Idénybeli második pole pozícióját szerezte Max Verstappen a melbourne-i időmérőn. A Red Bull szombati napja azonban felemásan sikerült, ugyanis míg a holland mindenkinél gyorsabb volt, addig Sergio Pérez számára már a Q1-ben véget ért a kvalifikáció. Verstappen mellől George Russell, a második sorból Lewis Hamilton és Fernando Alonso vághatott neki a szezon harmadik futamának.
Pérez végül csak a bokszutca végéről mehetett a mezőny után a rajtnál, amely Verstappennek nem sikerült tökéletesen, ugyanis előbb Russell, majd Hamilton is elment mellette. Rögtön az első körben a pályára kellett küldeni a biztonsági autót, miután Charles Leclerc összeért Lance Stroll-lal, majd kicsúszott a kavicságyba.
A safety car két kört töltött a pályán, az újraindításkor Russell maradt az élen. A következő körökben igen közel volt egymáshoz az első három helyen autózó pilóta, ám a hetedik körben ismét be kellett küldeni a biztonsági autót. Ezúttal Alexander Albon hibázott, és csapta falnak a Williamsét a hatos kanyarban.
A pályára rengeteg törmelék és kavics került, ami miatt nem volt elég bevetni a safety cart, nem sokkal később piros zászlóval félbeszakították a versenyt. Közvetlenül előtte azonban Russell állt ki kerékcserére az élről, aminek következtében Hamilton vette át a vezetést. Nagyjából 20 percet kellett várni a folytatásra, amelynek állórajttal vágott neki a mezőny.
MÁRCIUS 31., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.790 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:18.887 | |||||
ÁPRILIS 1., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.565 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:16.732 | |||||
ÁPRILIS 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Alonso | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | ||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
A második startnál Hamilton megtartotta az első helyet, azonban alig két körrel később Verstappen elment a hétszeres világbajnok mellett, s ezzel átvette a vezetést. A címvédő ezt követően gyorsan elhúzott az őt követőktől, a 18. körben azonban virtuális biztonsági autós korlátozás lépett érvénybe, miután motorhibát követően Russell alatt megállt a Mercedes.
A 23. körben Pérez már a pontszerző helyet jelentő tizedik pozícióban autózott, de itt még nem ért véget számára a felzárkózás. Féltávnál Verstappen előnye már több mint hét másodperc volt az élen, s bár a holland vezetésére senki sem volt veszélyes, mögötte izgalmas csaták alakultak ki – Alonso például üldözőbe vette Hamiltont a második helyért.
A futam hajrájában láttunk néhány szép csatát a mezőny sűrűjében, ám Verstappen szinte teljesen zavartalanul autózott idei második győzelme felé. A hajrában még az is belefért a számára, amikor – elmérve a féktávot az utolsó kanyarban – lesodródott a pályáról, és veszített néhány másodpercet az előnyéből.
Az utolsó körök azonban nem teltek zavartalanul, ugyanis Kevin Magnussen defektet kapott, sőt, a 20-as számú Haasról a jobb hátsó gumi is lerepült, aminek következtében ismét beküldték a biztonsági autót. A pályán azonban túl sok volt a törmelék, így két körrel a tervezett leintés előtt ismét félbeszakították a futamot.
Nagyjából negyedórányi várakozás után sor került a verseny harmadik állórajtjára, ami azonban káoszba fulladt. Verstappen könnyedén megtartotta az első helyet, kicsivel hátrébb azonban Sainz lökte ki Alonsót, a két Alpine-versenyző pedig előbb egymásnak, majd a falnak hajtott.
Rajtuk kívül Nyck de Vries és Logan Sargeant is kiesett, majd hosszú percekig ment a tanakodás az esetleges folytatást illetően. A sportfelügyelők végül úgy döntöttek, hogy elengedik a mezőnyt még egy körre, a repülőrajtnál Verstappen, Hamilton, Alonso, Sainz, Stroll és Pérez sorrendben tértek vissza a versenyzők a pályára.
Az utolsó helyezkedések azonban mindössze néhány méterig tartottak, ugyanis nem sokkal azután, hogy kiállt a mezőny elől a biztonsági autó, Verstappenék célba is értek. A címvédő végül behúzta a győzelmet a hosszúra nyúlt melbourne-i versenyen, mögötte Hamilton és Alonso értek célba.
Pontot szerzett továbbá Lance Stroll, Sergio Pérez, Lando Norris, Nico Hülkenberg, Oscar Piastri, Csou Kuan-jü és Cunoda Juki.
Folytatás április 28–30-án az Azeri Nagydíjjal!
FRISSÍTÉS: A leintést követően a Haas megóvta a verseny végeredményét, ám az FIA elutasította az amerikai istálló óvását. Erről és a sportfelügyelők egy másik döntéséről itt olvashatnak bővebben.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 0.179 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 0.769 mp h. |
4. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 3.082 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 3.320 mp h. |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 3.701 mp h. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 4.939 mp h. |
8. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 5.382 mp h. |
9. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 5.713 mp h. |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 6.052 mp h. |
11. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 6.513 mp h. |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 6.594 mp h. |
13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | kiesett |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | kiesett |
15. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | kiesett |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | kiesett |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 52 | |
George Russell | brit | Mercedes | 17 | |
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 6 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 2 | 3 | 3 | 1 | 69 |
2. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 3 | 1 | 54 |
3. | Fernando Alonso | - | 3 | 3 | - | 45 |
4. | Lewis Hamilton | - | 1 | 3 | - | 38 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 2 | - | 20 |
6. | Lance Stroll | - | - | 2 | - | 20 |
7. | George Russell | - | - | 2 | - | 18 |
8. | Lando Norris | - | - | 1 | - | 8 |
9. | Nico Hülkenberg | - | - | 1 | - | 6 |
10. | Charles Leclerc | - | - | 1 | - | 6 |
11. | Valtteri Bottas | - | - | 1 | - | 4 |
12. | Esteban Ocon | - | - | 1 | - | 4 |
13. | Oscar Piastri | - | - | 1 | - | 4 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 2 | - | 4 |
15. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 2 |
16. | Cunoda Juki | - | - | 1 | - | 1 |
17. | Kevin Magnussen | - | - | 1 | - | 1 |
18. | Alexander Albon | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 123 |
2. | Aston Martin-Mercedes | 65 |
3. | Mercedes | 56 |
4. | Ferrari | 26 |
5. | McLaren-Mercedes | 12 |
6. | Alpine-Renault | 8 |
7. | Haas-Ferrari | 7 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 6 |
9. | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |