Ahogyan arra számítani lehetett, a Red Bull remek formában kezdett a számára kedvező Circuit de Catalunyán. A pályafutása első győzelmét a helyszínen ünneplő Max Verstappen zárt az élen mindkét pénteki szabadedzésen, igaz, az előnye jócskán lecsökkent a két tréning között – a holland az első egyórás gyakorláson még 812, míg a másodikon már csak 170 ezreddel előzte meg a legközelebbi nem Red Bull-os riválist.
A hollandot azonban egyáltalán nem aggasztotta a megfogyatkozott előny, hiszen elmondása szerint remekül alakult a spanyolországi nyitó napjuk. „Összességében nagyon jó napot zártunk. Az autó nagyon jó tartományban mozgott. Persze itt-ott mindig próbálsz finomítani egy-két dolgon, de a rövid és a hosszú etapok is jónak tűntek. Nagyon kényelmesen éreztem magam az autóban. Bár még meg kell néznem a többiek köridejeit, de ez remek kezdés volt a számomra. Emellett sokkal élvezetesebb is vezetni a pályán a módosítások után. Kellemes meglepetés volt.”
JÚNIUS 2., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.606 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.907 | |||||
JÚNIUS 3., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
JÚNIUS 4., VASÁRNAP | |||||
A verseny (66 kör, 307.236 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | ||||
Július 9. 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
A Ferrari fontos fejlesztési csomaggal érkezett meg Spanyolországba, a versenyzők közül elsőként Carlos Sainz Jr. vihette a pályára az átalakított SF-23-ast, míg Charles Leclerc a korábbi verzióval körözött. A második tréningen aztán a monacói is megízlelhette, hogy az újítások miként változtatták meg az autó viselkedését.
Ami a lemaradást illeti, a gyorsabbik ferraris kora délután még több mint egy másodperccel maradt el a legjobb időtől, míg a folytatásban 339 ezredre közelítette meg Verstappent. Igaz, mindez nem változtatott sokat az időlistán elfoglalt helyén, hiszen a nyolcadik és kilencedik pozíciókat a hatodikra és a hetedikra váltotta. Ennek hátterében az állt, hogy a mezőny eléggé összerázódott, és az első tizenhét helyezett egy szekundumon belül követte egymást.
„Érdekes nap volt, hiszen több újdonságot is kipróbáltunk, illetve eléggé eltérő programot futottunk a két autóval. Minden tervezett tesztprogramot teljesítettünk, de egyelőre nehéz meghatározni, pontosan hogyan állunk a teljesítmény szempontjából. Továbbra is nyomjuk, megpróbáljuk megtenni a szükséges lépéseket ahhoz, hogy nyugodtabbá váljon az autó, és akkor látni fogjuk, mi a helyzet. Az biztos, hogy a Red Bull mindenki előtt van, de utána nagyon-nagyon szoros.”
A máig utolsó győzelmét pont hazai pályán arató Fernando Alonso az első edzésen még majdnem egy másodpercet kapott a Red Bulltól, ám a másodikon 17 száradra sikerült megközelítenie Verstappent.
„Egy körön nagyon szoros a helyzet, és akár néhány tized is nagy különbséget jelenthet a helyezés terén. A mostani eredményekből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni. Az első edzésen teljesítettük a tervezett tesztprogramunkat, és megismerkedtünk az új gumival is. A pálya a vártnál valamivel lassabb volt, szóval még van idő benne, és lehet játszani a beállításokkal is, de összességében produktív napot zártunk. A bevetett fejlesztéseinkkel a teljesítménynövelést céloztuk meg, és egyelőre elégedettek is vagyunk velük, de szombaton meglátjuk, hol állunk, amikor mindenki keményebben nyomja.”
Noha a Mercedes már a múlt hétvégén bevetette a fejlesztéseket, azt már Monaco előtt is kijelentette, hogy csak Spanyolországban kaphat valós képet arról, hogyan sikerültek az újítások. A monte-carlói biztató 3–4. hely után a spanyolországi péntek már kevésbé volt meggyőző, Lewis Hamilton az első tízből is kiszorult késő délután, és a hétszeres bajnok úgy hiszi, nem is lesz könnyű feladat visszaverekedni magát a mezőny első felébe.
„Olyan keményen harcolunk, amennyire csak tudunk, de eléggé nehéz napot tudhatunk magunk mögött a gumik szempontjából. Nagyon másnak tűnik a helyzet, mint múlt hétvégén. A hosszú etapjaink nem voltak rémesek, szóval arra kell rájönnünk, hogyan tudnánk többet kihozni a kocsiból egy körön. A mai tempóm alapján még az első tízbe jutás is nehézséget okoz.”
„Remélhetőleg változtatunk a helyzeten az éjszaka folyamán, és alapvetően nagyon kicsik a különbségek az ötödik és a tizedik hely között. Lenyűgöző látni, milyen javulást ért el mindenki körülöttünk. Ott van Esteban (Ocon), az Alpine nagyszerű, míg az Aston Martin a második, közvetlenül a Red Bull mögött, ami igazán lenyűgöző. Nem lesz egyszerű.”
A hétszeres bajnokhoz hasonlóan a csapattárs, George Russell sem volt túlságosan optimista, a fiatal brit szerint leginkább a versenyre kell összpontosítaniuk. „Jelenleg nem szállhat senki harcba a pole pozícióért, ez a helyzet. Ugyanakkor szoros lesz, bizonyos autók különösen gyorsak szombaton. Az Alpine nagyon erősnek tűnik, szóval velük és a Ferrarival nagyon közel leszünk egymáshoz” – jelentette ki, majd kitért a Haas meglepő teljesítményére is.
„Talán ott lesz Nico (Hülkenberg) is, aki pénteken rendkívül gyors volt. Nem igazán tudom, honnan jött az, de Kevin (Magnussen) Miamiban például elénk kvalifikálta magát, aztán vasárnap már másképp alakultak a dolgok. Nem számítok arra, hogy fantasztikus lesz a szombatunk, de határozottan úgy vélem, hogy jobb lesz a versenyünk, mint az időmérőnk” – tekintett előre.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.606 | átlag: 224.716 km/ó | 32 kör |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:15.374 | 0.768 mp h. | 32 |
3. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:15.418 | 0.812 | 28 |
4. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:15.504 | 0.898 | 27 |
5. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:15.545 | 0.939 | 27 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:15.547 | 0.941 | 24 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:15.689 | 1.083 | 22 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:15.694 | 1.088 | 28 |
9. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:15.726 | 1.120 | 27 |
10. | George Russell | brit | Mercedes | 1:15.753 | 1.147 | 32 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.783 | 1.177 | 25 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.845 | 1.239 | 29 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.906 | 1.300 | 24 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:15.915 | 1.309 | 27 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:15.939 | 1.333 | 25 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.978 | 1.372 | 24 |
17. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.353 | 1.747 | 26 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:16.461 | 1.855 | 28 |
19. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:16.506 | 1.900 | 30 |
20. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:16.630 | 2.024 | 28 |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:13.907 | átlag: 226.841 km/ó | 34 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:14.077 | 0.170 mp h. | 30 |
3. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:14.177 | 0.270 | 31 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:14.219 | 0.312 | 30 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:14.242 | 0.335 | 30 |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.246 | 0.339 | 32 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:14.274 | 0.367 | 32 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 1:14.392 | 0.485 | 31 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.448 | 0.541 | 32 |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:14.457 | 0.550 | 29 |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.549 | 0.642 | 31 |
12. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:14.583 | 0.676 | 30 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.585 | 0.678 | 29 |
14. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.694 | 0.787 | 30 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.713 | 0.806 | 24 |
16. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:14.785 | 0.878 | 33 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:14.840 | 0.933 | 34 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:15.010 | 1.103 | 31 |
19. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:15.056 | 1.149 | 32 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:15.415 | 1.508 | 33 |