Noha Max Verstappen egyelőre tökéletes hétvégét teljesít Spielbergben, hiszen az első szabadedzés után az időmérő valamennyi szakaszában az élen végzett, és megszerezte a pole pozíciót, nem feltétlenül lehet nyugodt, előnye ugyanis nem volt számottevő a Ferrari kettőse előtt. A holland emellett többször is a határon táncolt, és nemegyszer át is lépte, amit jól jelzett, hogy több köridejét is elvették a pályahatárok be nem tartása miatt.
„Nagyon nehéz volt a pályahatárok miatt. Nem szándékosan szélesítjük ki a pályát, hiszen ezekben a nagy sebességű kanyarokban nagyon nehéz megítélni, pontosan hol van a fehér vonal. Láthattuk, hogy ma sokan estek ki emiatt. A túlélésről szólt a kvalifikáció. Még az utolsó szakaszban is arra játszottál, hogy legyen egy biztonsági köröd, és ez elvesz az élvezeti értékből. De végül is jó kört futottam, és nagyon örülök, hogy meglett a pole pozíció."
JÚNIUS 30., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:05.742 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:04.391 | |||||
JÚLIUS 1., SZOMBAT | |||||
Sprintkvalifikáció: 12.00–12.44 | |||||
Sprint: 16.30–17.00 | |||||
JÚLIUS 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 9., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | ||||
Július 23., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | ||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps |
„Tudjuk, hogy ez másfajta hétvége a lebonyolítás miatt. Szombaton nagyon más lehet a kép, de az autó gyors, aminél nincs fontosabb."
Verstappennek szüksége volt a második gyors körére, mert Charles Leclerc az utolsó pillanatokban 48 ezredre megközelítette a Red Bull-ost. A monacói versenyző így az előző évhez hasonlóan ezúttal is az első sorba kvalifikálta magát Spielbergben, ahol vasárnap győzedelmeskedett is. A versenyző és a csapata, a Ferrari azóta nem talált vissza a győztesek útjára, de az idén talán most van a legnagyobb esélye rá, hogy megtörje a rossz szériát.
„Nagyon jó érzés, hogy végre tiszta időmérőt futottunk, és az is, hogy visszatértünk az első sorba. Az elmúlt nagydíjakon jobban éreztem magam az autóban, és most folyamatosan javult a helyzet a szakaszok között, hogy végül összeálljon a köröm a Q3-ban. Sikerült mindent beletennem az utolsó gyors körömbe, és végül rendkívül közel kerültem Maxhoz. Ez nem volt elég a pole-hoz, de összességében nem is számítottunk rá, hogy ilyen szoros lehet, szóval előreléptünk" – mondta lelkesen a monacói, majd kitért a vasárnapi esélyekre is.
„A versenytempónk jónak tűnt Montrealban, a következetesség ugyanakkor problémát jelentett az idén, így vasárnap kiderül, most is tudunk-e hasonló teljesítményt hozni, mint Kanadában. A Red Bull még mindig gyorsabb hosszú távon, szóval nem lesz könnyű, de próbáljuk megnehezíteni a dolgát" – tette hozzá.
Leclerc-hez hasonlóan a csapattárs, Carlos Sainz Jr. is megismételte a második rajthelyet Ausztriában. A spanyol úgy érzi, sikerült javulniuk, és megcélozta a kettős dobogót.
„Jó volt, erős eredményt értünk el csapatként, és határozottan úgy érzem, hogy előreléptünk. Közelebb kerültünk Maxhoz, mint arra előzetesen számítottunk, szóval összességében elégedettek lehetünk. Sok hétvége áll még előttünk, és most jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy vasárnap mindkét autóval a dobogón zárjunk" – fogalmazta meg a maranellóiak célját.
„Szombaton azonban más időjárás, eltérő pályakörülmények fognak fogadni minket, így teljesen más kép alakulhat ki, továbbra is összpontosítanunk kell. Nyilván parc fermé szabályok vannak érvényben, szóval nem igazán tudunk változtatni a kocsikon, de megvizsgáljuk a legapróbb részleteket is, hogy lássuk, hol tudunk fejlődni" – zárta a gondolatait az egyéni vb-összetettben az ötödik helyet elfoglaló pilóta.
A McLaren jelentős fejlesztésekkel érkezett meg Spielbergbe, igaz, az újításokat egyelőre csak Lando Norris próbálhatta ki. Noha a wokingiak rendelkezésére csupán egy óra állt, hogy teszteljék az új elemeket, úgy tűnik, jó úton járnak, hiszen a britnek sikerült a második sorba kvalifikálnia magát az időmérőn.
„Nagyon boldog vagyok, a srácok remek munkát végeztek, hogy sikerült elhoznunk a fejlesztéseket, és úgy tűnik, azonnal meghozta a gyümölcsét. Nagyon jó napot tudhatunk magunk mögött, igaz, volt néhány problémánk a gyakorláson, aminek következményeként még kevesebb időt tudtunk a pályán tölteni. Az új autó viszont úgy működik, ahogyan kell" – jelentette ki a 267 ezredes hátránnyal negyedik helyen záró versenyző, aki kitért a pályahatárokra is.
„Az utolsó kanyar nagyon nehéz, mert a kanyarbejáratnál szinte rámész a kerékvetőre, ami idegessé teszi a kocsit, és emiatt kicsit lecsúsztam a csúcsról. Elrontottam, azt hittem, hogy elértem a pályahatárt, és visszavettem. Ez a harmadik helyembe került, ami kissé bosszantó, mert jó lett volna Carlos helyén lenni, de örülök a negyedik pozíciónak."
Lewis Hamilton az ötödik helyen zárt a Mercedesszel, a csapattársa, George Russell pedig már a Q2-ben kiesett. A hétszeres világbajnok összességében elégedett a helyezésével, és bízik benne, hogy vasárnap előreléphetnek.
„Ez nem az első hely, de elfogadom, és igyekszem innen építkezni. A versenytempó terén nagyjából a harmadik erőt képviselhetjük. A Red Bull és a Ferrari gyorsabb nálunk, de talán az Aston Martin is, így nincs kizárva, hogy negyedikek vagyunk. Nem volt könnyű időmérő, ez nehéz pálya, ami már a múltban sem igazán kedvezett a kocsinknak, és ez most is beigazolódott" – kezdte az értékelést az elmúlt két Grand Prix-n dobogón záró Hamilton.
„Meglátjuk, hogy a sprintkvalifikáción jobbak lehetünk-e a más időjárási körülmények és hőmérsékleti viszonyok mellett. Az ötödik rajtkocka jó kiindulópont, egy évvel ezelőtt ennél hátrábbról indultam, és elég kemény versenyem volt, szóval remélem, hogy az idén jobban alakul."
Az időmérő legnagyobb vesztese Sergio Pérez volt, aki hiába tartotta a lépést a márkatársával, Verstappennel, már a második szakaszban kénytelen volt búcsúzni, miután a tizenöt perces szekcióban összesen háromszor vették el a körét pályakiszélesítés miatt. A „vörös bikák" csapatfőnöke, Christian Horner frusztrálónak találta a helyzetet.
„Megvolt a tempója, és olyan autó áll a rendelkezésére, amivel könnyen elérhető volt az első vagy a második sor. Még Maxszal is tartotta a lépést, csak a vonalon belül kellett volna maradnia. Elvették az elsőt, elvették a másodikat, aztán a harmadikat is, és ennyi. Egyszerűen nagyon frusztráló, mivel megvolt benne a lehetőség, ott lehetne, megcsinálhatta volna. Fantasztikus, hogy megszereztük a pole-t, de maradt hiányérzet bennem" – jelentette ki.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:04.391 | |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:04.439 | 0.048 mp h. |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:04.581 | 0.190 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:04.658 | 0.267 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:04.819 | 0.428 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:04.893 | 0.502 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:04.911 | 0.520 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:05.090 | 0.699 |
9. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:05.170 | 0.779 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:05.823 | 1.432 |
11. | George Russell | brit | Mercedes | 1:05.428 | 0.477 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:05.453 | 0.502 |
13. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:05.605 | 0.654 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:05.680 | 0.729 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 2:06.688 | 1'01.737 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:05.784 | 0.668 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:05.818 | 0.702 |
18. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:05.948 | 0.832 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:05.971 | 0.855 |
20. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:05.974 | 0.858 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:05.116 | 1. | Verstappen | 1:04.951 |
2. | Pérez | 1:05.177 | 2. | Sainz | 1:04.975 |
3. | Sainz | 1:05.339 | 3. | Norris | 1:05.038 |
4. | Gasly | 1:05.515 | 4. | Leclerc | 1:05.087 |
5. | Leclerc | 1:05.577 | 5. | Stroll | 1:05.121 |
6. | Norris | 1:05.617 | 6. | Alonso | 1:05.181 |
7. | Alonso | 1:05.655 | 7. | Hamilton | 1:05.188 |
8. | Hamilton | 1:05.673 | 8. | Gasly | 1:05.308 |
9. | Albon | 1:05.673 | 9. | Hülkenberg | 1:05.301 |
10. | Piastri | 1:05.683 | 10. | Albon | 1:05.387 |
11. | Russell | 1:05.686 | 11. | Russell | 1:05.428 |
12. | Stroll | 1:05.710 | 12. | Ocon | 1:05.453 |
13. | Ocon | 1:05.729 | 13. | Piastri | 1:05.605 |
14. | Hülkenberg | 1:05.740 | 14. | Bottas | 1:05.680 |
15. | Bottas | 1:05.763 | 15. | Pérez | 2:06.688 |
16. | Cunoda | 1:05.784 | |||
17. | Csou | 1:05.818 | |||
18. | Sargeant | 1:05.948 | |||
19. | Magnussen | 1:05.971 | |||
20. | De Vries | 1:05.974 |