F1: a Magyar Nagydíjon debütál az új időmérős formátum

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.07.20. 11:07
null
Vajon tényleg pluszizgalmat hoz az új formátum? (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Magyar Nagydíjon debütál az újszerű időmérő, ami a kizárólagos gumibeszállító, a Pirelli szerint változatos stratégiát eredményezhet a vasárnapi versenyen.

 

Mint ismert, a Formula–1 az eredeti tervek szerint Imolában tesztelte volna az új időmérős formátumot a Pirelli fenntarthatósági törekvéseinek jegyében, ám a próba végül elmaradt, hiszen a heves esőzések és az áradások miatt törölni kellett az Emilia-romagnai Nagydíjat. Az új szisztéma, melynek lényege, hogy előírja, a versenyzők milyen keverékeket használhatnak a különböző szakaszokban, így most hétvégén, a Magyar Nagydíjon debütál, és a gumibeszállító reményei szerint változatosabbá is fogja tenni a versenystratégiákat.

38. MAGYAR NAGYDÍJ
JÚLIUS 21., PÉNTEK
1. szabadedzés: 13.30–14.30
2. szabadedzés: 17.00–18.00
JÚLIUS 22., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.30–13.30
Időmérő: 16.00–17.00
JÚLIUS 23., VASÁRNAP
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 30., 15.00
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Augusztus 27., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 3. 15.00Olasz Nagydíj, Monza

Alapvetően tizenhárom száraz pályára alkalmas szettből gazdálkodhat egy pilóta a hétvégén. Ez két kemény, három közepes és nyolc lágy szett keveréket foglal magába. Az új szabályozás részeként viszont csökkent a felhasználható gumimennyiség, illetve a leosztás is, hiszen ezúttal tizenegy szett abroncsból kell gazdálkodni, és ebből három kemény, négy közepes és négy lágy lesz.

Egy-egy szettet az első és a második, míg kettőt a harmadik szabadedzés után kell visszaszolgáltatni, és miközben csak egy-egy szett közepes és kemény keveréket kötelező megtartani, ennél több garnitúra fog maradni a versenyre. A Pirelli szerint az alternatív gumikiosztásnak köszönhetően valamennyi csapat két szett kemény, közepes és lágy keverékből gazdálkodhat a futamon, ami a reményei szerint elősegíti a taktikai változatosságot, és növeli a kiállások számát is.

A beszállító ezért az elérhető keverékhez is hozzányúlt, hiszen az egy évvel ezelőttihez képest eggyel lágyabb irányba ment el, ami azt eredményezi, hogy a három legpuhább gumija, vagyis a C3-as, a C4-es és a C5-ös áll a mezőny rendelkezésére – a tavalyi közepes gumi tehát az idei kemény lesz.

Ami a kvalifikációt illeti, az első szakaszban a kemény, a másodikban a közepes, míg a harmadikban a lágy keverék használata lesz a kötelező, ami hatással lesz az istállók felkészülésére, és akár némileg bele is szólhat az erősorrend alakulásába. A sorozat az új formátumot a szeptemberi Olasz GP-n is tesztelni fogja, és csak azt követően dönti el, hogy a későbbiekben többször vagy esetleg állandó jelleggel is bevezeti-e a módosítást.

Legfrissebb hírek

F1 75: Lauda kinevette a halált – negyedik hely az utolsó kenet után

F1
7 órája

F1 75: James Hunt és az egyik legnagyobb meglepetésgyőzelem

F1
Tegnap, 11:27

F1 75: nem volt elég üzemanyag az autóban, meghiúsult az argentin ünnep

F1
2025.07.12. 14:59

Horner a Ferrari vagy az Alpine élén tér vissza? Verstappen továbbra is a Mercedes felé tart?

F1
2025.07.11. 12:17

F1 75: amerikai siker a tömegkarambol után újraindított futamon

F1
2025.07.11. 11:40

F1 75: Emerson Fittipaldi nyerte meg az idegek csatáját Ausztriában

F1
2025.07.10. 16:21

Érzelmes üzenettel búcsúzott a Red Bull menesztett csapatfőnöke

F1
2025.07.10. 12:02

Reagált a csapatfőnök menesztésére Max Verstappen

F1
2025.07.10. 09:55
Ezek is érdekelhetik