A címvédő Red Bull számára nem is alakulhatott volna jobban a 2024-es idénykezdet, hiszen Max Verstappen vezérletével kettős győzelmet aratott a Bahreini és a Szaúd-arábiai Nagydíjon is, és szélsebesen robog az újabb világbajnoki címek felé. Noha egyetlen rivális sem tud egyelőre igazán fenyegetést jelenteni az osztrák istállóra, nem a pályán nyújtott teljesítménye jelenti a fő beszédtémát, helyette a csapatfőnök, Christian Horner botrányos ügye és az azt övező hatalmi harcok miatt kerül a címlapokra.
A Red Bull GmbH által indított független belső vizsgálat ugyanis hiába tisztázta a szexuális zaklatással vádolt ötvenéves szakember nevét még közvetlenül a szahíri idénynyitót megelőzően, a kedélyek azóta sem csillapodtak, sőt, úgy tűnik, tovább folytatódik az ügy, méghozzá házon kívül, hiszen a BBC Sport értesülései szerint a Hornert megvádoló és azóta felfüggesztett női alkalmazott fellebbezett a belső eljárás végén hozott ítélet ellen, és egyúttal a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) etikai bizottságához fordult.
Bár a csapatfőnök, a tanácsadó Helmut Marko, valamint Verstappen is számos alkalommal hangsúlyozta, ideje lenne, ha százszázalékosan a versenyzésre összpontosíthatnának, a hétvégén rendezendő Ausztrál GP előtt továbbra is a Red Bullt körüllengő botrány szolgáltatja a legforróbb témát, és kétségtelen, hogy a csapattagok sok kérdést fognak kapni az üggyel kapcsolatban Melbourne-ben is.
A Hornert Bahreinben lemondásra felszólító Jos Verstappen szerint nem is fog egyhamar változni a helyzet, és a Sporzának adott nyilatkozatában arra mutatott rá, hogy a botrány nemcsak a csapatra, hanem fiára is rossz hatással lehet, hiszen egyáltalán nem tetszik neki a folyamatos kérdezősködés az ügy kapcsán.
„Szükség lenne a nyugalomra csapaton belül, de a körülmények ismeretében úgy gondolom, hogy ez még el fog tartani egy darabig. Nem mondhatok túl sokat, ám bízom benne, hogy rövidesen újra a versenyzésre koncentrálhatnak, hiszen erről szól ez az egész."
„A lényeg, hogy Max továbbra is aratja a győzelmeket, bármi is legyen. Az autó jól működik, valamint a mérnökök és közte semmilyen gond nincs. Max valamilyen szinten el tud vonatkoztatni ettől, de rengeteg kérdést kap az üggyel kapcsolatban, ami nem tetszik neki, igaz, ez is része a Formula–1-nek."
38. AUSZTRÁL NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 22., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 2.30–3.30 |
2. szabadedzés | 6.00–7.00 |
MÁRCIUS 23., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 2.30–3.30 |
Időmérő | 6.00–7.00 |
MÁRCIUS 24., VASÁRNAP | |
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja | 5.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | Április 7., 7.00 |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | Április 21., 9.00 |
Miami Nagydíj, Miami | Május 5., 22.00 |