Izgalmas időmérőt hozott a Szingapúri Nagydíj, hiszen idén először a Red Bull nem tudott beleszólni a pole pozícióért zajló csatába. Max Verstappen és Sergio Pérez számára is véget ért a kvalifikáció már a Q2-ben, a rajtelsőséget végül az egész hétvégén remek formában lévő Carlos Sainz Jr. szerezte meg. A Ferrari spanyol versenyzője mellől George Russell várhatta a piros lámpák kialvását, míg harmadikként Charles Leclerc vághatott neki a 62 körös villanyfényes viadalnak, amelyen egyébként Lance Stroll szombati balesetét követően nem volt teljes a mezőny.
A rajtnál Sainz megtartotta az első helyet, mögé ráadásul felzárkózott Leclerc a másik Ferrarival. Lewis Hamilton két pozícióval jött előrébb az első kanyarokban, azonban túl szélesen vette a pályát a kettes kanyarban, így kicsivel később Russellt és Lando Norrist is visszaengedte maga elé.
Verstappen egy helyet javított a startnál, a következő körökben megkezdte a felzárkózást, s a hetedik körben már a nyolcadik helyen autózott. Ekkor a Ferrari versenyzői – akik igen közel voltak egymáshoz – is próbálták növelni előnyüket az élen, ám túlságosan nem sikerült lerázniuk magukról az őket követőket.
A 20. körben a pályára kellett küldeni a biztonsági autót, miután Logan Sargeant mérte el a nyolcas kanyart, s autója elejével lekoccolta a falat. Bár az amerikai újonc magától vissza tudott térni a bokszutcába új első szárnyért, a pályára került törmelék miatt jött a safety car. A korlátozás alatt többen, köztük a Ferrari versenyzői is kiálltak új gumikért.
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.350 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.120 | ||||||
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.065 | ||||||
Időmérő: 1. Sainz 1:30.984 | ||||||
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP | ||||||
A verseny: 1. Sainz, 2. Norris, 3. Hamilton | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
Sainz a kerékcserét követően is vezette a versenyt, Leclerc azonban sok időt veszített a bokszutcában, ami pozíciókban is meglátszódott a pályán. Bár az újraindításkor Verstappen autózott Sainz mögött, a címvédő még nem esett túl az első kerékcseréjén, így amint ismét szabad volt a pálya, sorra veszítette a helyeket.
Fél távnál Sainz továbbra is az élen autózott, azonban nagyon közel volt egymáshoz az élmezőny. Kicsivel hátrébb is izgalmas csaták alakultak ki – Fernando Alonso például körökön keresztül támadta az igencsak kopott kemény gumikon autózó Pérezt, ám végül a spanyol veszített egy helyet Oconnal szemben.
Az Alpine versenyzője nem sokkal később maga mögé tudta utasítani Pérezt, akit a 40. körben végre kihívtak kerékcserére. Egy körrel később Verstappen is megjárta a bokszutcát, a kiállásokat követően mind a ketten az utolsók között autóztak. A 43. körben virtuális biztonsági autós fázis lépett érvénybe, miután Ocon alatt állt meg az Alpine.
A korlátozás alatt mindkét Mercedes-versenyző kiállt új gumikért, amivel azonban több pozíciót veszítettek, hiszen a ferrarisok, illetve Norris a pályán maradtak. A Red Bull ezzel szemben javított a helyzetén, hiszen a hajrában Verstappen és Pérez is megkezdte a felzárkózást.
Előbbi hamar a pontszerzők közé verekedte magát, az utolsó körökben azonban a Mercedes párosa szolgáltatta az izgalmakat. Russell és Hamilton is maga mögé utasította ugyanis Leclerc-t, majd rövid időn belül megérkeztek az élen autózó kettősre. Sainz végül jól taktikázott az első helyen, Russell ráadásul hibázott az utolsó körben körben, és a falnak csapta a Mercedest.
Sainz győzelemre váltotta rajtelsőségét Szingapúrban, ami egyébként az első olyan diadal lett idén, amelyet nem a Red Bull versenyzői arattak. A dobogóra még Norris és Hamilton állhatott fel, pontszerző helyen végzett továbbá Leclerc, Verstappen, Gasly, Piastri, Pérez, Lawson és Magnussen.
Folytatás egy hét múlva a Japán Nagydíjjal!
1. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:46:37.418 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 0.812 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1.269 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 21.177 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 21.441 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 38.441 mp h. |
7. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 41.479 mp h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 54.534 mp h. |
9. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:05.918 |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:12.116 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:13.477 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.649 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:26.201 |
14. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:26.889 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:27.603 |
16. | George Russell | brit | Mercedes | – |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 51 | |
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 42 | |
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 0 | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | nem indult |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 12 | 14 | 17 | 6 | 374 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 15 | 2 | 223 |
3. | Lewis Hamilton | – | 5 | 16 | 3 | 180 |
4. | Fernando Alonso | – | 7 | 15 | 1 | 170 |
5. | Carlos Sainz | 1 | 2 | 15 | – | 142 |
6. | Charles Leclerc | – | 3 | 12 | – | 123 |
7. | George Russell | – | 1 | 13 | 1 | 109 |
8. | Lando Norris | – | 3 | 11 | – | 97 |
9. | Lance Stroll | – | – | 9 | – | 47 |
10. | Pierre Gasly | – | 1 | 9 | – | 45 |
11. | Oscar Piastri | – | – | 7 | – | 42 |
12. | Esteban Ocon | – | 1 | 8 | – | 36 |
13. | Alexander Albon | – | – | 5 | – | 21 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 9 |
15. | Valtteri Bottas | – | – | 3 | – | 6 |
16. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 4 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 3 |
18. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | – | 3 |
19. | Liam Lawson | – | – | 1 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 597 |
2. | Mercedes | 289 |
3. | Ferrari | 265 |
4. | Aston Martin-Mercedes | 217 |
5. | McLaren-Mercedes | 139 |
6. | Alpine-Renault | 81 |
7. | Williams-Mercedes | 21 |
8. | Haas-Ferrari | 12 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 10 |
10. | AlphaTauri-Honda | 5 |