Noha nem bővelkedett izgalmakban az idényzáró Abu-dzabi Nagydíj versenye, a végjátékot így is érdekessé tette a Mercedes Ferrarival vívott csatája a konstruktőri második helyért. A német istálló négypontos előny birtokában vágott neki az utolsó hétvégének, s noha végül sikerült hármat megtartania belőle, a csapat nem lehetett nyugodt az utolsó körben sem.
NOVEMBER 24., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:26.072 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:24.809 | |||||
NOVEMBER 25., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Russell 1:24.418 | |||||
Időmérő:1. Verstappen 1:23.445 | |||||
NOVEMBER 26., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Russell |
A véghajrában a nagy tempóban közeledő, de időközben öt másodperces időbüntetést kapó Sergio Pérez ugyanis megelőzte az akkor harmadikként haladó George Russellt, ami lehetőséget teremtett a második pozícióban lévő Charles Leclerc-nek arra, hogy a saját kezébe vegye az irányítást.
A monacói tudta, hogy a Red Bull-osnak öt szekundumos előnyt kell kiépítenie a mercedeses riválisa előtt annak érdekében, hogy bebiztosítsa a Ferrari csapatbajnoki második helyét. Ez arra a döntésre késztette, hogy az utolsó körben feladja a második helyét, remélve, hogy Pérez így kiautózza a szükséges különbséget a célvonal előtt.
A mexikóinak azonban nem sikerült kellőképpen ellépni a Mercedes előtt, és végül szűk négy másodperccel ért célba Russell előtt. Az időbüntetés után így Leclerc visszalépett a második, míg a brit a harmadik helyre, ami azt jelentette, hogy a Mercedes szerezte meg a konstruktőri második pozíciót.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy érzi, bár Leclerc jó stratégiai döntést, félmunkát végzett. A brit szakember szerint a monacói pilótának fel kellett volna tartania a Mercedest, hogy ezzel segítse Pérezt az előny kiépítésében. Horner szerint mexikói versenyzője a botrányba fulladó 2021-es ottani versenyen már prezentálta, hogyan lehet útját állni a vetélytársnak a pálya utolsó szakaszán A Red Bull-pilóta akkor Lewis Hamiltont tartotta fel annak érdekében, hogy Max Verstappen vissza tudjon zárkózni rá.
„Ez volt a logikus lépés, a Ferrari ugyanakkor csak félmunkát végzett, mert hagyták elmenni Checót, de utána nem... Checo korábban már bizonyította, hogy a harmadik szektorban elég sok időre fel lehet tartani a másikat. Szóval úgy gondolom, Charles-nak is fel kellett volna kicsit tartania George-ot, hogy meglegyen az az extra másodperc a végén. De így most kaptunk egy új szomszédot jövőre."
Horner mellett a Ferrarit irányító Frédéric Vasseur szerint is lehetett volna agresszívabb a taktikát kitaláló Leclerc. „Charles ötlete volt, de lehetett volna agresszívabb is, megpróbálhatta volna lelassítani Russellt."
Noha a feltartásnak meglett volna a veszélye, hiszen adott esetben akár a ferraris is lemaradhatott volna több mint öt másodperccel Péreztől, a Mercedes felkészült rá, hogy Leclerc szándékosan visszalassítja a versenyzőjüket. A csapatfőnök, Toto Wolff örül, hogy ez végül nem így történt, és rámutatott, az ellenfél tette megmutatta, milyen fából faragták.
„Tisztában voltunk vele, hogy öt szekundumon belül kell maradnunk Pérezhez képest. Leclerc viszont akkor annyival előttünk járt, hogy nem hittünk benne, hogy menedzselheti a különbségeket. A végén akár be is húzhatta volna a kézi féket az utolsó szektorban, de nem tette. Úgy gondolom, mindez megmutatja, milyen is ő valójában" – méltatta az ellenfelet.
A leintést követően Russell is kiemelte, tiszteli Leclerc-t a sportszerűségéért.
MERCEDES | FERRARI | |
16 | Bahreini Nagydíj | 12 |
22 | Szaúd-arábiai Nagydíj | 14 |
18 | Ausztrál Nagydíj | 0 |
20 | Azeri Nagydíj | 36 |
20 | Miami Nagydíj | 16 |
23 | Monacói Nagydíj | 12 |
33 | Spanyol Nagydíj | 10 |
15 | Kanadai Nagydíj | 22 |
11 | Osztrák Nagydíj | 32 |
25 | Brit Nagydíj | 3 |
20 | Magyar Nagydíj | 10 |
24 | Belga Nagydíj | 24 |
8 | Holland Nagydíj | 10 |
18 | Olasz Nagydíj | 27 |
16 | Szingapúri Nagydíj | 37 |
16 | Japán Nagydíj | 20 |
21 | Katari Nagydíj | 13 |
18 | Amerikai Nagydíj | 24 |
27 | Mexikóvárosi Nagydíj | 27 |
11 | Sao Pauló-i Nagydíj | 13 |
10 | Las Vegas-i Nagydíj | 26 |
17 | Abu-dzabi Nagydíj | 18 |
409 | A VÉGEREDMÉNY | 406 |