max Verstappen már két futammal a szezon vége előtt bebiztosította újabb vb-címét, ezért a diadalért alaposan meg kellett küzdenie. A kiegyenlített erőviszonyokat jól mutatja, hogy 2024-ben négy csapat hét versenyzője aratott győzelmet, és az a csapat, amelyik a világbajnok versenyzőt adta, csak a harmadik helyen végzett a konstruktőri tabellán.
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:26:33.291 |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 5.832 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 31.928 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 36.483 mp h. |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 37.538 mp h. |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 49.847 mp h. |
7. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:12.560 p h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:15.554 p h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:22.373 p h. |
10. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:23.821 p h. |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1 kör h. |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 1 kör h. |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Liam Lawson | új-zélandi | RB-Honda RBPT | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 30 | |
Franco Colapinto | argentin | Williams-Mercedes | 26 | |
Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 9 | 13 | 23 | 3 | 437 |
2. | Lando Norris | 4 | 12 | 22 | 6 | 374 |
3. | Charles Leclerc | 3 | 12 | 22 | 1 | 356 |
4. | Oscar Piastri | 2 | 8 | 23 | - | 292 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 2 | 9 | 20 | 1 | 290 |
6. | George Russell | 2 | 4 | 22 | 2 | 245 |
7. | Lewis Hamilton | 2 | 4 | 21 | 2 | 223 |
8. | Sergio Pérez | - | 3 | 16 | 3 | 152 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 14 | 1 | 70 |
10. | Pierre Gasly | - | 1 | 11 | - | 42 |
11. | Nico Hülkenberg | - | - | 10 | - | 41 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 9 | - | 30 |
13. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 24 |
14. | Esteban Ocon | - | 1 | 5 | 1 | 23 |
15. | Kevin Magnussen | - | - | 6 | - | 16 |
16. | Alexander Albon | - | - | 4 | - | 12 |
17. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 12 |
18. | Oliver Bearman | - | - | 2 | - | 7 |
19. | Franco Colapinto | - | - | 2 | - | 5 |
20. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 4 |
21. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 4 |
1. | McLaren-Mercedes | 666 |
2. | Ferrari | 652 |
3. | Red Bull-Honda RBPT | 589 |
4. | Mercedes | 468 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 94 |
6. | Alpine-Renault | 65 |
7. | Haas-Ferrari | 58 |
8. | RB-Honda RBPT | 46 |
9. | Williams-Mercedes | 17 |
10. | Sauber-Ferrari | 4 |
16. ABU-DZABI NAGYDÍJ | |
DECEMBER 6., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Leclerc 1:24.321 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:23.517 |
DECEMBER 7., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:23.433 |
Időmérő | 1. Norris 1:22.595 |
DECEMBER 8., VASÁRNAP | |
Verseny | 1. Norris, 2. Sainz, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENY | |
Ausztrál Nagydíj, Melbourne | 2025. március 16. |