F1: a Magyar Nagydíjon debütál az új időmérős formátum

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.07.20. 11:07
null
Vajon tényleg pluszizgalmat hoz az új formátum? (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Magyar Nagydíjon debütál az újszerű időmérő, ami a kizárólagos gumibeszállító, a Pirelli szerint változatos stratégiát eredményezhet a vasárnapi versenyen.

 

Mint ismert, a Formula–1 az eredeti tervek szerint Imolában tesztelte volna az új időmérős formátumot a Pirelli fenntarthatósági törekvéseinek jegyében, ám a próba végül elmaradt, hiszen a heves esőzések és az áradások miatt törölni kellett az Emilia-romagnai Nagydíjat. Az új szisztéma, melynek lényege, hogy előírja, a versenyzők milyen keverékeket használhatnak a különböző szakaszokban, így most hétvégén, a Magyar Nagydíjon debütál, és a gumibeszállító reményei szerint változatosabbá is fogja tenni a versenystratégiákat.

38. MAGYAR NAGYDÍJ
JÚLIUS 21., PÉNTEK
1. szabadedzés: 13.30–14.30
2. szabadedzés: 17.00–18.00
JÚLIUS 22., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.30–13.30
Időmérő: 16.00–17.00
JÚLIUS 23., VASÁRNAP
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 30., 15.00
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Augusztus 27., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 3. 15.00Olasz Nagydíj, Monza

Alapvetően tizenhárom száraz pályára alkalmas szettből gazdálkodhat egy pilóta a hétvégén. Ez két kemény, három közepes és nyolc lágy szett keveréket foglal magába. Az új szabályozás részeként viszont csökkent a felhasználható gumimennyiség, illetve a leosztás is, hiszen ezúttal tizenegy szett abroncsból kell gazdálkodni, és ebből három kemény, négy közepes és négy lágy lesz.

Egy-egy szettet az első és a második, míg kettőt a harmadik szabadedzés után kell visszaszolgáltatni, és miközben csak egy-egy szett közepes és kemény keveréket kötelező megtartani, ennél több garnitúra fog maradni a versenyre. A Pirelli szerint az alternatív gumikiosztásnak köszönhetően valamennyi csapat két szett kemény, közepes és lágy keverékből gazdálkodhat a futamon, ami a reményei szerint elősegíti a taktikai változatosságot, és növeli a kiállások számát is.

A beszállító ezért az elérhető keverékhez is hozzányúlt, hiszen az egy évvel ezelőttihez képest eggyel lágyabb irányba ment el, ami azt eredményezi, hogy a három legpuhább gumija, vagyis a C3-as, a C4-es és a C5-ös áll a mezőny rendelkezésére – a tavalyi közepes gumi tehát az idei kemény lesz.

Ami a kvalifikációt illeti, az első szakaszban a kemény, a másodikban a közepes, míg a harmadikban a lágy keverék használata lesz a kötelező, ami hatással lesz az istállók felkészülésére, és akár némileg bele is szólhat az erősorrend alakulásába. A sorozat az új formátumot a szeptemberi Olasz GP-n is tesztelni fogja, és csak azt követően dönti el, hogy a későbbiekben többször vagy esetleg állandó jelleggel is bevezeti-e a módosítást.

Legfrissebb hírek

Osztrák kézbe került Ecclestone 69 versenyautós gyűjteménye

F1
20 órája

MotoGP: a 2027-es idénytől a Pirelli szállítja az abroncsokat

Egyéb autó-motor
21 órája

Red Bull: nincs pánik, de a McLaren a favorit

F1
Tegnap, 9:33

Hamiltont a 2007-es bemutatkozására emlékezteti az idei F1-es szezonkezdet

F1
2025.03.05. 17:37

A Ferrari és a McLaren is trükközhet – az FIA lép a rugalmas hátsó szárnyak ügyében

F1
2025.03.05. 13:48

„A McLaren és a Ferrari gyorsabb" – a Red Bull nem a várt szintet hozta a bahreini teszten

F1
2025.03.04. 16:16

Az FIA két kiskaput is bezárt a szabálykönyvben a 2025-ös idény előtt

F1
2025.03.04. 14:07

A Ferrari nyert a bíróságon – csak nyáron érkezhet az új technikai igazgató az Aston Martinhoz

F1
2025.03.04. 13:01
Ezek is érdekelhetik