A Ferrari két héttel ezelőtt véget vetett a Red Bull és Max Verstappen menetelésének, s azzal a reménnyel érkezett meg Szuzukába, hogy ezúttal is harcba szállhat a győzelemért. Bizakodva tekintett előre a helyszínen tavaly kettős dobogót szerző McLaren is, míg egyes csapatok az idei első fejlesztésüket vetették be az idény negyedik állomásán.
A közép-európai idő szerint péntek hajnalban kezdődő első szabadedzésen újra húsz autó hajtott pályára, hiszen az Ausztrál Nagydíjon a szombatot és a vasárnapot kihagyni kényszerülő Logan Sargeant visszatérhetett a volán mögé. Az amerikai pilóta a csapattársa, Alexander Albon megjavított vázával vághatott neki a hétvégének, és csapata egyáltalán nem lehetett nyugodt, hiszen Japánba is pótelem nélkül utazott el.
Daniel Ricciardo eközben a bokszfalról figyelhette az eseményeket, miután az RB a fiatal japán pilótának, Ivasza Ajumunak adott lehetőséget Cunoda Juki mellett a felhős időben lejátszódó nyitó tréningen.
Az első próbálkozásokat követően meglehetősen szorosan állt az élmezőny, hiszen a vezető Lando Norris és a másodikként érkező Fernando Alonso azonos idővel rendelkezett, miközben a harmadik Sergio Pérez lemaradása 32, míg a negyedik George Russellé 44 ezredmásodperc volt. Az ötödik és a hatodik pozícióban Charles Leclerc vezérletével a Ferrari kettőse foglalt helyet, míg a címvédő Verstappen hetedikként kezdett.
Félidőben már az elsők között lágy gumira váltó Lewis Hamilton nevével kezdődött az időlista, a hétszeres világbajnok több mint 9 tizeddel előzte meg a még kemény keveréken előrelépő Verstappent, miközben előkerült az első piros zászló is. Sargeant elcsípte a füvet a hetes kanyarnál, elvesztette a kontrollt az autója felett, majd a falba állt a Williamsszel, aminek az eleje és a hátulja is sérült. A közel tízperces megszakítást követően újra benépesült az 5807 méter hosszú pálya, és egyre többen tették fel a Pirelli piros jelzésű gumijait.
A vezetést rövidesen a fejlesztéseket hozó Red Bull vette át, Verstappen 181 ezreddel előzte meg márkatársát, Pérezt, harmadikként Sainz következett további 32 ezredes hátránnyal, majd Russell és Hamilton zárta az első ötös sorát. Leclerc a hatodik, míg az újítások nélküli Aston Martinnal adatokat gyűjtő Alonso a hetedik pozícióban állt.
A folytatásban a második edzésre jósolt eső miatt inkább a hosszú etapokra terelődött a hangsúly, aminek eredményeként már nem változott az élen a helyzet: Verstappen vezérletével a „vörös bikák" zártak az élen, harmadikként Sainz érkezett, majd a Mercedes kettőse, Leclerc, Alonso, Oscar Piastri, a hazai pályán versenyző Cunoda, valamint Lando Norris tette teljessé az első tízest.
A továbbfejlesztett Aston Martinnal futó Lance Stroll a tizenötödik, míg a lehetőséget kapó Ivasza a tizenhatodik pozícióban végzett. A tréninget követően kérdéses volt, hogy pontosan mi sérült a Williamsben, hiszen ha ezúttal is megrongálódott a váz, az akár végzetes is lehet a csapat és az amerikai pilóta számára a hétvége további részét illetően.
Folytatás reggel 8 órakor a második szabadedzéssel.
38. JAPÁN NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 5., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Verstappen 1:30.056 |
2. szabadedzés | 8.00–9.00 |
ÁPRILIS 6., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 4.30–5.30 |
Időmérő | 8.00–9.00 |
ÁPRILIS 7., VASÁRNAP | |
A verseny (53. kör, 307.471 km) rajtja | 7.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | Április 21., 9.00 |
Miami Nagydíj, Miami | Május 5., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | Május 19., 15.00 |