Noha sokáig úgy tűnt, a Ferrari az idén először legyőzheti egy körön a Red Bullt, Max Verstappen az időmérő harmadik szakaszában magasabb fokozatra kapcsolt, majd elsőként és egyedüliként ment be 1:15 alá. A holland körrekorddal szerezte meg az idei harmadik, míg pályafutása harmincötödik pole pozícióját, aminek értelmében ő várhatja az élről a piros lámpák kialvását Bahrein és Dzsidda után Melbourne-ben is.
„Kissé váratlanul ért, hogy megszereztem a rajtelsőséget, de nagyon elégedett vagyok a Q3-mal. Mindkét köröm jónak érződött abban a szakaszban, és élveztem a vezetést. Eddig nem ez volt a legsimább hétvégénk, de így is sikerült idejutnunk, szóval boldog vagyok."
Az elmúlt tíz Ausztrál Nagydíjon mindössze háromszor nyert a pole pozícióból induló. Bár a Red Bull egyértelműen a fő esélyesnek számít, Verstappen érzi, hogy a Ferrari ezúttal közel kerülhet hozzájuk. „A Ferrari gyorsnak tűnt a hosszú etapok során, szóval az mindenképpen kérdőjelet jelent, de pont ez teszi izgalmassá."
A címvédő Ausztráliában a második, míg sorozatban a tizedik sikerét célozhatja meg vasárnap, s ha újra diadalmaskodna, beállítja a leghosszabb győzelmi széria rekordját.
Carlos Sainz Jr. remek formában tért vissza a vakbélműtétje után, a spanyol az időmérő első és második szakaszában is a leggyorsabbnak bizonyult, s végül 270 ezreddel maradt el a pole-t szerző Red Bulltól. „Nehéz hetek állnak mögöttem, sok napot töltöttem az ágyamban várva a pillanatra, hogy megtudjam, itt lehetek-e. Az, hogy így összeraktuk az eddigi hétvégét, majd sikerült az első sorba kvalifikálnom magam, miután sokáig vezettem az időmérőn, hihetetlen, főleg azután, hogy ilyen nehéz volt."
„De nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek, és nagyon örülök, hogy sikerült harcba szállnunk a Red Bull-lal. Az elején kissé rozsdás voltam még, de utána felvettem a sebességet, sikerült megtalálnom a tempót, és most jó érzés vezetni az autót. Nem fogok hazudni, nem érzem magam a legkényelmesebben vezetés közben, de meg tudom csinálni. Amíg nincs fájdalmam a diszkomfort érzés mellett, a határon tudok autózni."
Sergio Pérez kisebb hibát vétett a gyors körén, és a végén kénytelen volt megelégedni a harmadik rajthellyel. Az élen záró márkatársától 359 ezreddel elmaradó mexikói úgy érzi, a megingás nélkül előrébb is végezhetett volna, de pozitívan készül a versenyre. „Több is lehetett volna ebben. Az első szektorom nem sikerült a legjobban, különösen az egyes kanyarom rontottam el. Az utolsó körömön nem vettem be jól a kombinációt, ami önmagában is egy-másfél tized veszteséget jelentett. Látva a hétvége eseményeit ugyanakkor elégedett vagyok."
„Úgy gondolom, a versenyen jó csata vár ránk a Ferrarival, és a többiekkel is, hiszen nagy lesz a gumikopás, és így a rajtpozíciók nem jelentenek túl sokat. Kicsit változtattunk a stratégiánkon, meglátjuk, ki kezeli majd a legjobban az abroncsokat."
Charles Leclerc a második és a harmadik szabadedzésen is a leggyorsabbnak bizonyult, és úgy tűnt, akár a rajtelsőségért is harcba szállhat, ám végül csak az ötödik helyet tudta megszerezni. „Egyszerűen nem jött az érzés ma. Már a harmadik tréningen is éreztem, hogy valami nincs rendben, de akkor azzal nyugtattam magam, hogy az időmérőn majd újra magabiztos leszek. Ez az esetek nagy részében működik is, de ezúttal nem így történt. Az autó eleje nem volt olyan erős, mint szerettem volna, így az utolsó próbálkozás előtt agresszív irányba mentünk, de nyilvánvalóan átestünk a ló másik oldalára. Kár érte, hogy így alakult, de ez van."
A monacói tudja, hogy nem hozta ki a Scuderiában rejlő potenciált, de úgy érzi, a pole pozíció megszerzésére úgy sem lett volna valós esélyük „A rajtelsőség nem volt elérhető. Már a harmadik gyakorláson is láttuk, hogy a Red Bullnak sokkal nagyobb a sebessége a hetes és a kilences kanyar között, mint azt előzetesen gondoltuk volna. Szóval nagyon nehéz lett volna megszerezni a pole-t. Objektíven nézve nem hoztam ki a maximumot a gépből, ez nyilvánvaló. Nem végeztem jó munkát már a harmadik tréningen sem, és kissé elvesztettem a helyes irányt a beállítások terén is, de még akkor is sikerült összetennem egy jó kört."
„Azt gondoltam, az időmérőre visszajön az érzés a kocsiban, de ennek az ellenkezője történt, még inkább elvesztettem. Most a legjobb, amit tehetünk az, ha a versenyre összpontosítunk, bízva abban, hogy hosszú távon visszanyerjük a tempónkat. Négy DRS-zóna van, szóval úgy gondolom, bármi lehetséges. Meglátjuk. Jó a tempónk, szóval a dobogót megcélozzuk. A győzelem viszont még úgy is nehezen elérhetőnek tűnik, hogy Carlos a második pozícióból indul, mivel a Red Bull versenytempója még mindig jobb, mint a miénk. De megpróbálunk nyomást helyezni rájuk."
Lewis Hamilton az időmérő előtt még egy tizeden belül követte az élen záró Leclerc-t, ám a kvalifikáción már a második szakaszban búcsúzni kényszerült. A Melbourne-ben pole pozíciós rekordot tartó hétszeres világbajnok a tizenegyedik rajtkockából vághat neki a vasárnapi futamnak. „A harmadik tréningen még nagyszerűen éreztem magam. Kissé furcsa is volt, hiszen versenyben voltunk azokkal a srácokkal, és nem igazán értettük, miért Azonban ahogyan az időmérőhöz érkeztünk, megint kijött az autó következetlensége, ami eléggé összezavarja az embert. George (Russell) jó munkát végzett ma. Ami engem illet, ez van, vasárnap igyekszem jobb munkát végezni."
A brit szerint a szél is közrejátszhatott abban, hogy ilyen látványosan visszaestek. „Úgy érzem, késhegyen táncolunk az autóval. Ahogyan felerősödik a szél, a kocsi sokkal instabilabb lesz. Ez történt a második gyakorláson, és most is. A harmadik edzés még nyugodtabb, szélcsendesebb volt, aztán felélénkült a szél, és a gép instabillá vált. A többiek gyorsultak is az időmérőre, nem igazán, értem, miért. Mindenesetre a kvalifikáción nem volt ugyanolyan annak ellenére sem, hogy kevesebb üzemanyaggal mentünk. A harmadik edzés jobbnak érződött. Ez most senki számára sem jó érzés a csapatban, de dolgozunk tovább."
Hamilton elismerte, csapattársa, egyelőre jobb munkát végez nála. „Kevésbé vagyok kiegyensúlyozott, mint George. Jobb munkát végez nálam az autóval, sorozatban három időmérőn győzött le, és sokkal jobban boldogul, mint én. Egyszerűen próbálom a felszín felett tartani a fejem, és arra gondolni, hogy sokkal rosszabb is lehetne."
38. AUSZTRÁL NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 22., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:18.564 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:17.277 |
MÁRCIUS 23., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Leclerc 1:16.714 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:15.915 |
MÁRCIUS 24., VASÁRNAP | |
A verseny (58 kör, 306.124 km) rajtja | 5.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | Április 7., 7.00 |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | Április 21., 9.00 |
Miami Nagydíj, Miami | Május 5., 22.00 |